דגשים חשובים לגבי יישור שיניים לילדים

b

מנח תקין לחלוטין של כל השיניים בפה הוא מפתח הכרחי לאיכות חיים בכל גיל. בפרט הוא חשוב לילדים – על-מנת שיוכלו לחייך בלי לחשוש מפני לעג של חברים, על-מנת שיוכלו לאכול ביעילות, על-מנת שאפשר יהיה לשמור על היגיינת פה אופטימלית וגם על-מנת למנוע עיוותים בהתפתחות מערכת הלסת והפה.

כאן בעמוד תמצאו מידע רלוונטי לגבי יישור שיניים לילדים בדרכים שונות. מוזמנים להיעזר בו כדי להבין איך אתם יכולים לעזור לילד או לילדה שלכם.

להקדים תרופה למכה

טיפול יישור שיניים לילדים מתבצע במרבית המקרים אחרי שהשיניים הקבועות מסיימות להחליף את שיני החלב, כלומר בסביבות גיל 12-14. יחד עם זאת אורתודנטים מנוסים ממליצים על מעקב צמוד אחרי התפתחות מנח השיניים בפה גם בגיל צעיר יותר. למעשה כדאי להגיע לביקורות תקופתיות אצל מי שהמומחיות שלו היא יישור שיניים החל מגיל 7-8.

בגילאים האלה תתבצע בדיקה של הלסתות ושל צמיחת השיניים, על-מנת להעריך את אופן ההתפתחות. הבדיקה מתבצעת בעדינות ובמינימום פולשנות, כך שהיא הופכת לחוויה חיובית. אורתודנט מיומן יתייחס גם להרגלים המשפיעים על צמיחת השיניים – חריקת שיניים, מציצת אצבע ועוד. במידת הצורך יוצע פיתרון שיקדים תרופה למכה, כמו למשל סד למניעת חריקת שיניים בלילה.

הסוגים השונים של הסמכים ואיך לבחור ביניהם

יישור שיניים לילדים מתבצע בדרך כלל בעזרת סמכים, המוכרים גם בשם “קוביות”. כל סמך כזה מודבק לשן. בנוסף הסמכים מחוברים אלה לאלה בעזרת חוט מתכת המושחל בחריצים שיש בכל סמך. בדרך זו מופעל כוח מדויק ומדוד על כל שן, והוא מזיז אותה למקום הנכון ביותר עבורה בחלל הפה. מרכיב נוסף הוא גומיות המחזיקות את החוט במקום הנכון כדי שיוכל למלא את ייעודו.

האופציה הנפוצה ביותר היא סמכים ממתכת. ניתן לבחור גם בסמכי פלסטיק, וכך ליצור גשר שקוף . היתרון העיקרי של אופציה זו הוא שהסמכים פחות בולטים לעין, והיא מומלצת לילדים שעלולים להתבייש מנוכחות של גשר כן בולט לעין. 

עוד פתרון אסתטי הוא סמכים מחרסינה. במקרה זה הגוון של החרסינה קרוב מאוד לצבע של השניים, ולכן גם כן מתקבל מראה עדין יותר ופחות נוכח.

יישור שיניים באמצעות קשתות שקופות

שיטת יישור שיניים אחרת נשענת על קשתיות שקופות. הקשתיות מוחלפות אחת לשבועיים, בהתאם להתקדמות תהליך היישור. תכנון הקשתיות מתבצע בעזרת מערכת ממוחשבת, על בסיס הנתונים הספציפיים של כל ילד או ילדה, וכך מופעל לחץ מדויק על כל השיניים בכל נקודת זמן – עד להגעה לתוצאה הרצויה.

המלצות חשובות להצלחת תהליך יישור שיניים לילדים

הצלחת יישור שיניים לילדים תלויה במידה רבה במידת שיתוף הפעולה של הילד או הילדה. לשם כך נדרשת התייחסות נכונה גם מצד ההורים, לרבות תמיכה מלאה.
המומחים של
גל מרפאת מומחים ברחובות מסייעים להורים ולילדים להתמודד עם כל קושי שעשוי לצוץ לאורך הדרך. עוד דגש הוא שמירה על היגיינת פה מיטבית כל עוד יש בפה סמכים או קשתיות, על-מנת למנוע דלקות חניכיים.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *