אנמיה בהריון ואחרי לידה – אוכל עשיר בברזל – סימני אנמיה

2

אנמיה בהריון ואחרי לידה

*אין לאמץ המלצות אלו ללא התוויה מפורשת מהרופא המטפל שלך או מדיאטנית קלינית.

במהלך ההריון מתרחשים שינויים פיזיולוגיים בגוף האישה והבולט שבהם בא לידי ביטוי בעליה של נפח וכמות הדם הכוללת. תופעה זו מוגברת יותר במיוחד בהריון תאומים והריונות מרובי עוברים.
עלייה זו של נפח הדם גורמת לגוף האישה לייצר כמות גדולה יותר של כדוריות דם אדומות ורכיבי דם נוספים באופן אינטנסיבי ובתהליך ייצור זה יש לברזל חשיבות גבוהה.
בשל כך, בזמן ההריון עלולה להתפתח אנמיה – מחסור בדם שעלולה לפגוע במצב הגופני של האישה ולפגוע בה.

סימנים לאנמיה – תופעות האנמיה באות לידי ביטוי במספר אופנים:

  • עייפות וחולשה
  • סחרחורות ואף התעלפויות במקרים חריגים
  • תחושת תשישות
  • כאבי ראש
  • בחילות וכאבי בטן
  • קושי בעת ביצוע פעילות גופנית והתנשפות יתרה
  • קוצר נשימה
  • דופק מהיר ותחושות של דופק חזק

האנמיה נגרמת בד”כ בשל ספיגה לא מוצלחת של ברזל בגוף או תזונה לקויה , אך יחד עם זאת , יש פתרונות לטיפול באנמיה.

ראשית, יש לשנות את התזונה ולהתחיל לצרוך מזונות עשירים בברזל.
מזונות עשירים בברזל ניתן למצוא מן החי, הצומח ואף בתוספי תזונה סינטטים\טבעיים.
הספיגה של ברזל מן החי בגוף בד”כ הרבה יותר גבוהה אך בשילוב של ויטמין C (מיץ לימון, מיץ תפוזים, עגבניה, פלפל אדום, ברוקולי, פטרוזיליה, דובדבנים) וויטמין B12 (בשר, עוף , דגים , ביצים) ניתן לשפר את יכולת הספיגה של הגוף.
כמו כן, מומלץ להמנע מצריכת מוצרי חלב, קפה או תה או קקאו  בסמוך לצריכת מוצרים עשירים בברזל, ולדאוג להפרש של שעתיים לפחות.

מזונות עשירים בברזל :

בשר הודו, דגים , ביצים , בשר בקר רזה – פילה, פילה מדומה, עוף – בעיקר חלקים פנימיים – טחול, כבד, קטניות, עדשים, ירקות ירוקים, אגוזים, פולי סויה, טחינה, שיבולת שועל, דגנים עשירים בסובין , לחם מחיטה מלאה, סויה ומוצריה, סלק ורימונים.

תוסף ברזל טבעי:

קיים כיום בשוק תוסף ברזל מצוין על בסיס צמחי בשם פלורדיקס. אני בעצמי ניסיתי אותו והוא שיפר לי מאוד את רמת הברזל בהריון בזמן קצר. ניתן להשיג אותו ברשתות הפארמים , מחירו כ-100 ש”ח וכמות של פעמיים ביום 10 מ”ל שיפרה משמעותית את מצבי. התוסף עשיר בויטמינים וברזל מהצומח ומעולה להריון ולנשים אחרי לידה.

כדורי ברזל:

יש כיום מבחר גדול של כדורי ברזל , אך לא תמיד הספיגה שלהם בגוף היא מספיק גבוהה, בד”כ הרופאים ממליצים לקחת אותם בשילוב עם ויטמין B12 אך במרבית המקרים הם גורמים לעצירות ומומלץ לאכול איתם ירקות ירוקים כדי למנוע זאת.


Response (2)
  1. G
    Gramse דצמבר 7, 2011

    תוסף התזונה פלורדיקס הינו תוסף ברזל עדין המכיל תרכובת ייחודית של תמציות צמחים ופירות אורגניים בשילוב עם ויטמינים שונים, התומכים במערכות הגוף. בנוסף, פלורדיקס עשיר בפיטו-כימיקלים התומכים ומגנים על הגוף. פלורדיקס עשוי מחומרים טבעיים בלבד ואינו מכיל אלכוהול, חומרים סינטטיים, כימיקלים, חומרים משמרים, או צבעי מאכל. בנוסף, פלורדיקס אינו מכיל גלוטן או לקטוז ומתאים לבעלי נטייה לרגישות במערכת העיכול. פלורדיקס הינו תוסף תזונה מומלץ לנשים וילדות, נשים בהריון, לאחר לידה ו/או נשים מניקות, לסובלים מאנמיה, לצמחונים, לספורטאים ועוד.

  2. עדי דצמבר 11, 2011

    אהבתי את ההמלצות! הן גם מאוד חשובות לנשים בזמן הריון ואחריו, אני אחרי הלידה מאוד הקפדתי על התזונה אפילו קיבלתי מחברה שהיא תזונאית במקצועה תפריט מסודר שעקבתי אחריו (עד כמה שאפשר) שממש חיזק אותי, זה בנוסף למוצר סיני שלקחתי של זן צמחים שנקרא after birth באמת הקלו עליי משמעותית וחיזקו לי את הגוף ותכלס גם את הנפש…

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *