איך מייצרים זמן איכות וחוויות משפחתיות?

2

דבר ראשון ולפני הכל – כדאי לשאוף שכל זמן עם הילדים יהיה איכותי… הבעיה בימינו היא שמרוב אינסוף הגירויים, אנחנו שוכחים לתקשר עם האנשים הכי קרובים וחשובים לנו – הילדים שלנו.

אז הזמן אותו נקדיש רק להם יהיה נקי מטלפון נייד, מהסחות דעת, ממסכים, משיחות אחרות, ומאנשים אחרים.

מדריכי הורים ממליצים בחום להקדיש זמן לכל ילד בנפרד, אבל במאמר זה נעסוק דווקא בחוויה משפחתית איכותית.

אז חוויה כזו, תפקידה להעביר מסר לילדים – הנה, אתם חשובים לנו ופינינו זמן להיות איתכם. זהו מסר שנותן תחושה של נחיצות, של ראויים, של שווים, מה שמקנה ביטחון עצמי לילדים.

כשנקדיש זמן לבילוי זמן איכות משפחתי, נעמיק את הקשר בין ההורים לילדים ובכלל בתוך המשפחה, ניצור סביבה נוחה ובטוחה לשיתוף, לשיחות עומק ובעצם – להכרות הדדית.

בנוסף, קשר חזק ועמוק בין הורים לילדים גורם לשיתוף פעולה עם ההורה, שיתוף ברגשות, תחושות ואתגרים והבנה עמוקה של הילד שהוא טוב מספיק ואהוב גם כשלא תמיד הולך לו.

זמן איכות כזה יכול להיות בטיול בטבע, בנופש משפחתי, בסדנת בישול, שיעור יוגה משותף, או גולת הכותרת: יום צילום משפחה.

זהו יום שהולך להיות מונצח לעד בתמונות מדהימות, מעובדות ומקצועיות.

תארו לעצמכם – ימים לפני של תכנון משפחתי משותף – מה תלבשו? איך תיראו? האם תביאו אביזרים ואילו? אילו צבעים אתם רוצים שישלטו בתמונות?

 

ואז, בהגיעכם ליום הצילומים, כולכם שמחים ונרגשים, אולי יזמתם טיול משפחתי לאזור הצילומים ואז בכלל היום הזה בסימן גיבוש משפחתי לחלוטין – מתחילים לעשות שטויות!

לצחוק יחד, להשתולל יחד, פשוט לאהוב ולבלות.

ואז, בתום שעות הצילומים – אתם ממשיכים ביום המשפחתי שלכם, וממתינים בסבלנות לתמונות שיגיעו. לאחר שיגיעו – שבו כל המשפחה (נכון – לזמן איכות) והחליטו על אילו תמונות תכניסו לאלבום, תוציאו להדפסה ושוב, בבילוי משותף – תצרו את קיר התמונות המשפחתיות שלכם – זכרון מדהים מאותו יום, אותה תקופה, והשיתוף בחוויה הזו, של צילום משפחה מקצועי, בסטודיו יפהפה ועם נוף אורבני מגניב…

 

תכנון יום כזה, אולי אפילו הזמנה טלפונית עם בקשות מיוחדות, בחירת הבגדים, הנושאים והאביזרים יצרו אצל הילד תחושת מסוגלות, משמעות ונחיצות (אני נחוץ בתוך הבית)!

אז בפעם הבאה, לפני שאתם מתכננים פעילות חובקת משפחה, או רוצים להעניק לסבתא מתנה לאירוע משמח – תדעו שתמונות משפחתיות  כאלו – יפות, מעוצבות יעשו לה את זה הרבה יותר מעוד סרוויס…

 

המאמר באדיבות סטודיו עדיגיטל לצילומי הריון, צילום משפחה וצילומי בת מצווה

לפרטים נוספים לחצו כאן

קרדיט לתמונה: עדיגיטל


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *