איך למנוע סימני מתיחה טיפול ומניעה – 10 טיפים שחשוב לדעת על העלמת סימני מתיחה

2

סימני מתיחה טיפול ומניעה , סימני מתיחה בהריון , איך למנוע סימני מתיחה , מה זה סימני מתיחה וכל מה שצריך לדעת ואיך אפשר להעלים סימני מתיחה בקלות.

*הכתבה באדיבות גיא אלמוז ממרפאות לייזר שייפ

אתם רוכשים לכם בגד חדש, לובשים אותו מול המראה בביתכם ושמים לב פתאום למשהו בעורכם שלא שמתם לב אליו לפני כן – סימני מתיחה.

או במידה ואתן נשים בתחילת הריון, אתן שמות לב שיחד עם הבטן שמתחילה לגדול ולהתמלא, העור מתחיל לגרד ומתחילים להווצר עליו פסים – סימני מתיחה.

אותם פסים סגולים אדמדמים או לבנים יכולים להופיע במהלך החיים ולגרום למראה עור לא אחיד ולא אסתטי, מה שגורם לחוסר נוחות  לאנשים מסויימים.

סימנים של מתיחה נגרמים בגלל מספר סיבות ולמרות שהם נראים כמו צלקות שלא ניתן להעלים, אין זה אומר שלא ניתן לטפל בהם ואף למנוע אותם.


מה הם סימני מתיחה וכיצד הם מופיעים?

העור שלנו מורכב ממספר שכבות כאשר שני חלבונים שנקראים אלסטין וקולגן מספקים מעין מערכת תמיכה שנועדה לשמור על הגמישות והאלסטיות של העור.

כאשר החלבונים הללו נפגעים, מה שקורה במהלך הריון, ירידה או עלייה במשקל, במהלך אימוני כוח ופיתוח שרירים ומסיבות אחרות, נוצרים סימני המתיחה.

סימני מתיחה יכולים להופיע במקומות שונים בגוף – סימני מתיחה בחזה , סימני מתיחה בירכיים , סימני מתיחה בבטן , סימני מתיחה בידיים ועוד. 

למרבה השמחה, ניתן למנוע את הסימנים הללו וגם לטפל בהם אם הם מופיעים באמצעות כמה טיפים פשוטים.


סימני מתיחה בהריון טיפול ומניעה

במיוחד בתקופת ההריון, העור נמצא במצב שהוא יותר “מועד לפורענות” בשל המתיחה האינטנסיבית של העור, במיוחד במקרים בהם לנשים אין יותר מדי שומן בתחילת ההריון והעור לא מספיק גמיש.

במידה ואתן בתחילת הריון מומלץ להתחיל ולמרוח שמן למניעת סימני מתיחה או תכשירים למניעת סימני מתיחה כדי להגביר את האלסטיות של העור ולמנוע ממנו להקרע.

תחשבו על גרביונים שפתאום מותחים אותם בבת אחת ובאופן מפתיע ואיך הם נקרעים ונוצרים על גביהם רכבות – על אותו עקרון העור נמתח ונקרע, במיוחד כאשר יש בטן גדולה מאוד.

כאשר נוהגים לשמן את העור על בסיס קבוע מדי יום מהשלבים המוקדמים עם תכשיר לסימני מתיחה מותאם, יש סיכוי גבוה להקטין את תדירות וכמות הופעת סימני מתיחה על פני הבטן וגם על פני החזה.

יש נשים שבמהלך ההריון ולקראת הלידה החזה שלהן גדל ב-2 ואף 3 מידות במהירות, וגורם לקרעים בעור, במיוחד אם נתברכת בעור יבש.

לכן, מומלץ לא להזניח.

ודאי שמעתם על עיסוי פרינאום לקראת הלידה עם שמן טבעי, שמקטין משמעותית את הסיכוי להיווצרות קרעים בעור בזמן הלידה, אז למה לא לתת גם לעור בבטן את ההזנה שלה הוא זקוק?


איך למנוע סימני מתיחה – 10 טיפים – לגזור ולשמור!

מניעת סימני מתיחה היא בהחלט אפשרית, והטיפים שלפניכם מסתמכים על שמירה על אותם חלבונים חיוניים שאחראיים לגמישות העור:

  1. שתו מים – לא משנה כמה פעמים תשמעו את הטיפ הזה בהקשר לבריאות ותגלגלו את עיניכם למשמעו, הוא עדיין יהיה נכון.
    מים עוזרים לשמור על עור בריא ומתוח, ולכן מומלץ לשתות לפחות 8 כוסות ממנו ביום כדי שתוכלו למנוע סימני מתיחה.
  2. שלבו ג’לטין בתזונה שלכם – חלבון הקולגן מיוצר פחות ופחות בגופנו ככל שעובר הזמן, ולכן חשוב לעודד ייצור מוגבר שלו עם השנים שעוברות.
    תוכלו לעשות זאת על ידי שילוב מזונות שכוללים ג’לטין כמו מעדנים למיניהם, מרק שמכיל עצמות, קציצות דגים ועוד.
  3. מרחו שמן קוקוס למניעת סימני מתיחה – שמן קוקוס לסימני מתיחה בהריון – מריחה של שמן קוקוס על העור עוזרת לשמור עליו רך וגמיש הודות לחומצות השומן הבינוניות שנמצאות בו.
    את השמן הנפלא הזה תוכלו למרוח על גופכם בלי חשש מפני שהוא טבעי ויעיל במיוחד במניעת סימני מתיחה והוא טוב גם למריחה בזמן הריון.
  4. צרכו יותר אבץ – אבץ הוא מינרל חיוני שמשתתף, בין היתר בייצור קולגן.
    כדי שהרמות של החלבון הזה בגופכם יהיו תקינות ובכך ישמרו על עור גמיש, חשוב שתשלבו בתזונה שלכם מזונות עשירים באבץ כמו עוף, ביצים, קטניות, אגוזים ודגנים מלאים שיספקו לגופכם את כמויותיו הנחוצות.
  5. ויטמין C לסימני מתיחה – הוויטמין הייחודי הזה, שמצוי בשפע בפירות הדר וירקות ירוקים עם עלים, הוא נוגד חמצון חזק שמונע נזקי תאים בגוף, כמו אלו שגורמים לסימני מתיחה.
    צריכה של ויטמין C כתוסף תזונה או בתפריט היומי שלכם תעזור לשמור על עור חלק לאורך זמן.
  6. חמאת קקאו סימני מתיחה – או חמאת שיאה סימני מתיחה – שני סוגי החמאות הטבעיות הללו מצוינות בשמירה על לחות העור, ומומלץ למרוח אותן על הגוף כדי למנוע סימני מתיחה גם בהריון.
  7. שמרו על משקל תקין – עלייה במשקל גורמת להיווצרות סימני מתיחה בגלל השומן שדוחק את העור וגורם לו להימתח יתר על המידה, ולכן חשוב לשמור על משקל תקין כדי למנוע זאת.
  8. אכלו שומנים בריאים – שומנים בריאים שנמצאים באבוקדו, אגוזים ושמן זית עושים פלאים לעור ומונעים סימני מתיחה, ולכן חשוב לשלב אותם בתזונה היומית שלכם.
  9. מרחו תכשירים לסימני מתיחה  – אם ניסיתם הכל וסימני המתיחה עדיין הופיעו, תוכלו להשתמש בתכשירים מיוחדים שנמכרים בחנויות הפארמה כדי לטשטש את סימני המתיחה ולהחזיר לעור את האלסטיות שלו.
  10. טיפול בסימני מתיחה בלייזר – לעתים סימני מתיחה לא נעלמים בטיפול טבעי בבית, ולמרבה השמחה תוכלו לנצל את טכנולוגיות הלייזר במקרים הללו.
    טיפולי לייזר מתקדמים מאפשרים לטפל באופן נקודתי בסימני מתיחה ולטשטש אותם בצורה שגורמת לעור להיראות כמו חדש. זו השיטה היעילה ביותר כיום לטיפול בסימני מתיחה , וגם אתם תוכלו ליהנות ממנה במקרים קלים וגם חמורים של סימני מתיחה.

סימני מתיחה הם בהחלט אינם נעימים לעין, אך ניתן למנוע אותם כליל על ידי הקפדה על מספר כללי בריאות.

במקרה והם מופיעים וקיימים וניסיתם כבר מגוון שיטות כדי לטפל בהם ללא הצלחה, טיפול לייזר להעלמת סימני מתיחה מהווה את האפשרות הטובה ביותר להעלמתם ולהחזרת המראה המתוח והצעיר לעורכם.

לפניכם דוגמא של טיפול בלייזר לסימני מתיחה – לפני ואחרי :

העלמת סימני מתיחה בלייזר לחצו כאן לפרטים