איך להצטלם בהריון? / מרב רביץ מושל

2

3 טיפים בסיסיים לצילום הריון עצמי, או במילים אחרות- איך אצליח להראות מעולה בצילומים, כמעט כמו בצילום מקצועי

בעידן שבוא לכולנו יש מצלמות דיגיטליות, אין בעיה לצלם המון תמונות ולהתנסות באפשרויות המצלמה השונות.

אני מציעה לערב את בן הזוג (אפשרי להצטלם לבד, אך אולי קצת פחות נחמד), שיצלם אותך, או לבקש מאחות/חברה שתצלם אתכם ביחד.

 

בעזרת כמה כללי יסוד פשוטים תוכלי ליצור תמונות איכותיות, מקסימות ומיוחדות מאחת התקופות המרגשות בחיים:

 

  1. זויות: לרוב רצוי לצלם גובה שווה גובה, ז”א- המצלמה תהיה בגובה העיניים שלך, ממש כפי שאת רואה עצמך במראה. אם נצלם מזויות גבוהה, את עלולה להראות קצת מעוותת עם ראש גדול, בטן קטנה ורגליים קצרות וקטנות. מזויות נמוכה, תראי ענקית עם רגליים רחבות, בטן עצומה וראש קטן ולא פרופורציונאלי לגוף.

כדאי להצטלם בפרופיל, ע”מ לראות את הבטן שלשמה התכנסנו כאן היום (:

אפשר להשתעשע בתמונות מזויות מיוחדות, כמו צילום זויות גבוהה של הבטן (כמו שאת מורידה את הסנטר ורואה את בטנך), כאשר הפופיק קופץ לו באמצע, או צילום של הבטן מלמטה כאשר את מחבקת אותה עם ידייך.

  1. אור וחושך: הכוח להסתיר! מה שאת רוצה להבליט יהיה אל מול האור, ומה שהיית מעדיפה להעלים, נשאיר לחושך. הדרך הפשוטה ביותר היא ליצור מעין מיני סטודיו עם פנס אחד ולעמוד אל מול גורם אור משמעותי, כמו מנורת רצפה חזקה, חלון מואר מאוד, או הטוב ביותר- וילון אשר מאחוריו חלון פתוח. את שאר הבית יש להחשיך לחלוטין.

עמדי בפרופיל כשאר בטנך פונה אל מול גורם האור. את הישבן שאולי תפח לו בחוצפה נשאיר בחושך. את השיער שלך העבירי קדימה אל מול האור, לטפי את בטנך, חייכי אליה.

לפחות ביישניות שבינינו או אף גם להן, אני ממליצה להצטלם ללא בגדים (רק להישמר משכנים סקרנים).

  1. תפאורה: לצילום בבית- כדאי להצטלם עם רקע של קיר לבן כאשר החלונות פתוחים ונכנסת השמש. אל תצמדי לקיר, ע”מ לא ליצור צל ולהפריד אותך ממנו.

אני ממליצה בחום להצטלם בחוץ כל עוד אפשר. חשבי קודם מה מתאים לך: להצטלם במקום טבעי ומסודר כמו גינה יפה, על נדנדה ועל ספסל, או בטבע פראי יותר כמו שדה חרוש או יער.

אפשר כמובן גם להצטלם בחוף הים, אך לשמור טוב טוב על המצלמה ממים ומחול. מאוד מיוחד גם להצטלם במקום דווקא סואן באנשים, כמו שדרות רוטשילד, שוק הכרמל, שינקין וכו’.

רצוי מאוד להצטלם בשעות הבוקר (7:00-10:00) כאשר האור נעים, קריר ולבן, או בשעות אחר הצהריים המאוחרות (17:00-19:00), כאשר האור חמים וצהוב.

 

איך אעמוד אל מול המצלמה?

מלבד התמונות ה”רגילות” שמיישרים פנים מחייכות למצלמה, אני מציעה צילומים אמיתיים יותר, כאילו המצלמה לא שם. אם את בבית, בקשי שיצלמו אותך קוראת ספר על הספה, תולה כביסה, שוטפת כלים, משחקת עם הכלב או עושה אמבטיה לילד.

אם את בחוץ, הצטלמי כאשר את יושבת על ספסל ומדברת בנייד, מסדרת את השמלה, מריחה פרח, מדברת עם חברה, צופה בשקיעה ועוד.

עד כאן בינתיים!

בהמשך אביא טיפים איך כדאי להתלבש ולהתאפר לצילומים, איך להצטלם עם ילד נוסף בבית, עם הבעל, עם אמא/אחות או עם הכלב המשפחתי, גם איך ליצור אלבום הריון “הום מייד”, איך לבחור צלמת הריון.

 

מקווה שהצלחתי לגרום לכן חשק להנציח את התקופה המדהימה הזו, וליצור תמונות שתהיו גאות בהן!

 

פנו אליי בשמחה עם שאלות או הבהרות.

 

שלכן,

 

מרב רביץ מושל

www.bellybook.co.il