איך בוחרים נעלים ראשונות לתינוק?

2

אין מרגש כמו הרגע שתינוק קטנטן נעמד על רגליו ומנסה לצעוד את צעדיו הראשונים. מדובר בשלב התפתחות משמעותי שכל הורה מחכה לו. השלב שבו התינוק מתחיל לקבל עצמאות וללכת. זה בדיוק השלב שצריך לתחיל לחשוב על נעלי צעד ראשון. אותם נעליים שיתמכו בו בצעדיו הראשונים יתנו לו ביטחון להתקדם ולעבור משלב הזחילה להליכה יציבה ונשלטת. הנעלים לא רק מסייעות ליציבה הן גם מאפשרות לו הגנה לכף הרגל. מפני ריצפה קרה או חמה מכשולים וחלקים קטנים.

אז איך נבחר את הנעל הנכונה?

  1. השלב שצריך לחשוב על נעלי צעד ראשון הוא כפי שציינו השלב בו התינוק מתחיל ללכת. ניתן לאפשר לו לתרגל את ההליכה ברגליים יחפות לפני ששמים לו נעל. במידה והריצפה בטוחה ונעימה.
  2.  הנעל הראשונה צריכה להיות רכה ונעימה, לכן צריך לכופף אותה מעט כדי לוודא שהסוליה מספיק גמישה ונוחיה לרגל התינוק.
  3. תחתית הסוליה צריכה להיות מחוספסת כדי למנוע החלקה. בייחוד בצעדים הראשונים התינוק עדין לא יודע לייצב את עצמו הוא מחזק את שרירי היציבה ודבר זה יכול למנוע נפילות חוזרות ונשנות.
  4. הנעל צריכה להיות קלת משקל כדי שלא תכביד על הרגל ותמשוך אותה למטה. התינוק אמור להרגיש בנוח ואם ירגיש שמשהו מכביד עליו הוא ינסה להוציא אותו.
  5. הנעל צריכה להיות רחבה באזור האצבעות שיאפשר להם להניע אותם בנוחות ולאפשר חופשיות תנועה. האפשרות להזיז את האצבעות של הרגל מאפשרת להם לאזן את שיווי המשקל דבר שהכרחי בשלב זה של ההתפתחות.
  6. הסוליה צריכה להיות שטוחה ללא הגבהה או עקב אפילו קטן, בכדי לאפשר הליכה טבעית ככל שניתן וכיפוף נח של הרגל. 
  7. חשוב שהנעל תהיה מאווררת ונושמת, על מנת שלא תיצור איטום ותחושת זיעה בתוכה. 
  8. לגבי בחירת המידה, כף הרגל גדלה ומתרחבת במהירות בגיל הזה, חשוב לוודא שהנעל מאפשרת מרווח לכף הרגל. מומלץ להשאיר חצי סנטימטר בין האצבעות לנעל. אך להקפיד שהנעל לא תהיה גדולה מידי במצב כזה התינוק יתקשה ללכת.

חיפוש הנעל הנכונה יכולה להיות מעייפת. יש מותגים שמייצרים נעלים במיוחד לשלב התפתחות זה, דבר שיכול להקל על החיפוש. בדרך כלל מותגים שמייצרים נעלים עבור תינוקות ידאגו לכל הפרמטרים שצויינו לעיל. סוליה דקה ורכה נעל נושמת וקלה. ובנוסף לכך הנעל לא תהיה סגורה וגבוהה מידי או פתוחה מידי כמו כפכף. הנעל הנכונה תגיע לקרסול ולא מעליו. תיסגר באמצעות סקוטש או שרוכים שמאפשרים סגירה מבוקרת. לא חזקה מידי ולא רופפת.

כשמדובר בצעד ראשון חשוב שלא יהיו טעויות, באתר שלנו תוכלו למצוא מבחר של נעליים לתינוק באיכות גבוהה ובעיצוב שאינו מתפשר. 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *