רשימת ציוד לתינוק – הרשימה המלאה – כל מה שצריך ולא צריך – רשימת ציוד לקראת הלידה

2

הגעתן לשבוע 20 ומשהו, אולי 30 ומשהו בהריון, הכל תלוי מה רמת הסבלנות שלכן, ומה רמת האדישות .

אבל בשורה תחתונה הגעתן לידי החלטה שהגיע הזמן לעשות רשימת ציוד ללידה, רשימת קניות ללידה, ולהתחיל לעשות סקר השוואת מוצרים וחנויות כדי להחליט איפה אתן הולכות לקנות לבייבי שלכן את הדברים ואתן מתחילות לעבוד על רשימת ציוד לתינוק.

אנסה לענות מתוך ניסיון בתור אמא, מתוך מקרים שנתקלתי בהם, מתוך ניסיונן של חברותי, על מנת לעזור לכן ולגרום למשימה להיות קלה, תוך כדי ציון הדברים שחשובים באמת וחשובים פחות.

הרבה פעמים כשהולכים לעשות קניית ציוד ללידה החנויות מנסות לפתות אותנו ב”חבילות לידה“, כשלרוב אנו נמצא שם רשימה חלקית של הציוד שבאמת צריך, וחלק מחבילת הלידה לעיתים מכיל מוצרים באיכות פחות טובה, או מוצרים שהחנות מנסה להפטר מהן , ולכן החנויות מציעות לכן חבילות במחיר “אטרקטיבי” אך לרוב מה שזול  עולה ביוקר..

הרבה פעמים חנויות גם מפתות אותנו בכל מיני מבצעים ופרסומים, אך כשאנחנו מגיעים לחנות אנו מגלים שיש אינספור תוספות לאותו מוצר, שמייקרות את המחיר וגורמות למבצע להיות לא כל כך אטרקטיבי.


מוצרי תינוקות

מוצרי תינוקות לשימוש שוטף כגון : טיטולים, שמפו וסבון, קרם, בקבוקים, וכל הציוד לשימוש יומיומי ביתי- שימו לב!

ברשתות השיווק הגדולות ורשתות הפארמים ניתן למצוא את אותם פריטים , לעיתים ב20-30 אחוז פחות מהמחיר, במיוחד בחצי חינם, מגה, שופרסל דיל ודומיהם. החנויות למוצרי תינוקות גוזרות עליכן קופון יפה מאוד מאחר והם יודעים שתעדיפו כבר “לסגור הכל במקום אחד” ולא להתחיל להתברבש, אבל שימו לב, ההבדלים די מהותיים במחירים.

אגב, אחת לחודש , במיוחד לאחרונה יש בסופר פארם ובניו פארם מבצעים שונים של 1+1 או מוצר שני בשקל או 10 שח גם במחלקות התינוקות ואפשר לקנות בקבוק שני או מוצץ שני בשקל או ברבע מחיר  (סתם לידע כללי, מחיר ממוצע לזוג מוצצים או בקבוק של המותגים המוכרים הוא כ30-40 ש”ח).

לפניכן רשימת ציוד עם הערותי לגבי כל אחד מהמוצרים, חשוב לי לציין שזו רק דעתי, ואינה בגדר המלצה, ואני רושמת מתוך ניסיוני.

  • עריסה לתינוקבמידה ויש לכן כוונה לפחות בתקופה הראשונית שהתינוק ישן איתכם בחדר, או רצון לנייד אותו ברחבי הבית, אז מומלץ להשכיר עריסה. למה להשכיר ולא לקנות? כי עריסה עולה בסביבות 300-500 ש”ח, והיא טובה עד גיל 3 חודשים בערך, לאחר מכן מתחיל להיות לתינוק צפוף והוא מתחיל לשלוח ידיים מעבר לסורגים.
    עלות השכרת עריסה מרשתות לתינוקות היא בסביבות 30 ש”ח לחודש יחד עם פיקדון, בתום השימוש מחזירים את העריסה. מקבלים את העריסה גם עם מזרן, אפשר לקנות מזרן חדש בסביבות 50 ש”ח ולנקות את העריסה היטב עם חומרי ניקוי (כמובן שלא לשים את התינוק מיד במידה ויש ריח מחומרי הניקוי).
  • מצעים לעריסה – ניתן לקנות בכל חנות למוצרי תינוקות, שימו לב שיש 2 גדלים של מצעים, רצוי לקנות מאותו מקום שבו אתם משכירים את העריסה, אפשר להסתפק בסט אחד עם מגן ראש ולקנות בנוסף עוד 2-3 סדינים. גם ככה כעבור חודשיים שלושה רוב הסיכויים שהתינוק יעבור למיטה שלו כי יהיה לו צפוף, ושמיכות אתם תקבלו במתנות ותקנו.
  • שידת החתלה – יש הגורסים שאפשר להסתדר גם ללא שידה, אך מניסיוני השידה היתה מאוד יעילה ועדיין בשימוש (היום לאחר שנה וחודשיים). היתרון של שידה הוא בהחתלה, יותר נוח לחתל את התינוק בעמידה ואז הגב לא נשבר ולא צריך להתכופף. השידה משמשת כארון עבור התינוק, ואם לוקחים שידה רחבה ועמוקה אז ניתן לאחסן בה את כל פריטי הלבוש של התינוק והאביזרים שלו. מומלץ לקחת שידה ברוחב של 100 ס”מ לפחות ועומק של 60 ובמידה ויש מקום אז עדיף כמה שיותר גדולה. שימו לב כשאתם בוחרים בשידה שהפינות של דפנות המשטח יהיו מעוגלות.

  • משטח החתלה – משטח החתלה עבור השידה, יש מבד או מספוג בציפוי שעוונית, מניסיון הבד יותר נוח, ויותר רך ונעים, וניתן לכבס אותו והוא יוצא כמו חדש.
  • עגלה לתינוק – כיום יש מבחר גדול של עגלות תינוק, יש פשוטות וזולות, ויש יקרות ויוקרתיות. חשוב לזכור בשורה תחתונה, כי אחרי כמה חודשים התינוק ישקול קצת יותר מכמה קילוגרמים, קחו בחשבון שבשלב הטיולון יצא לכן לפתוח ולסגור את העגלה מספר פעמים ביום, ולהרים אותה ולהוריד, וחשוב לקחת עגלה שבמצב טיולון היא לא כבדה מדי (אחרת תמצאו את עצמכם בין גיל חצי שנה ל10 חודשים קונים טיולון פשוט, קל וזול ומשאירים את העגלה היפה בבית כי היא מסורבלת מדי לשימוש ולא נוחה). כמו כן חשוב לבחור עגלה שהתפעול שלה קל ונוח ורצוי ביד אחת.
    לכתבה איך לבחור עגלת תינוק
  • תיק לעגלה – תיק לעגלה הוא אחד הפריטים החיוניים. מומלץ לרכוש את התיק לעגלה בעת רכישת העגלה, על מנת לוודא שהוא מתלבש בצורה נוחה על העגלה, נתפס טוב ולא מפריע בעת ההליכה. מומלץ לרכוש תיק עם רוכסן ולא עם תיקתקים או סקוצ’ים מאחר וזו קריאה לגנבה במקומות הומים ועמוסי אנשים. יחד עם זאת רצוי שיהיו לתיק רצועות לגב, זה מאוד יעיל כשאת לבד עם התינוק וצריכה לעלות הביתה כשהילד בידיים ועוד שקית או שתיים או תיק. חשוב שתהיה לך חלוקה נוחה של התאים (כמה שיותר יותר נוח) כולל אזור נפרד לטיטולים , משטח החתלה- ממש לא הכרחי! לי יש תיק עם משטח החתלה נפתח, יצא לי למעלה משנה להשתמש בו אולי פעמיים , וגם אז יכלתי לשים חיתול ולחתל עליו. אל תתפתו לקנות תיק יקר מדי, כי לעיתים אתן יכולות לגלות אחרי שבועיים שלושה שהתיק שקניתן הוא לא נוח כמו שחשבתן ומסורבל מדי\גדול מדי\קטן מדי..
  • סל כביסה – רצוי לקנות סל כביסה נפרד עבור התינוק, יש היום פחים מתקפלים מבד קשיח בצורות חמודות שמאוד נוחים וגמישים . עולים בסביבות ה30-50 ש”ח ונוחים לנשיאה ולא תופסים הרבה מקום וגם דקורטיביים לחדר הילדים.
  • אבקת כביסה ומרכך כביסה לתינוק יש לשים לב שאתם קונים מוצרים שהם היפואלרגניים.
  • חזיות הנקה – במידה והחלטת לקנות לפני הלידה חזיות הנקה, רצוי לא לקנות יותר מחזיה- שתיים, את לא יודעת עדיין אם תניקי או לא, איך זה ילך , וקחי בחשבון שהחזה מתמלא מאוד בסמוך ללידה, וכחודש לאחר הלידה הוא משנה את צורתו והנפיחות והנוזלים קצת יורדים. כך שעדיף להמתין עם רכישת חזיות הנקה נוספות לאחר ירידת הנפיחות (גם בכל הגוף). אני השתמשתי בגוזיות של דלתא גם בחודשי ההריון (מתאים גם לחזה גדול- גוזיה במידה XL) וגם לאחר הלידה היה לי נוח איתן , במיוחד בלילה, נוח להניק איתן, את פשוט שולפת את השד.אמנם התמיכה שלהן לא מקסימלית כמו חזית הנקה, אבל לי היה נוח יותר עם הגוזיות.
    באתר של Figleaves יש מגוון חזיות הנקה מעולות במחירים מאוד משתלמים. אני מזמינה מהם שנים לבני נשים. לכו לסייל ולקלירנס, יש שם מציאות מעולות ופריטים בפחות מ-10 דולר כולל תחתונים להריון, בגדי ים להריון או חזיות להריון. משלוח לארץ יעלה לכם כ-30 ש”ח בלבד. שווה ביותר.
  • משאבה לחלב – כדאי להמתין מספר ימים לאחר הלידה, ובמידה ותחליטי שאת מניקה ושואבת אז לקנות. יש משאבות חשמליות ומשאבות ידניות , לכל אחת נוח משהו אחר. במידה ויש לך חברות שילדו לאחרונה תבקשי המלצות, או בפורומים שונים לאחר לידה אפשר להתייעץ. קחי בחשבון שביומיים שלושה הראשונים זה קצת כואב , אבל אחרי שמתרגלים והעור של הפטמות נמתח ומתגמש, זה כבר פחות מציק אחר כך. במידה ויש סדקים בפטמות ניתן להשתמש במשחת פיורלן . לדעתי אין צורך לקנות מראש, אני הנקתי 4.5 חודשים ואף פעם לא סבלתי מסדקים בפטמות.
  • פדים להנקה – מומלץ לקנות חבילה, בין אם תחליטי להניק ובין אם לא, בלילות הראשונים יש בד”כ דליפה של חלב. רצוי לקנות פדים עם מדבקות שנתפסות על החזיה , ואז זה יותר נוח.
    תחתון חיתול של דיפנד
    תחתון חיתול של דיפנד (הכתום)

    תחתונים חד פעמיים – שימושי בעיקר לאחר הלידה, יחד עם הפדים של בית החולים הם מאוד נוחים . אני השתמשתי בהמלצת חברות בתחתונים של לייף , הכי פשוטים והם היו בסדר. כיום אפשר לרכוש תחתון שמוגדר כתחתון חיתול של Depend, הם יושבים מצוין בצורה נוחה ותופסים טוב את הבטן גם לאחר קיסרי, ויש להם יכולת ספיגה די גבוהה וזה הרבה יותר נוח מאשר להסתובב עם תחתון רשת ו2-3 תחבושות עבות בפנים כדי שהדימום לא ידלוף. למידע נוסף תוכלי לקרוא כאן- חיתולים למבוגרים.

  • כרית הנקה – פריט לא חובה לרוב הנשים. הריוניות רבות מוצאות אותה מאוד נוחה כשמתחילה לצאת הבטן, זה נוח לשכב על הצד כשמחבקים את הכרית, ואז היא תומכת בבטן ושמים עליה רגל ,וזה נותן תמיכה לאגן, או לשכב על הגב ולשים את הכרית מתחת לירכיים (מאוד עוזר לישון במיוחד בחודשים המתקדמים. בנוסף, לאחר ניתוח מאוד נוח לשבת עליה ולהשען תוך קבלת תמיכה , והיא גם די נוחה בעת הנקה . יש נשים רבות שמוצאות את הכרית לא נוחה. שימו לב שבתקופה הראשונית הכרית מרעישה בגלל תזוזת הקלקרים שבתוכה, אך עם הזמן זה מפסיק והרעש נחלש ולא מורגש.
  • מדחום – פריט חובה, כיום יש מדחומים דיגיטליים שנותנים תוצאה תוך 2-5 שניות, עם מד טמפ’ גמיש. רצוי למדוד בצורה רקטלית חום לתינוק, זה לא כואב להם, וככה מתקבלת מדידה מדויקת (מתחת לבית השחי ובפה זה לא יוצא מדויק ולרוב תתקבל תוצאה שונה).
  • מחלק מנות – פריט חובה, שימו לב כשאתם קונים מחלק מנות, שהפתיחה והסגירה של המכסה נוחה. יש כיום מבחר של מחלקי מנות בשוק, מניסיון עם 4 מחלקי מנות שונים, שנשברו\האוכל היה נשפך כל פעם שהיו פותחים את המכסה, ושימוש לא נוח, מצאנו את מחלק המנות של אוונט הכי נוח. הוא אמנם קצת יקר יותר, אבל יש לי אותו בשימוש מגיל חודשיים עד היום.

 

  • מנשא– קיימים היום בשוק די הרבה סוגי מנשאים, כשהם מתחלקים לשני סוגים עיקריים- מנשאים שבטיים ומנשאים מערביים. המנשא השבטי מורכב לרוב מרצועות בד בטכניקה כזו או אחרת ולרוב התינוק צמוד לאם ומעורסל בתוך פיסות הבד .המנשא ה”מערבי” לרוב מגיע עם רצועות גב נוחות, תמיכה יותר טובה לתינוק ולאם, ורצועות ניתנות לכיוון. יש נשים שמעדיפות את המנשא השבטי ויש את המערבי. לדעתי מנשא הוא אביזר חובה עם תינוק, במיוחד כשיוצאים לגיחות קצרות, עולים במדרגות, סיבוב בסופר, או בימי החורף הקרים כשיש צורך לעשות מרחקים קצרים עם התינוק בחוץ, עוטפים אותו בשמיכת פליז או בשכמיה ואז התינוק נהנה מחום הגוף של האם. מומלץ לא לקנות מנשא לפני הלידה, וללכת עם התינוק אחרי שבועיים שלושה לחנות שבה מוכרים סוגים שונים של מנשאים, לנסות ולראות מה הכי נוח לך ולתינוק.
  • סלקל – לדעתי הכרחי, במיוחד בשביל הרכב. אומרים שלא הכי בריא בשביל התינוקות לשבת יותר מדי בסלקל בגלל הזוית, אז אני תמיד העדפתי לטייל איתו בעגלה. זה פחות קריטי אם הסלקל מתיישב על העגלה או לא. יש בזה עניין של נוחות כשרוצים נגיד להעביר את הסלקל מהרכב לבית, אז משאירים את התינוק בסלקל. (לסחוב לבד את הסלקל עם הילד זה די כבד).  לא תמיד חייבים לקנות סלקל, אפשר להשאיל מחברים או קרובי משפחה ובסביבות גיל חצי שנה לעבור לכיסא בטיחות. יש תינוקות גדולים שהסלקל מתחיל להיות להם צפוף אחרי כמה חודשים וככה אפשר לחסוך את ההוצאה הזו ולהשקיע אחכ בכיסא בטיחות טוב. יש סלקלים שמגיעים עם תושבת שמוסיפה עוד 500-1000 שח למחיר הסלקל לפעמים, אבל מניסיון אישי עם סלקל בלי תושבת שעבר פעמיים שלוש בשבוע מרכב לרכב, זה לא כל כך נורא ועניין של דקה בערך לחבר אותו. אחרי כמה פעמים מתרגלים וזה הופך לדבר שבשגרה.
  • כסא בטיחות – כיום יש בשוק כסאות בטיחות שמותאמים מגיל 0, וניתנים להרכבה גם נגד כיוון הנסיעה . אני חושבת שעדיף לשים את התינוק בסלקל כי אז יש לו תמיכה יותר טובה לראש בעיקר, כי הזוית של כסאות הבטיחות כשהם נגד כיוון הנסיעה לא כל כך נוחה לתינוקות, ואם יש לכם תינוק קטן, אז הוא ישב בכיסא בלי יותר מדי תמיכה ותצטרכו לרפד את אזור הראש ולתחום אותו כדי שישב בנוחות, וגם אז לא יהיה לו הכי נוח. אני חושבת שעדיף לחכות לגיל 8-10 חודשים עד שהתינוקות כבר מחזיקים בצורה יציבה את הראש ומספיק גדולים בשביל כיסא הבטיחות. מצורף קישור לסקר כיסאות בטיחות.
  • לול – פריט לא הכרחי, במיוחד לא בתקופה הראשונית שבה ניתן לשים את התינוק על שמיכה או בעריסה או במיטה מאחר ואין לו יכולת תזוזה גדולה מדי. הלול טוב במיוחד לגיל שבו התינוק מתחיל לזחול ולהיות פעלתן וזה נוח שיש מקום בטוח לשים אותו במקום על הרצפה (במיוחד בחודשי החורף). עם הזמן התינוק יכול לשבת בלול ולהעסיק את עצמו בזמן שאת תוכלי במקביל לעשות דברים בבית ולהיות חופשיה בידיים. יש כיום בשוק 3 סוגי לולים- עץ, פלסטיק ולול קמפינג. על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ניתן לקרוא בקישור הבא- סקר לולים.
  • אמבטיה לתינוק – הכי טוב ונוח זה לקנות אמבטיה פשוטה סטנדרטית, עולה בסביבות ה100-150 ש”ח.  לרוב יש מדף למטה בשביל להניח את האביזרים של התינוק. לאמבטיה יש צינור ניקוז עם פקק, במידה והיא נמצאת בחדר התינוק , ניתן לרוקן את המים לתוך דלי . מצ”ב קישור לסקירה של אמבטיות ואביזרי אמבטיה . יש היום את הדפני שהוא המתקן הנפוץ ביותר לאמבטיה אך עדיין יש צורך בתמיכה של יד אחת בתינוק משך הרחצה, בנוסף אליו יש את הבטיה, שהיא מעין מזרן צף לאמבטיה ומאוד נוחה לקלח את התינוק.
  • ביגוד ראשוני לתינוק:
    בקטגוריה זו נכללים מספר פריטים, חזיות (חולצת מעטפת עם קשירה או תיקתקים, מכנסיים עם רגלית , בגדי גוף ואוברולים. יש את הביגוד התחתון הבסיסי ויש את החליפות\אוברולים שאותם שמים מעל .
    מומלץ לא לקנות יותר מדי פריטים לפני הלידה , אני ממליצה על 6 יחידות מכל דבר- חזיות, בגדי גוף, מכנסיים עם רגלית ואוברולים, וגם עם החליפות לא כדאי להשתולל. עדיף לקנות כמות מעטה, וכמה ימים לאחר הלידה לקפוץ להשלמת ציוד. זה גם יתן לך האם להתאוורר ויעשה לך טוב, וגם תוכלי לדעת מה בדיוק חסר לך ומה יותר נוח לך להלביש לתינוק.
    יש שמעדיפות בגדי גוף, אצלי למשל הוא נולד קטנצ’יק במשקל של 2 קילו, ועד גיל חודש בגדי הגוף היו גדולים עליו אז השתמשתי בעיקר בחזיות ומכנסי רגלית ומעל אוברול (רצוי לקנות חבילה של גומיות רכות וקטנות לשיער, זה טוב לתפוס להם את הרגליות ברגליים).  במידה והתינוק נולד בחודשי החורף מומלץ לקנות פריטים תחתונים מפלנל, ואם זה בחודשי הקיץ או בעונת מעבר אז אפשר להסתפק בכותנה (ובגד עליון מחמם).
    כמו כן , חשוב מאוד להצטייד בסטוק של גרביים, בעיקר בחורף, לגרביים יש נטיה לאבד את הזוגות שלהם בכביסה .
    לגבי בגדים עליונים- קחו בחשבון שתקבלו הרבה מתנות, ואנשים שבאים לבקר לאחר הלידה בד”כ מביאים חליפות ובגדים לתינוק
    המלצה חמה – קחו את הזמן מראש והזמינו מחו”ל בחנויות כמו קרטרס, צ’ילדרנס פלייס ואושקוש, תוכלו למצוא מגוון פריטים משגעים בחצי או שליש מחיר מהארץ אחרי עלויות שילוח. אני קונה את מרבית הציוד והביגוד לי ולילדים שלי מחול וחוסכת אלפי שקלים בשנה.
    לחצו כאן למדריך הזמנה מחו”ל  ולרשימת חנויות בחו”ל להזמנה לארץ.
  • מגבות –  מומלץ לקנות 2-3 מגבות עם כובע, העלות שלהן היא כ-30 ש”ח למגבת, זה מאוד נוח לעטוף את הילד והקפוצ’ון עוטף לו את הראש. ואם כבר אתם קונים מגבת כזו, תקנו את הגדולות יותר כדי שיוכלו לשמש אתכם גם בהמשך. כמובן שאפשר להשתמש גם במגבות רגילות, אבל זה יותר נוח לעטוף את הילד , במיוחד אם האמבטיה לא בחדר שלו.
  • מוצרי טיפוח לתינוקסבון רחצה, שמפו, תחליב גוף, שמן תינוקות- מומלץ לרכוש פריטים אלו וכמו כן בקבוקים, מוצצים ומשחות ברשתות הסופרים הגדולות, לרוב תמצאו הבדלים די משמעותיים במחיר. מספיק לקנות אחד מכל אחד, לוקח די הרבה זמן לסיים בקבוק.
  • מברשת לשיער – ניתן לרכוש בסט יחד עם מסרק, לא כל כך משנה של איזה חברה, הכל אותו דבר.
  • מד חום לאמבטיה– מד חום ששמים באמבטיה ומודד את טמפ’ המים. אנחנו מצאנו אותו לא כל כך יעיל ומדויק והעדפנו להכניס את היד לאמבטיה ולבדוק אם המים מספיק נעימים .
  • קיסמי אוזניים –  קיסמים מיוחדים לתינוקות.
  • אלכוהול – שימושי לתקופה הראשונית, מנקים בעזרתו את אזור חבל הטבור עד לנשירת הטבור.
  • מגבונים לחים – כנ”ל לגבי מוצרי הטיפוח לתינוק, אל תתפתו לקנות בחנות המוצרים לתינוקות, בסופרים זה עולה פחות בד”כ.
    עדיף אם כבר לקנות בחבילות של רביעיות או חמישיות כי הם מתחסלים בקצב היסטרי. רצוי לקנות מגבונים ללא ריח וללא אלכוהול, ועדיף מגבונים רכים (של האגיס ואוונט מצוינים) .
  • משחה לטוסיק- משחת החתלה לתינוק – יש היום בשוק מבחר משחות, יש תינוקות שרגישים למשחות כאלה ואחרות, יש מגוון חברות, בייבי פסטה, וולדה, אורה קרם, פנטן, ד”ר פישר ועוד. תנסו ותראו מה הכי טוב לתינוק שלכם. לרוב המשחות עם המרקם הסמיך יותר מונעות תפרחת חיתולים (אני משתמשת בפנטן, בקופסת מתכת הכחולה, היחיד שהצליח להוקיע תפרחת עקשנית של שבועיים שכל השאר לא עזרו לה).
  • חיתולי טטרה– חיתולים מבד טטרה, טובים לניגוב פליטות, הבד נושם . רצוי לקנות 12 יח’, הם מתחסלים בכמויות. ואם כבר, אז תזמינו לכם רביעיה של חיתולי טטרה גדולים בגודל של 1.20 על 1.20. זה אחד הפריטים הכי שימושיים שיש ותוכלו להשתמש בהן כשמיכה לעיטוף, שמיכה לקיץ, סינר הנקה, מגן לשמש, שמיכה לעגלה, או שמיכה לפרוס בפארק על הדשא. יש אותם בארץ באתר של לורה סוויסרה בארץ בכ-30 ש”ח ליחידה  או באיביי ב-5$ כולל משלוח – חיתולי טטרה גדולים.
  • סדיניות– מעין פיסת בד מרובעת מכותנה עם שרוכים לקשירה בקצוות, את הסדינית שמים על הסדין במיטה, מתחת לראש הילד, כך שאם בלילה הוא פולט, אז אין צורך להחליף את כל הסדין ומספיק רק להחליף את הסדינית.
  • חיתולי פלנל – חיתול פלנל, טוב לשימוש בעגלה או בעריסה לשמירה על המזרן מפליטות . הוא קצת יותר עבה מחיתול הטטרה.
  • מצעים למיטה – במידה ואתם מתכוונים לשים את התינוק בעריסה בחודשי חייו הראשונים, אין צורך למהר ולרכוש מצעים למיטה. אפשר לרכוש סט אחד “ייצוגי” עם מגן ראש כדי לשים במיטה שלא תשאר ריקה , ובהמשך לקנות סט נוסף של מצעים או עוד 2-3 סדינים. באתר של לורה סוויסרה תוכלו למצוא מגוון מבצעים למצעים איכותיים לתינוקות.
  • שמיכות – במיוחד בחודשי החורף שמיכות פליז הן מאוד שימושיות. הן נוחות לעגלה, למיטה בבית , כיום ניתן למצוא אותן בסביבות ה20-30 ש”ח לשמיכה, אך אל תמהרו לקנות כי יש סיכוי גדול שתקבלו שמיכות פליז כמתנה (אני מצאתי את עצמי חודש לאחר הלידה עם 5 שמיכות פליז שקיבלתי במתנה).
  • מזרן למיטה – יש היום בשוק מספר סוגי מזרנים. יש מזרן פשוט, יש מזרן שצידו האחד רך והשני קשה, מזרן קשה בציפוי שעוונית, ואותו מזרן עם כיסוי בד שניתן לכבס. מניסיוני ובעקבות המלצות עדיף לקחת את המזרן עם הכיסוי בד , כי הוא הרבה יותר נעים לשינה, ובקיץ אין חשש שהילד יזיע איתו.
  • סדין שעוונית – במידה ויש לכם מזרן למיטה עם שעוונית אז ראו סעיף זה כמיותר, אך לאלה מכם שרכשו מזרן עם כיסוי בד , מומלץ לשים סדין שעוונית מניילון דק על מנת להגן על המזרן. שמים אותו מתחת למצעים והוא מונע מעבר של נוזלים, פליטות או כתמים למזרן.
  • מוניטור נשימה – בייבי סנס – קיימים היום בשוק מספר מכשירים של כמה חברות, המוכרים הם NANY,BABY SENSE, רובם רק מכשיר של מוניטור נשימתי, ויש גם מכשיר של אנג’ל קייר שהוא משולב עם אינטרקום (נמכר בשילב). לדעתי זה הכרחי. אני יודעת על מקרים של אזעקות שווא מחברות לעיתים רחוקות, אך בעקבות ריבוי המקרים של מוות בעריסה אני ישנה יותר טוב כשהבייבי סנס דולק בלילה .
  • אקמולי– פריט חובה, כדאי שיהיה בבית, למקרה של העלאת חום של התינוק. יש להתייעץ ברופא לפני מתן התרופה.
  • טיטולים – רצוי לקנות חבילה של אחת החברות במידה של 0, לאחר הלידה תוכלו לראות איזה טיטול הכי נוח לכם ולתינוקכם.
  • מוצצים – ישנם בשוק מבחר מוצצים ממבחר חברות. יש מוצצים מסיליקון ומוצצים מגומי, לכל תינוק יש העדפות משלו. רצוי לקנות 2 זוגות מוצצים בהתחלה, זוג סיליקון וזוג גומי, ולנסות ולראות מה הילד מעדיף. לתינוקות שנולדים קטנים עדיף לנסות לתת מוצץ של NUK או של LIFE, יש להם פטמה מאוד קטנה .
  • בקבוקים – כמו המוצצים, גם כאן יש מבחר רב של סוגי בקבוקים שונים. מצ”ב קישור לסקר בקבוקים שסוקר את רוב סוגי הבקבוקים שקיימים היום. כל תינוק והעדפותיו.
  • סטריליזטורמתקן לעיקור בקבוקים, ששמים אותו בד”כ במיקרו עם מים חמים ובתוכו את הבקבוקים , ותוך כמה דקות הם עוברים תהליך של עיקור. יש אפשרות במקום הסטריליזטור לקנות טבליות “טהר טף” שהן טבליות לעיקור קר, שמים אותן בקופסה יחד עם מים, מחליפים מים וטבליה כל 24 שעות, מכניסים את הבקבוקים למים ותוך 20 דקות הם מעוקרים ומוכנים לשימוש. מאוד נוח ופחות מסרבל (ניתן למצוא בשילב).
  • מתקן לייבוש בקבוקים – מתקן עם עמודים לייבוש בקבוקים ומוצצים, מאוד נוח ומומלץ, אפשר להסתפק גם בהכי פשוט ב20-30 ש”ח. אין צורך להשקיע יותר מדי.
  • מנקה בקבוקים – מברשת לניקוי בקבוקים, ישנם מספר סוגים , יש כאלה עם ספוג (זהירות, הן מתכלות מאוד מהר) , יש מברשות עם גומי או סיליקון . אנחנו מצאנו את המברשת של אוונט שימושית ועמידה לזמן רב.
  • אוניברסיטה – לרוב שמיכת פעילות עם קשתות וצעצועים שנתלים עליה, שימושי מגיל חודש בערך כשהתינוק מתחיל לגלות עניין בסביבה שלו. יש מבחר משטחי פעילות כאלה, ממותגים ולא, מניסיון, אין טעם להשקיע יותר מדי, חשוב שלילד יהיו קשתות שעליהן ניתן לתלות צעצועים וזהו. אין צורך לקנות אוניברסיטה יקרה ב300-400 ש”ח (אנחנו עשינו את הטעות הזו) , התינוק שלכם יגלה עניין רב גם באוניברסיטה שעולה “רק” 150-200 ש”ח. רצוי להמתין עם הקניה הזו לאחר הברית מאחר ולעיתים רבות תקבלו אותה כמתנה.
  • שק שינה – מעין שמיכת פוך או צמר שנסגרת עם תיקתקים או רוכסן ונסגרת כמו שק שינה עם פתח לראש, מאוד נוח במיוחד בתקופת החורף ומאוד שימושי כשצריך לטייל עם התינוק בחוץ בעגלה או להעבירו ממקום למקום. כך הוא נשאר עטוף בשמיכה ומוגן.
  • מזרן פעילות– מזרן גדול וקשיח שעליו ניתן להניח את התינוק במקום על שמיכת פעילות או על הרצפה. היתרון הוא שהמזרן גדול (לרוב מגיע בגדלים של 1.5 *1.5 ומעלה) ובשלב שבו התינוק מתחיל לזחול אז נוח לו לזחול על המזרן, וכך הוא לא יזחל על הרצפה ויהיה לו משטח נוח ונעים לשחק עליו.

 


Response (5)
  1. דוכיפת אוגוסט 28, 2011

    יש מספר דברים שאפשר להסתדר בלעדיהם.. שידה היא לא מקום בטוח לחתל תינוק, שום מקום שממנו הוא יכול ליפול בשניה של חוסר תשומת לב או אפילו בגלל שאנחנו שומרים שלא ייפול. השתמשו במשטח, שאותו תניחו על הריצפה, המקום הבטוח ביותר לתינוק, משם הוא לא ייפול, משטח ההחתלה ישמש בהמשך כמזרון פעילות (אז הנה חסכתם קניה של עוד משהו) כי התינוק יחל לזחול ולהסתובב אל מחוץ לו. תחליבי גוף לתינוקות ושמן תינוקות אינם נחוצים לתינוקות מהסיבה הפשוטה שהם נספגים וסותמים נקבוביות.. רוצים שהוא יריח טוב, קצת ניבאה עושה את העבודה ולא צריך למרוח על כל הגוף!
    תחתונים חד פעמיים קניתי פעמיים ולא הבנתי למה הם טובים, קניתי את המידה הגדולה ביותר (כי אני גדולה ביותר..) ומלבד חוסר נוחות וחוסר יציבות של הפדים, לא ראיתי בהם שום דבר יעיל..

    עצה לגבי האמבטיה, לקנות את האמבטיה עם הפינה הזויתית שבה ניתן להניח את התינוק גם על הבטן וגם על הגב ולנקות אותו בלב שקט, גם אם הוא משתולל זה לא משפיע על היציבות שלנו ואחר כך בשלבים של התחלת ישיבה זה גם בטוח.. אני באופן אישי העברתי את בנותי אל הטבעת באמבטיה ברגע שהישיבה היתה יציבה. ודבר נוסף שכדאי לאמץ הוא שאמבטיה, היא לא משחק, עיברו את כל השלבים באופן ענייני ולא להפוך את הרחצה לבריכה.. גם בגלל שלא צריך להאריך את השהות במקלחת, גם בגלל שזה סוג של פרוייקט שצריך להתכונן אליו ולנקות אחריו.. סדר יום או סדר הכנה לשינה לא צריך להיות חוויתי אלא ענייני, זה ברור שלא רוצים לסיים משהו שנהנים ממנו, אז אתם גם מותשים וגם כנועים לתחינותיהם של הילדים..
    תחשבו על זה.

  2. ארינה מאי 26, 2015

    וואלה הכתבה הזאת מאוד מאוד עזרה לי!!! המון המון תודה !!!

  3. ענת קרדי אוקטובר 15, 2015

    תודה לך!! כתבת כל כך ברור ופשוט עשית לי המון סדר בראש.
    מצוין!

    1. אמא אוקטובר 25, 2015

      תודה, אני שמחה לשמוע, מוזמנת לשתף בקבוצות ופורומים 🙂

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *