שלוש סדרות ישראליות מומלצות

b

צפייה בסדרות ישראליות היא בדרך כלל מהנה במיוחד, שכן בניגוד לסדרות אמריקאיות או סדרות אחרות, סדרות ישראליות מאפשרות לנו להבין ולהתחבר למגוון של ניואנסים וסיטואציות, אותם אנו פוגשים גם בחיי היומיום שלנו כישראלים. על אף שנהוג לחשוב כי סדרות ישראליות הן סדרות פחות טובות או מושקעות מהמקבילות האמריקאיות שלהן, אין ספק כי בעשור האחרון, יצאו לא מעט סדרות מופת ישראליות, אשר מסוגלות בהחלט להתחרות עם סדרות נחשבות במיוחד מחו”ל, ואפילו יוצרות לא מעט באזז ברחבי העולם, וגורפות צופים שאינם ישראלים. לפניכם שלוש סדרות כאלה, שפשוט אסור לכם לפספס.

אנדרדוגס

“אנדרדוגס” היא ללא ספק אחת הסדרות השנונות ביותר שנוצרו בישראל בשנים האחרונות. עלילת הסדרה מתמקדת בשלושה כלבים, אשר כל מאוום הוא לרכוש בית בישראל: בכר, כלב שרמנטי, כוכב פרסומות ו”סלב” המרוויח משכורת יפה; רג’י – כלב ביתי נאמן, אשר נאלץ להתמודד עם המחסור בתשומת הלב מהבעלים שלו, כתוצאה מתינוק חדש שהגיע הביתה; וצביקה – כלב שחי ברחוב. בדומה לבני האדם, גם שלושת הכלבים הללו יעשו הכל על מנת לרכוש בית, ובכלל זה להתרועע עם החתול השכונתי המפוקפק, לברוח מהפקח של העירייה ועוד. 

מחנה אבא

“מחנה אבא” היא סדרה ישראלית קומית המגוללת את סיפורו של ניתאי – ילד בן 15, בן להורים גרושים, אשר נאלץ לעבור להתגורר עם אביו, איש צבא קבע, בבסיס בחיל האוויר, כיוון שאמו הרופאה יצאה לשליחות באוסטרליה. ניתאי, אשר מנסה לשקם את היחסים עם אביו ובמקביל נאלץ להתרגל לאווירה הנוקשה המאפיינת את הצבא, מתאהב בנערה בגילו אשר גדלה בבסיס עוד מאז הייתה ילדה – ומהווה, למעשה, ניגוד מוחלט אליו. 

פאודה

אם טרם יצא לכם לצפות ב”פאודה” (“בלאגן” בערבית), באמת שקשה ואולי אף בלתי אפשרי להמחיש לכם מה אתם מפספסים. “פאודה” היא סדרת מתח-אקשן ישראלית, אשר שמה במרכז העלילה שלה את הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הסדרה מגוללת את סיפורה של יחידת מסתערבים בצה”ל, אשר נטמעת בשטח האויב ועומדת בפני סיטואציות מסוכנות ומורכבות במיוחד. הניסיון לתפוס את האויב (אשר משתנה בכל עונה, בהתאם למיקום שבו נטמעים המסתערבים), לרוב גורם למעין “כדור שלג” שיוצר ועוד ועוד אלימות – משני הצדדים. הסדרה, אשר מתאפיינת בסצנות אקשן מדהימות ומורטות עצבים, מצליחה להעביר באופן נאמן יחסית למציאות את המצב המורכב והמסועף המאפיין את המזרח התיכון, מבלי “לקחת צד” באופן חד משמעי או להיכנס לדיון פוליטי, וזו כנראה הסיבה שכל כך הרבה צופים התחברו והתמכרו אליה. ההצלחה לה זכתה הסדרה הייתה כה גדולה, עד כי נטפליקס החליטו לרכוש את הזכויות שלה ולהמשיך להפיק עונות נוספות שלה בפלטפורמה שלהם. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *