שינויי קריירה לאחר חופשת הלידה

2

אירועי חיים שונים משנים את סדרי העדיפויות שלנו ומשפיעים גם על החלטות הנוגעות לקריירה ומקום העבודה. קיימות לא מעט נשים שמחליטות לשנות כיוון מקצועי, גם אם למדו תואר או שניים בעבר וללמוד קורס מקצועי כדי להתחיל בקריירה חדשה ומספקת, המתאימה להעדפות האישיות ואיזון עבודה־משפחה טוב יותר. במאמר זה נבחן מספר קורסים המתאימים לאימהות שבדרך.

השינוי שלאחר הלידה

נשים רבות מגלות בזמן חופשת הלידה כי כאשר הן עובדות “תשע עד חמש” במשרד, הן לא רואות כמעט את הבית. השעות עם הילדים מלוות בעייפות שלאחר העבודה, הסבלנות פוקעת במהירות וקשה יותר להקדיש זמן לתחביבים. בזמן חופשת הלידה, לעומת זאת, הן מגלות  כמה אפשר להספיק בבית. ניתן לעצב את החדרים מחדש למשפחה המתרחבת, להתחיל בתחביב חדש או שניים ולהספיק פתאום את כל מטלות הבית כבר בחציו הראשון של היום.

לכן, גם מי שתחזקה קריירה למופת, במשרה מתגמלת, מחליטה לעיתים לעשות הסבה מקצועית. לפתע היא מגלה שאפשר להרוויח את אותה המשכורת בפחות שעות עבודה במהלך היום. באילו מקצועות? בעיסוקים שבהם ניתן לעסוק כשכירה או עצמאית בשעות גמישות. 

אלה הקורסים המקצועיים שמאפשרים לנצל טוב יותר  השעות לאורך היממה:

קורס עיצוב פנים

מי שתמיד התחברה לאסתטיקה בבית, לארגון מחדש של חללים שונים והוספת נישות מרהיבות ומושקעות, יכולה להפוך זאת למקצוע. לימודי עיצוב פנים מעניקים במספר חודשים  את כל הכלים הדרושים כדי לעשות מתיחת פנים משמעותית לכול חלל. בתום הקורס אפשר להתחיל לעצב משרדים, וילות וקוטג’ים, דירות יוקרה ודירות שכורות. השינוי שהמקצוע הזה יכול לחולל בחיים הוא עצום. לפתע, ניתן לעבוד שעה בבוקר, עוד שעתיים אחר הצוהריים ושעה נוספת בערב בגמישות מלאה לפי ההעדפות שלכן. התגמול עבור העבודה הזו גבוה משמעותית מהשכר המוצע במרבית המשרות האחרות, במיוחד אם אתן מתחילות לבנות עסק עצמאי שמתחיל לצבור לקוחות מרוצים.

גרפיקה ממוחשבת

תחום נוסף שיכול להוות הכנסה נוחה בעבודה מהבית או מהמשרד, לבחירתכן, הוא תחום העיצוב הגרפי. לימוד מקצועי של התחום אורך אף הוא חודשים ספורים בלבד, שבמהלכו נלמדים העקרונות של קומפוזיציה, עיצוב אותיות, שילובים בין צבעים והפעלת תוכנות גרפיות מקצועיות. אין צורך לדעת לצייר או לאייר באופן מקצועי כדי לעסוק בגרפיקה ממוחשבת. לאחר הקורס אפשר להשתמש בידע כדי לרטש תמונות לשימוש פרטי, לעבוד במשרדי פרסום או בבתי־דפוס ואפילו לעצב אתרי אינטרנט ואפליקציות לטלפון הנייד.

הנהלת חשבונות

אפשרות נוספת לעבודה מתגמלת שניתן לבצע גם מהבית וגם במשרד היא הנהלת חשבונות. במהלך כמה קורסים קצרים ניתן לקבל הסמכה להנהלת חשבונות ברמה 1+2, ולאחר מכן לעבור לרמה בכירה יותר בקורס נוסף. מנהלי חשבונות נדרשים בכל תחומי המשק, ובאמצעות תוכנות הנהלת חשבונות ניתן לעבוד גם מרחוק, בשעות גמישות ולתחזק קריירה חדשה.

הום סטיילינג

עיסוק נוסף המאפשר למנף את היצירתיות הוא הום סטיילינג. מדובר בתחום קליל, שמאפשר ליצור מרחבים ביתיים יפים ומושקעים בתקציבים משתנים. את המידע שלומדים בקורס אפשר כמובן ליישם גם על המרחב הביתי שלכם וגם של לקוחות המעוניינים לייצר אווירה ייחודית בבית. גם מקצוע זה מעניק גמישות בשעות העבודה ואפשרות לעסוק בתחום כעסק עצמאי בשעות הפנאי.

לסיכום, חופשת הלידה היא זמן מצוין לעשות חשבון נפש ולהחליט האם הקריירה הנוכחית מספקת ומתגמלת מספיק או שכדאי לעשות הסבה למקצוע חדש. לא חייבים ללמוד תואר שלם כדי להתחיל בעיסוק שמעניק שעות רבות יותר עם המשפחה ואפשרות לנהל את הזמן בצורה אפקטיבית יותר. אם אינכן מרוצות מהעבודה הנוכחית כדאי להתחיל כבר היום ליצור תשתית לשינוי שיפתח עבורכן צוהר לעתיד. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *