רעיונות פשוטים וזולים לקישוט חדר ילדים

2

עם מעט יצירתיות וחשק ניתן לקשט ולהפוך כל חדר ילדים לחמים, נעים, מסודר ומזמין, בעזרת מספר רעיונות פשוטים וזולים. חלק מהרעיונות ניתנים לביצוע מהיר וקל בשיתוף הילדים. אז אם אתם רוצים לרענן ולעצב מחדש את חדרי הילדים, והתקציב העומד לרשותכם  צנוע, הנה כמה רעיונות יצירתיים ופשוטים.

 

קירות החדר

קירות חדר הילדים מהווים את המעטפת של החדר, והם למעשה האזור הכי נרחב מבחינת שטח פנים. ניתן לצבוע את קירות חדר הילדים – כולם או אחד מהם, בצבע מגוון ואהוב. שימו לב לצבע הנבחר – צבעים בהירים מתאימים מאוד לחדרים קטנים, מאחר והם יוצרים אפקט של מרחב. מדבקות קיר הן תוספת נעימה ופשוטה ליישום, וישנם כיום אתרים שבהם ניתן לרכוש שלל מדבקות עם דמויות או אלמנטים מוכרים או בעלות אופי שובב ומושך עין, כדוגמת אוטו, פרפרים, כלבלב או עץ עם ציפורים צבעוניות. קישוט של קיר שלם ניתן לעשות בעזרת טפט, ואילו קישוט עדין יותר ניתן ליצור בעזרת תחימה של פס רוחבי בן כמה סנטימטרים לאורך כל קירות החדר, ובתוכו לצבוע בעזרת שבלונה מוכנה או – לנועזים שבינכם – לצייר, לצבוע ולקשט בעצמכם עם הילדים.

 

תאורה

לעתים מספיק פריט עיצובי אחד על מנת לעדכן ולקשט מראה של חדר. הדבר נכון במיוחד במקרה של הכנסת גופי תאורה ייחודיים. בחדרי ילדים מומלץ להאיר בתאורה רכה ולחפות את מקורות האור באהילים או סוככים. תוכלו ליצור בעצמכם אהיל ייחודי ומותאם לילדיכם על ידי מתיחת בד על מסגרת מתכת לאהיל, שכמוה אפשר לקנות בחנויות ליצירה ולאומנות או למחזר מאהיל ישן. ניתן לגוון ולחפות את מסגרת האהיל בנייר עם פרחים מיובשים או בסרטי בד צבעוניים. למעוניינים בגוף תאורה פחות שגרתי, ניתן להכין מסגרת עץ עבה, בת כמה סנטימטרים, לחבר בתוכה בית מנורה פשוט, ולקשט בעזרת בד יפה שאותו מותחים סביב המסגרת ומחברים בדבק, במסמרים קטנים או בעזרת אקדח סיכות. המראה המתקבל מרשים ויפה.

 

מה לתלות?

ילדים נמשכים לשינויים ולתנועה, ועל כן מוביילים ושאר חפצים הנתלים מן התקרה ומשתלשלים בחלל החדר יכולים להוות קישוט פשוט, מקסים ומושך. אם אתם חובבי טבע, תוכלו לאסוף בפארק או בחצר אצטרובלים של אורן או ברוש, מקלות, עלים, זרעים ושאר חלקי צמחים שניתן לייבש. את אלו ניתן לתלות בעזרת חוטי רקמה או חוט דייגים על ענף יפה שאספתם. ניתן להכין מרצדות (מוביילים) מרשימות מחומרים רבים, ובהם חרוזי עץ, סרטי בד, ואלמנטים קטנים כמו ציפורים או פרחים שניתן לפסל או לקנות בחנויות לחומרי יצירה.

בכל חנות לחומרי מלאכה ניתן לרכוש בשקלים בודדים מסגרות שעליהן מתוחים בדי קנבס, במבחר גדלים. מסגרות אלו יכולות לשמש כבסיס לתמונה פשוטה להכנה, או אפילו סדרה של שתיים שלוש תמונות, זו לצד זו. הנה כמה הצעות:

–          צבעו את הבד כולו בצבע רקע בעזרת צבע אקרילי, והוסיפו ציור סכמטי ופשוט, כדוגמת שבלול, צב, או פרח.

–          הדביקו על הבד המתוח לב שגזרתם מבד פרחוני או מנוקד.

–          הוסיפו על רקע חלק דוגמא חוזרת של נקודות, שבלולים, תותים ודומיהם, בטכניקה של הדפס.

–          חברו לבד בובה קטנה או אלמנטים בולטים כדוגמת ציפורים, פרפרים או פירות. אלמנטים כאלו ניתן להכין מלבד או בד ולמלא בחומר מילוי, או לקנות בזול מן המוכן.

בעזרת השקעת זמן וכסף מינימלית ניתן לרענן ולחדש את מראה חדר הילדים. רעיונות נוספים ניתן לקבל כאשר יוצאים לדרך ומתחילים לשחק עם חומרים או לשתף את הילדים בעשייה. כשיגדלו ויצאו ללימודים בחו”ל על מנת להשלים תואר שני באומנות, תוכלו להיזכר איפה גילתם את נטייתם האמנותית… בהנאה ותתחדשו!