ריטלין – לא מילה גסה

2

לא, לא החלטתי לתת לילד שלי ריטלין, אבל החלטתי לנסות בעצמי.

מזה כמה חודשים שיש לי חשדות שאני סובלת מאיזושהי הפרעת קשב וריכוז ברמה כזו או אחרת. יצא לי לפגוש במהלך השנה האחרונה מספר נשים שעובדות איתי וסובלות מאותה התופעה ואחרי שהן שיתפו אותי בסימפטומים שיש להן להפרעות שלהן, מצאתי די הרבה קוים מקבילים בהתנהלות ובהתנהגות שלי שחיזקו לי את התחושה שיש לי הפרעה ברמה כלשהי.

בשבועיים האחרונים כושר הריכוז שלי היה נמוך ביותר, התקשיתי להתחיל ולסיים משימות, יש לי עומס היסטרי ובד”כ אני פורחת במצבי לחץ, אבל פשוט הכל התנקז לי למעין צוואר בקבוק שלא ידעתי איך אני יוצאת ממנו.

נפגשתי השבוע עם חברה טובה ודיברתי איתה שאני חייבת להתחיל לבדוק את הנושא, אבל למיטב הבנתי מדובר בתהליך ארוך ומייגע של אבחון, והיא הציעה לי לקחת ממנה כדור ולנסות אותו ולראות איך זה משפיע עלי ואם זה יעשה לי טוב אז כנראה שיש לי צורך בו וזה יקל על מהלך האבחון שלי לפחות.

היום בצהריים אחרי שיובל ובעלי פרשו לשנ”צ של שישי, החלטתי שהגיע רגע האמת לבדוק את הכדור.

לקחתי אותו והתיישבתי לעבוד. תוך כמה דקות כבר התחלתי להיות מפוקסת יותר, מספר דברים שנדחו בימים האחרונים ושהתחלתי אותם והפסקתי באמצע הגיעו סוף סוף לידי סיום. הצלחתי לכתוב מספר מאמרים וכתבות שכבר כמה זמן אני רוצה לכתוב ולא מצליחה להתרכז, טיפלתי בנושאי הנהלת חשבונות, שלחתי עוד כמה הצעות מחיר ללקוחות, טיפלתי בגרפיקות והייתי סופר פרודוקטיבית וכל זה בתוך מספר שעות!

פשוט נכנסתי לשוונג, נהיה לי שקט בראש וכל המיליון מחשבות שבד”כ מפריעות לכושר הריכוז שלי נעלמו והשתתקו.

אני מצליחה לשבת , לתקתק דברים, אני מפוקסת, המחשבה שלי בהירה וצלולה, אני מתחילה דבר, מסיימת ורצה לדבר הבא. אמרתי לבעלי שזה כדור קסם ושאני לא רוצה שההשפעה שלו תפוג ושיתפוס פיקוד על הילד כדי שאני אוכל לנצל את המיטב של הכדור הזה.

זה עשה לי כל כך טוב, פתאום אני מבינה כמה רעש יש לי בראש בד”כ, כמה אני לא מרוכזת למרות שיש לי יכולות תקתוק, ופתאום אני תוהה איך כמעט סיימתי תואר בציונים גבוהים עם כל הקשיי ריכוז שלי ואם היו מאבחנים אותי קודם ונותנים לי כדור כמה סבל וקושי היו נחסכים ממני בימים שבהם ישבתי והסתכלתי על המסך והתקשיתי להפנים את החומר ואיזה ציונים הייתי יכולה להוציא אם היה לי אז את כדור הקסם הזה שיעזור לי להתרכז ולנצל את הזמן שלי ביתר יעילות.

לפני כמה זמן חברה אמרה לי שריטלין זה לא דבר רע כשבאמת זקוקים לו, שזה כמו להיות בחדר רועש ואז פתאום ברגע אחד נהיה לך שקט.

זה בדיוק מה שהרגשתי, ואני בהחלט הולכת לבדוק את העניין מול גורם רפואי מוסמך, לעבור אבחון ולקחת מרשם לכדורים כדי לקחת מדי פעם בימים שבהם נהיה לי עומס של עבודה שצריך לסיים.

אני מתבאסת שיום שישי היום ואני לא יכולה לנצל את הכדור הזה יותר מדי, אבל נראה לי שאני הולכת לשבת לתוך הלילה ולהתקדם עם דברים רבים שיש לי לסיים.