קייט מידלטון ילדה בן נוסף – למה לנשים אחרי לידה אסור לנוח ולמה כל הרשת גועשת?

2

צילום מסך : מתוך האינסטגרם של קייט מידלטון

קייט מידלטון, הנסיכה הבריטית שכבשה את העולם עם הקסם האישי שלה, ילדה במזל טוב בן נוסף ביום שני, ה-23.4.18.

כמה שעות לאחר הלידה הצטלם הזוג המלכותי עם התינוק החדש שלהם, כאשר אנו רואים את קייט לבושה ומאופרת, נראית כאילו היא יוצאת לאירוע אחרי שעשתה פעולה פשוטה כמו ללדת תינוק במשקל של כמעט 4 קילו, והמשיכה את יומה המלכותי בשגרה..

אני תוהה אם בבריטניה שמעו על המושג משכב לידה..

ראשית, שאפו ענקי לקייט, על לידה טבעית של תינוק במשקל של 3.8 ק”ג.

שנית, באמת שאני לא מצליחה להבין את הצורך הזה לספק את הסחורה ולצאת מבית החולים כדי לספק צילומים לתקשורת כשאת מדוגמת, מאופרת ולבושה כהלכה.

אני בטוחה שהעולם היה שורד אם היו נותנים לקייט עוד יום-יומיים להתאושש אחרי הלידה ולחזור לעצמה כדי להרגיש טוב ואין ספק שצוות של מאפרים דאג שהיא תראה כאילו הרגע היא יצאה מצילומי קטלוג אופנה, אבל אני בטוחה שעמוק בפנים כל מה שהיא רצתה היה לנוח, או להיות עסוקה בבונדינג עם התינוק החדש או עם שני ילדיה הנוספים ובעלה.

אני באמת לא מצליחה להבין את הצורך הזה בלצאת לתקשורת ולשים בצד את איך שאת מרגישה באמת ולפרגן לעצמך עוד קצת מנוחה והתאוששות, שכן הגוף עובר בכל זאת טראומה מסוימת בלידה, את עייפה, את גדושה בחלב, את נפוחה, את מדממת כמו חיה שחוטה, וכל מה שבא לך זה שקט.

אני זוכרת אותי אחרי הלידות שאמנם עברו בניתוח קיסרי ולמרות שבלידה הראשונה ההתאוששות שלי היתה די מהירה ואחרי 7 שעות כבר הלכתי להניק אותו, עדיין, הרגשתי הכי לא נשית ומטופחת בשביל לעשות צילומים ולא היה לי כח אפילו לאורחים ומה שרציתי זה שיעזבו אותי בשקט כדי שאוכל להכיר את התינוק החדש שלי, דבר שכנראה לא התאפשר לקייט יותר מדי כי להראות ככה אחרי לידה לא לוקח 10 דקות.

למרות היופי הטבעי שלה והיא לדעתי אחת הנשים היותר יפות בעולם, ואני הייתי שמחה לראות אותה גם במצב הטבעי שלה, עם איפור קל בלבד, אחרי שאני יודעת שפירגנו לה להיות איך שנוח לה ולהנות מזמן איכות אחרי הלידה עם התינוק והמשפחה שלה.

קצת עצוב לי לראות איך החברה שלנו מצפה מנשים לחזור לעצמן במהירות אחרי לידה, לעמוד בציפיות ולשים בצד את הצרכים הנפשיים והרגשיים שלהן.

מהמקום שלי כאמא ל-3 ילדים שעברה שני ניתוחים קיסריים ועוד ניתוחון של הפלה בשבוע 11 להריון שלא התפתח, אני יודעת שגם אחרי ההפלה שכביכול לא היה שם יותר מדי, עדיין הרגשתי לא מדהים ונחתי כמה שעות ואז הלכתי לאט, כדי לתת לגוף להתאושש, בטח שלא עליתי על עקבים או היה לי חשק או כוח להתאפר..

אני זוכרת כשמיכל הקטנה ילדה תאומים בחנוכה, שניה לפני תחילת המופע של מותק של טרול, ארבעה ימים אחרי ניתוח קיסרי, כולם הריעו לה ושיבחו והיללו אותה על כמה שהיא מסורה לעבודה שלה.

ואני הייתי במופע, ראיתי אותה קופצת ומפזזת ויודעת כמה זה כואב במיוחד אחרי לידת תאומים והיה לי קצת עצוב לראות שהיא לא מאפשרת לעצמה את המנוחה הזו שהגוף שלה כל כך זקוק לה. ובנוסף, שני תינוקות קטנים, שהקול שלה זה כל מה שהם מכירים והם הכי זקוקים לאמא כרגע.

במקום להתאושש כמו אמא נורמלית לתאומים, היא בחרה לחזור לשגרה במהירות וזו החלטה שלה, אבל מבחינת החברה – זה מתקבל כמובן מאליו.

המקרים הללו למעשה מלמדים אותנו שיש ציפיה מאישה רגע אחרי לידה לשים בצד את איך שהיא מרגישה, לחזור לעבודה במהירות, להתאושש אחר כך , כי להיות נסיכה – זו עבודה במשרה מלאה, אבל איך אמורה להרגיש אמא בפעם הראשונה, כזו שעדיין בטראומה מהלידה.

כזו שכל הגוף כואב לה או שהיא תשושה אחרי 10 או 20 שעות של צירים כואבים, אולי עם תפרים, אולי אחרי קיסרי, איך היא מרגישה עם עצמה שהיא לא מסוגלת לחזור לפעילות מהר, או שפשוט בא לה לנוח לאיזה שבוע במיטה, והיא בטח שלא נראית כמו השתיים הללו אחרי לידה.

אני חושבת שדווקא נשים שהן מובילות דעת קהל, צריכות לשדר מסר אחר של – זה בסדר שאת מרגישה זוועה רגע אחרי לידה, גם אנחנו מרגישות ככה ולהיות יותר אותנטיות בתמונות שהן מעלות לרשת.

לקחת אחריות על המסרים שהן מעבירות ולתת לנשים אחרות תחושה שהן בסדר. כי הן נפוחות, והן כואבות ותשושות וככה אישה אמיתית אמורה להרגיש.

נכון, יש נשים שעוברות לידות בקלות ומרגישות טוב אחרי הלידה, אבל בינינו, כמי שחוותה את זה לא פעם ויש לי לא מעט חברות שהן אמהות, רובנו יעדיפו להיות עסוקות בבונדינג עם תינוק ולא בבונדינג עם מאפרת, ספר או אנשים אחרים בעבודה.

אחרי הלידה מותר לנו להיות אמהות ולעצור לרגע כדי להרגיש את חוויית האימהות עד הסוף, ולהנות מהרגע..