קורס הכנה ללידה – כמה זה באמת נחוץ?

2

הגעת לשבוע 25, חלק מהדברים שצריך לעשות זה להתחיל ולהתעניין בקורס הכנה ללידה.

רוב הקורסים היום אורכים בין חודש- לחודש וחצי עם 4-6 מפגשים.

את הקורסים להכנה ללידה ניתן לערוך באופן פרטי עם מדריכה פרטית, יש קורסים מטעם קופת חולים במחירים מסובסדים, ויש קורסים שבתי החולים עורכים יחד עם סיור.

רצוי להתאים את הקורס למגבלות השעות שלכם, לסף הסבלנות של הבעל .

קחו בחשבון שכאשר לוקחים קורס שאורך 4-6 מפגשים של שעתיים שלוש, לרוב ימרחו לכם את הזמן , ואתן עלולות לקבל פרטנר חסר סבלנות ומתוסכל. מומלץ לעשות סיור במספר חדרי לידה על מנת לבדוק איזה בית חולים מתאים יותר לגישה שלך ללידה.

 

אני בזמנו רציתי לעשות קורס הכנה ללידה.

בעלי התנגד נחרצות בטענה ש”אין לו כח לשטויות האלה”. מאחר ושרצתי במשך מספר חודשים בפורומים שונים של הריון ולידה כי הייתי בשמירת הריון, צברתי המון ידע וידעתי לקראת מה אני הולכת. קראתי אין ספור סיפורי לידה , והם מאוד עזרו לי להבין את מהלך הלידה, טיפים , ולתת תמונה כללית של העניין.

 

הגעתי להסכמה עם בעלי שנשב לראות דרך הVOD את הקורס הכנה ללידה שלהם שהוא 3 שעות ועולה 40 ש”ח להשכרה לתקופה של חודש, ובנוסף הלכנו לסיור בחדר לידה בתל השומר, ואני חייבת לציין שהסיור בחדר הלידה נמשך שעתיים בערך, שעה וחצי המיילדת עמדה והסבירה על תהליך הלידה, ושלבי הלידה ומתי להגיע, וזה היה סוג של קורס הכנה ללידה מזורז.

היו מלא זוגות לחוצים ששאלו יותר מדי שאלות, והמיילדת ענתה להם בסבלנות למרות שלדעתי אלו היו שאלות שמתאימות לקורס הכנה ללידה ולא לסיור בבית חולים . אבל בשביל הגברים זה היה טוב.

 

לאחר מכן  עשינו סיור בחדרי הלידה, הגברים התלהבו ואני חושבת שהרבה אסימונים נפלו בחדר הזה לגברים בעיקר, שהנה, זה אמיתי וזה הולך לקרות בקרוב..

תכננו לעשות סיור גם באסף הרופא שקרוב אלינו הביתה, ואפילו נרשמתי לסיור באחד מימי שישי, אך דווקא יום לפני הסיור הייתי עם התקפת צירים ובלילה הלכנו לאסף הרופא , וראינו כבר את הבית חולים והמחלקה בלילה…

 

בסופו של דבר ניתחו אותי בקיסרי, אבל גם אם הייתי צריכה לעבור לידה רגילה אני די בטוחה שהיה לי את כל הידע התיאורטי הדרוש.

אולי בלידה הבאה זה יהיה שימושי.

קורס הכנה ללידה דרך קופת חולים

בכל אופן למי שמתעקשת יש קורסים דרך קופ”ח במחירים מוזלים, ויש קורסים מרוכזים של יום אחד של כמה שעות בבתי חולים או עם מדריכות הכנה ללידה באופן פרטי. מומלץ ללכת לקורס לפי המלצות של חברות , או לעשות חיפוש בגוגל או בפורומים על קורס הכנה ללידה ואז להחליט.