צאו לי מהאמהות ! / אלה שלומקוביץ

2

383135_10150436912667094_523630063_n

זה קטע של אנשים, ומסביבי- בעיקר של נשים. יש לנו תחושה שאנחנו יודעות יותר טוב מאחרים מה טוב עבורם. אולי זה קשור לזה שיש לנו תחושה שאנחנו יודעות יותר טוב מהילדים שלנו מה נכון להם.

אבל זה הכי חזק כשמישהי לידנו נכנסת להריון/ חושבת על הבאת ילדים לעולם. יש לנו אג’נדה שלמה על מה נכון לה ולמה. ואנחנו גם מתנדבות לפרוס אותה בפניה, בדרך כלל בלי הקדמה וגם בלי לשאול אם זה מתאים לה או לא לשמוע מה שיש לנו להגיד.

זה מתחיל בהריון, דרך הלידה וזה ממשיך לתוך האימהות, לכל אדם ברחוב יש מה לומר על כל בחירה שלנו:

– עם מנשא: “היא לא נחנקת שם בפנים?”

– בלי מנשא: “הכי טוב לתינוק בגיל הזה להיות צמוד לאימא”

– עם הנקה: “תני לו בקבוק, אחרת הוא לא ייקח יותר מאוחר!”

– בלי הנקה: “את לא מניקה? את לא מבינה כמה זה בריא!”

– לינה משפחתית: “ומה עם הזוגיות שלכם?”

– לינה בחדר אחר: “ילדים צריכים להרגיש אותנו קרוב”

– בלי טלוויזיה: “כשהם יהיו גדולים יהיו להם כזה חוסר שהם יהיו מכורים”

– עם טלוויזיה: “זה גורם להפרעות קשב וריכוז!”

על כל נושא בעולם יהיו לפחות 4 אנשים שיהיה להם מה להגיד לך על האימהות שלך (שתיים מהם זה תמיד אמא שלו ואמא שלך J ) ובתוך בליל הקולות הזה אנחנו לפעמים שוכחים שיש לנו קול משלנו.

אז הפוסט הזה תפקידו להזכיר לכולנו (כן, גם לי! רק אתמול נשאתי נאום בזכות הלידה הטבעית והיתרונות שלה) שלכל אחת מאתנו האימהות שלה ולכל אחד מאתנו האבהות שלו.

ומה שנכון לי ולילדים שלי, לא חייב להיות נכון לאחרים. ובעיניי, אם יש משהו עמוק שההורות מלמדת אותנו זה איך להיות חלק. איך להבין שכל דבר בחיים הוא משחק של רצונות של לפחות שני אנשים, ולפעמים גם יותר.

וכדי להיות מסוגלת למצוא פתרונות ביחד, הצעד הראשון הוא נטרול שיפוטיות וקבלה של האחר על שלל נטיות לבו, גם אם לפעמים הן נראות לי ממש ממש מוזרות.

אני מזמינה אותנו לנטרל שיפוטיות להורות אחרת משלנו, ובאותה נשימה להפסיק לבקר את עצמנו על החלטות שעשינו (אני שומעת הרבה בייעוצים: “אם הייתי מניקה אותה יותר…”, “אם הייתי מתחילה כשהוא היה קטן…”)

אני מאמינה שכל דבר שקורה הוא מדוייק לנו ולילדים שלנו. גם הטעויות ההוריות שלנו מלמדות אותנו הרבה. וכמו שאמא שלי אומרת: “מי שלא עושה, לא טועה!”

אז תפרגנו לעצמכם ולאחרים לנסות, לעשות ולפעמים גם לטעות.

הרי אמרו כבר לפני שהלמידות הכי משמעותיות קורות מטעויות.

איזה טעויות פרגנתם לעצמכם לאחרונה?

 

mkesher_logoאלה שלומקוביץ – מרכז קשר – מרכז קשר הוקם על ידי אלה שלומקוביץ ואריאלה מוזדן במטרה לתת פתרון כולל לזוגות ולהורים בכל תחומי החיים המשפחתיים. העקרון המנחה של פעולות המרכז הוא היכולת לייצר הצלחה בתוך המשפחה כבסיס רחב להצלחה בתחומי חיים אחרים.
החזון של מרכז קשר מבוסס על ראיית הבית והמשפחה כיסוד חיינו וכמשימה החשובה מכל במשימות חיינו. לפיכך, בניית בסיס רחב ויציב בבית פנימה מסייעת ללקוחות המרכז לתרגם את ההצלחה בחייהם הפרטיים להצלחות בחיים התעסוקתיים, הקהילתיים והסביבתיים.

[email protected]

 לפוסט המקור