פרוייקט גמילה מחיתולים יוצא לדרך

2



יובלי בן שנה ו11 חודשים (עוד יומיים) , ולאחרונה התחלתי לשמוע תהיות ושאלות מצד חברות שונות שלי עם ילדים בגילו על תחילת גמילה מחיתולים ועל מתי זה הזמן הנכון ואיך יודעים שהילד מוכן..


ייתכן והסמיכות לתחילת השנה בגן חדש מעודדת את הנושא אצל הילדים , מאחר והם רואים את הילדים הגמולים או בתהליכי גמילה מכריזים בקול שיש להם פיפי וקקי ורצים לשירותים.

פתאום השבוע יובל התחיל להודיע לנו “קקי קקי” לפני שהוא עושה קקי בחיתול, וכשמחליפים לו אז הוא מצביע על הבולבול שלו ואומר “פיפי” בהתלהבות. התחלתי לתהות שמא אולי הילד מוכן (לקח לאסימון קצת זמן לרדת) אך סתרתי זאת מאחר והוא “עדיין קטן” ובגלל ש”אין לי כח עכשיו להחליף לו בגדים 20 פעמים ביום ובלילה” ..

שוחחתי עם אמי על הנושא והיא אמרה לי שזה בדיוק הזמן ושעם מעט התמדה תוך כמה ימים הילד גמול . אני מניחה שהיא יודעת על מה היא מדברת, בכל זאת גידלה 3 ילדים.

הצצתי קצת בפורום הורים לפעוטות ומסתבר שזה ה”נושא החם” של החודש האחרון. קיבלתי שם מבחר טיפים שיכולים לעזור ולהתמודד ואשר הביאו אותי למסקנה שצריך לקפוץ למים ולהתמודד..

קצת לא מסתדר לי כי מבחינתי הוא עדיין תינוק קטנציק, עדיין צריך טיטולים, רק אתמול הוא בעט בי מתוך הבטן והיום הוא כבר הולך, רץ, מדבר, והיי.. מתי התינוק שלי הפך פתאום לילד קטן??????

הזמן עף!


אז גיבשנו החלטה משותפת שמתחילים עם הפרוייקט של הגמילה מחיתולים. קראתי קצת בספר של הלוחשת לתינוקות והיא נותנת אחלה טיפים וממליצה לשלב את תהליך הגמילה כחלק משגרת היום שאני חושבת שזה די נכון. אמא שלי טוענת שצריך פשוט להוריד לו את החיתול וזהו אבל אני קצת חולקת על דעתה.

היום הגעתי בערב הביתה, ואחרי 10 דקות של השתוללות מאסיבית בסלון יובל פתאום הכריז “קקה קקה” וכולנו נעמדנו דום..

מיד לקחתי אותו לשירותים, אמרתי לו בוא נעשה קקי בשירותים כמו אמא ואבא, (נשבעת לכם שאם אדם חיצוני היה רואה את ההתלהבות שלי הוא היה חושב שיש לי איזה בורג משוחרר) , והושבתי אותו על האסלה. מה שמזכיר לי שמחר אני חייבת לקנות לו ישבנון. הלוחשת ממליצה לעבור ישר לישבנון ולדלג על הסיר.יש לו גם סיר אבל הוא לא ממש מת עליו ולא אוהב לשבת בו וקם אחרי שניה וחצי.



[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

יובל נהנה מהסתובבות בלי טיטול בבית
יובל נהנה מהסתובבות בלי טיטול בבית



בקיצור , כמה שניות אחרי שהוא התיישב על האסלה גם אמא שלי, בעלי, אחי ואחותי הצטרפו לחגיגה וכולנו יחד מסיחים את דעתו מהשירותים ושרים לו וצוחקים איתו.. היה קטע הזוי משהו ומצחיק בטירוף. כולנו התגלגלנו יחד איתו מצחוק.

הוא הושיט יד לנייר, ולקח אותו וניסה לנגב למרות שלא עשה כלום, אבל מדהים לראות איך הוא מחקה אותנו ולומד גם כשלא מסבירים לו.

לא יצא כלום ב5 דקות שהוא ישב בשירותים, נתנו לו להסתובב קצת ערום בבית, הוא היה מבסוט ורקד, ושם לו מוזיקה מאיזה צעצוע מנגן והתחיל לרקוד.. הילד היה מבסוט..

מחר נמשיך שוב עם הניסיונות.

השובב הקטן צורח כרגע, התעורר כי האף שלו סתום ואני שומעת שבעלי לא משתלט אז אלך לתת יד..

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]