פוליו חיסון – דיעה אישית

2

אני מודה שבשבוע האחרון לא כל כך הייתי פה. קצת הצצתי בפייסבוק מהפלאפון תוך כדי אריזות וראיתי איזה 2-3 פוסטים בהקשר לחיסון פוליו שחזר פתאום לאופנה ולפני יומיים הודיעו שמחזירים אותו לכולם. חברה שאלה אותי אתמול “את הולכת לחסן את הבנות בפוליו?” ואמרתי לה שכנראה שלא אבל כרגע אין לי מושג וצריך לבדוק את העניין קצת יותר לעומק.

אתמול הלכנו לקניון עם הבנות ואמא היסטרית אחת עברה בין אמהות לתינוקות ואמרה שהיא עושה סקר בעקבות הפרסומים באינטרנט והיא לא החליטה אם לחסן. אמרתי שאני לא מחסנת.

אז בכל הנושא של חיסונים, אני מסתמכת מאוד על מור סגמון, שגם כתב פה בעבר טור אישי על חיסונים והוא יו”ר עמותת חסון שזו עמותה למתן מידע על חיסונים שבאה להציג בצורה מדויקת את כל מה שלא אומרים לנו על חיסונים. בעקבות השיחה איתו  גם החלטתי שלא לחסן את הבן שלי בחיסון ה – MMRV בגיל שנה בעקבות יותר מדי מקרים ששמעתי שגרמו נזק לתינוקות בעקבות החיסון הזה. אז חיסנתי אותו בגיל 5. לא קרה כלום. עבר בסדר.

כמובן שברגע שהתפניתי נכנסתי לקרוא על החיסון הזה, וראיתי שב YNET ממש מלחיצים וניכר שהפוליו נמצא במי השתיה בכל הארץ ועוד שניה תתפשט פה מגיפה. אז שוב, בדקתי. נכנסתי לאתר של מור סגמון ועמותת חסון ובדקתי על הפוליו. עשיתי חיפוש ברשת והגעתי לכל מיני דברים מעניינים.

שירה גורמן הקימה עמוד פייסבוק שנקרא :

בעמוד תוכלו למצוא המון מידע לגבי חיסוני הפוליו המוחלשים שמתעדכן כל הזמן.

מעניין שאמהות ממש חוששות ובצדק מהחיסון הזה כי משרד הבריאות נותן תחושה של “יאלה תעשו ותחסנו ואל תשאלו שאלות” והתשובות שלו לא באמת מרגיעות.

לא הופתעתי יותר מדי לגלות שלא הוכח חד משמעית שהחיסון הכרחי וכמו עוד דברים רבים נועד לעורר היסטריה ופאניקה בקרב אמהות. מבט חטוף במאמאזון שיקף את גודל ההיסטריה, כל פוסט שני מאתמול הוא על הפוליו. לטובה ולרעה, דיונים שלא נגמרים. והאמהות חוששות, ובצדק.

זה מזכיר לי את הפרשה שהיתה לפני כמה חודשים עם נוטרילון, שאחד העיתונים יצא עם “ידיעה חשובה” – שטבע מטעה לכאורה את האמהות ומוכרת תרכובת תמ”ל שלא מכילה LC PUFA שהוא רכיב חשוב לתזונת תינוקות וכאילו “חוסכת” על גב ההורים הישראלים. כל הרשת רעשה וגעשה למה אין LC PUFA, ואני כאמא מודאגת שמשתמשת בנוטרילון לבנות שלה מיהרתי לבדוק את הדברים מול מנהלת המותג, רינת קינן, שהרגיעה אותי והסבירה שמדובר על רכיב שהוא הכרחי רק לפגים ושה- LC PUFA לא נמצא גם במטרנה או הסימילאק הרגילים ושהוא נמצא רק בתרכובות ה”פרימיום” שעולות יותר יקר, והוא בעצם לא הכרחי לתינוקות שנולדים בזמן. אז לקח כמה ימים להרגיע את ההיסטריה, אבל מהדבר הזה אפשר ללמוד שהעיתונות לא תמיד אובייקטיבית ואוהבת להלחיץ עם אייטמים “סקסיים” , בעיקר כאלה שנוטעים חרדה בלבן של אמהות טריות.

אז לעניינו, שיטוט קל ברשת ובעמוד הפייסבוק של עמותת חסון  – עמותה למתן מידע על חיסונים  – הביא אותי לתמונה הזו :

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

תגובה של מישהי לפוסט שפרסמה יעל גרמן לעידוד מתן החיסון: "שלום כבוד השרה. לתשומת לבך- זה מה שאני לומדת למבחן הממשלתי הקרוב להסמכה לאחיות..."
תגובה של מישהי לפוסט שפרסמה יעל גרמן לעידוד מתן החיסון:
“שלום כבוד השרה.
לתשומת לבך- זה מה שאני לומדת למבחן הממשלתי הקרוב להסמכה לאחיות…”

 

 

ועוד כמה עובדות מרוכזות :

1006303_10151781409460169_306572857_n

1098303_10151746696234255_2126348535_n

ככל שחולפות השעות ואני מעמיקה בחיפוש ברשת אני מגלה עוד עובדות שממש לא מוצאות חן בעיני. החיסון פוגע באנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, אוכלוסיה לא קטנה בארץ של חולי סרטן, פגים, אנשים עם מחלות אוטואימוניות שמאוד פגיעים ועכשיו נחשפים למחלה באמצעות הילדים שלנו שיסתובבו כנשאים.

משרד הבריאות החליט שלא לחסן ילדים למשפחות שבהן אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת אבל הוא שכח לציין את הפרט הקטן שהילדים יוכלו להדבק בבית הספר או בגן ולהביא את הנגיף הביתה. פשוט חוסר אחריות!!!

עכשיו למה אני מתרעמת על זה? אני לא עוד אמא היסטרית, יש לי לופוס. מחלה אוטואימונית מאלה שמזהירים כנגדם ואתמול גיליתי שהאמא של התאומים שנמצאים עם הבנות שלי אצל המטפלת חיסנה אותם.

זה אחלה שמשרד הבריאות יצא בקמפיין הלחצה לחיסון הפוליו, שחיפוש קל ברשת מעלה יותר מדי מידע מפחיד עוד יותר שגורם לי להמנע מלחסן את הילדים שלי.

ואז עוד גילוי שנתקלתי בו במקרה שמשרד הבריאות לא ממש דואג לפרסם בצורה ברורה מספיק – שלאנשים עם מחלות אוטואימוניות אסור לקבל את החיסון או לשהות בקרבה של מי שחוסן למשך כמה ימים. ואז הסתבר שזה למשך 6 שבועות.

אז התקשרתי למוקד של משרד הבריאות ושאלתי, אבל אף אחת מהמוקדניות לא יודעת לענות על השאלה והופניתי לרופאה שלי שלא נמצאת, אבל בקופת חולים יש ילדים שמחוסנים.

תאומים שנמצאים עם הבנות שלי אצל המטפלת חוסנו הבוקר ואף אחד לא טרח לשאול את האמא אם יש בסביבה מישהו עם בעיות רפואיות. זה פשוט חוסר אחריות!

התקשרתי למוקד של משרד הבריאות , המוקדניות לא ידעו מה זה לופוס והפנו אותי למחלקה האפידמיולוגית של משרד הבריאות שמסתבר שלא נותנת מענה לקהל הרחב והחזירו אותי למשרד הבריאות ברמלה ואחרי 10 טלפונים ופקידות שונות קיבלתי תשובה שזה בסדר ופשוט לשמור על היגיינה למרות שזה לא מה שאמרו לי .

 אז מסתבר שלאנשים שיש להם מערכת חיסונית מוחלשת כמו מחלות אוטואימוניות אסור להיות בקרבת תינוקות שחוסנו במהלך החודש הקרוב (כולל בלי ג’ימבורי, טיפת חלב וכד’), וצריך מאוד להקפיד על היגיינה ואסור לי לחסן את הבנות כי אני בסיכון מאוד גבוה. רק חבל שלא טורחים לציין את הדברים החשובים האלה בצורה יותר ברורה.

ועוד תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של “חיסונים בע”מ” :

“סבא חולה סרטן? כדאי שתבררו איתו איזה סוג בדיוק
————————–————————–———

שימו לב הורים מחסנים יקרים:
האחריות על שלום משפחתכם מוטלת עליכם. לא על אחות טיפ”ח שמחסנת אותכם ולא על משרד הבריאות. עליכם.

אם לילד שלכם או למישהו המשפחה יש בעיות רפואיות שמונעות ממנו להתחסן בחיסון הפוליו המוחלש – *אתם* אלו שצריכים להזהיר את האחות!
לאחות אין את התיק הרפואי של משפחתכם, ואפילו היה – אין לה גם ידע להבין לעומק מה כתוב בו. אתם אלו שצריכים לספק לאחות את האינפורמציה הרפואית לגבי מקרים מיוחדים במשפחתכם המורחבת.

הנה כמה שאלות שתצטרכו לענות עליהן:
– האם הילד שלכם רגיש לאנטיביוטיקה מסוג נאומיצין או פולימיקסין?
– האם הילד או מי ממשפחתכם סובלים מחוסר גאמא-גלובולין בדם? אולי מחסר חיסוני משולב?
– האם מישהו ממשפחתכם מקבלים חומרים ציטוטוקסיים? אנטימטבוליטיים?
– האם מישהו סובל ממה ממאירה כגון קרצינומטוזיס?
(ועוד..)

טעות קטנה שלכם (שכחתם שסבא סובל מחוסר בגמא-גלובולין!), הילד קיבל את החיסון, ואולי סבא ישלם את המחיר.

אתם קולטים את גודל ההזיה? האמא שבאה לחסן עם שני זאטוטים צורחים צריכה לדעת בדיוק את המצב הרפואי של כל בני המשפחה המורחבת (ושל השכנים), נוסף על מונחים רפואיים שאפילו אחיות טיפת-חלב אינן מכירות לעומק.
והאחות, חסרת ידע לחלוטין בנושא, תצטרך להחליט האם לחסן או לא.

לא מאמינים לאיוולת המטורפת הזו? תקרוא את הטופס הזה בתמונה.”

פוליו

שימו לב לפאניקה הרבה ברשת. אמהות במאמאזון מחליטות אם לחסן על פי דעת הרוב. מי אמר שהרוב צודק??

עד שלא יראו לי מחקר מפורט שמוכיח שאין שום דבר מסוכן בחיסון הזה ושבדקו אותו, אני לא משתכנעת שזה הכרחי.

ובינתיים, כמה נתונים שאספתי מהרשת על החיסון. תראו, תבדקו ותחליטו : 

כתבה מקיפה באתר של עמותת חסון על הפוליו עם רפרנסים למחקרים וקישורים

גם בלי הלופוס שלי , אני לא רגועה ככל שאני קוראת עוד ועוד מידע ברשת. הציבור לא מטומטם ויש לנו זכות לדעת ולבדוק ולא ליפול להלחצות של משרד הבריאות.

ועוד משהו מהרשת – קטע מצינור לילה שבו הראו ראיון מלפני כמה שנים כשנמצאו עקבות פוליו בשפך הירקון. איפה הרופאים שאז הרגיעו ??  https://www.facebook.com/helie.bilu.gursoy/posts/10151836175992094

תכתובת 8-9.8.13 עם דר סוזן המפריז, בנושא פוליו בישראל ובהודו

 

 

וראיון עם מור סגמון יו”ר עמותת חסון -עמותה למתן מידע על חיסונים , שמסביר למה לא כדאי לחסן את הילדים ועוד כמה עובדות שלא הציגו בצורה מספיק גלויה :

:

 

וראיון מתכנית הבוקר בערוץ 2 עם עוד מידע שכדאי לדעת על החיסון :

 

 

ולסיום – כתבה עם מידע נוסף על החיסון

8 עובדות מדהימות על ההתנהלות הרשלנית של משרד הבריאות במבצע למיגור הפוליו

אני לא הולכת לקרוא לאף אחד לא להתחסן אבל לפני שאתם מקבלים החלטה ומסתמכים בעיניים עצומות על משרד הבריאות, כדאי שתקראו ותבדקו טוב טוב טוב כי הילדים שלנו יקרים לנו. 

אתם מוזמנים לשתף את הכתבה![/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]