עמותת חיבוק ראשון – מופע התרמה עם קרן פלס בחסות מטרנה

2

image007ביום ראשון, ה-26.1.14 התקיים מופע התרמה חגיגי של קרן פלס לעמותת חיבוק ראשון ברידינג 3 בתל אביב בחסות מטרנה והוזמנתי כדי לספר ולשתף את הגולשים שלי על פעילות העמותה ולקרוא לכם לעזור ולתרום.  

עמותת “חיבוק ראשון” נוסדה בשנת 2004 כדי לתת מענה לאותם תינוקות נטושים ולדאוג לצרכיהם הרגשיים . במסגרת פעילות העמותה, נשלחות מתנדבות לבתי היולדות כדי לתת לתינוקות נטושים את המגע והחיבוק והחום האימהי שהם כל כך זקוקים להם.

קצת קשה להאמין, אבל בישראל ננטשים מדי שנה כ-300 תינוקות! 

242x300_materna11

תחשבו על זה שהתינוק חווה את אמו בהיותו ברחם, רגיל לקול שלה, לחום שברחם ואז הוא יוצא לעולם והיא נעלמת.

תחשבו מה זה עושה לתינוק, להיות נטוש.

כשהוא כל כך זקוק לחום ולחיבוק ולמגע ולקול של מישהו שידבר אליו.

באירוע הוקרן סרטון על פעילות המתנדבות ומשהו בתוכי זעק וכאב כי איך אפשר לנטוש תינוק קטן??

אין לי כוונה לשפוט ואני מניחה שמי שבוחרת בכך עושה זאת בשל מצוקה כזו או אחרת, אבל זה לא נתפס בעיניי אחרי 3 הריונות שעברתי שבאחד מהם נאלצתי לעבור הפלה כי העובר לא התפתח וזה קרע אותי מבפנים. אני זוכרת שכשילדתי והייתי בהתאוששות אחרי ניתוח קיסרי, כל מה שעניין אותי היה להחזיק את התינוקות שלי ולתת להם חום ומגע.

אני זוכרת את הרגעים הראשונים עם כל אחד מהילדים שלי ואלו רגעים קסומים. הרגע הזה שבו החזקתי אותם ודיברתי אליהם ומשהו בקול שלי פתאום הרגיש להם מוכר וידוע, אלו הרגעים הכי יפים בחיי.

 

אני ויובל באחד החיבוקים הראשונים..
אני ויובל באחד החיבוקים הראשונים..

עצם המחשבה שיש תינוקות שלא זוכים לחום ולרגעים הללו עם האם שנשאה אותם ברחמה, מעציבה ומכאיבה.

עמותת חיבוק ראשון נולדה בשנת 2004 כאשר מיכל קוריאט, מנכ”ל ובעלים של חברת טרנסקום גלובל, נתקלה בפוסט באינטרנט שעסק בתינוקות נטושים. את הפוסט פתחה ד”ר תמר שלזינגר, אשר טיפלה באופן עצמאי בתינוקות נטושים באיכילוב, וחיפשה מתנדבות שיחליפו אותה עקב מעבר למגורים בצפון. מיכל החליטה כי אינה יכולה להישאר אדישה. ככל שלמדה יותר על התופעה הבינה כי יש בידיה את הכלים והחזון בכדי להקים את הארגון הנכון והמתאים בכדי לטפל בנושא. מיכל האמינה כי רק ע”י הקמת עמותה מסודרת ומאורגנת תצליח להגשים את חזונה – טיפול בכל תינוק נטוש ובודד בישראל.

המתנדבות הקסומות של עמותת חיבוק ראשון מגיעות לפגיות ולתינוקיות ונותנות לתינוקות הקטנים הללו קצת ממה שהם זקוקים לו כל כך , הן שם בשבילם, גם כאשר הם נאלצים לעבור ניתוחים קשים או טיפולים פולשניים. הם לבד בעולם והמלאכיות הללו מלוות אותם.

חברת מטרנה בחרה לקחת חסות על ערב ההתרמה לעמותה באירוע התרמה ראשון מסוגו עם תורמים ואנשים שאכפת להם ורוצים לעזור ולתמוך כדי לאפשר לפעילות העמותה להמשיך ולהתקיים. כמו כן, חברת מטרנה תורמת לפעילות העמותה תחליפי חלב עבור התינוקות הנטושים כדי לספק להם צורך נוסף של תזונה עם הרכב שקרוב להרכב חלב אם שיתרום להתפתחות והגדילה שלהם.
אפרת גילת, מנכ”ל מטרנה: מטרנה התגייסה  לתמיכה בעמותת “חיבוק ראשון” מתוך אמונה בחשיבות פעילות העמותה – בחשיבות אותו מגע וחום הניתן לתינוקות בימים הראשונים”.

1688614_10152213393297094_460576460_nבמהלך הערב התקיימה הופעה של קרן פלס ההריונית שצריכה ללדת כל רגע כשכל ההכנסות מהמופע יוקדשו לעמותה. זו כבר הופעה רביעית שלה שיצא לי לראות וכל פעם היא משתפרת ומשתדרגת והיא נתנה הופעה מדהימה עם אנרגיות שמחות וקופצניות שאין לי מושג איך היא עושה את זה . כשאני הייתי בחודש שמיני בהריון כל מה שעניין אותי זה לרבוץ על הספה או ללדת והגברת פלס משתוללת על הבמה, רוקדת, מלאת עוצמה, רכות ונשיות עם קול שנוגע לך עמוק בנשמה ופותח את הלב.

 

1560525_10152213424547094_467317604_n
קרן פלס בהופעה

 

איך אתם יכולים לעזור? 

אפשר לתרום לעמותה ממש כאן , כמה שתוכלו, כמה שתרצו. תהיו בטוחים שהכסף יגיע למקום שיעזור לתינוקות ויתן להם חלק מהמשאבים הדרושים להם כדי להתפתח בצורה סדירה.

חיבוק ראשון מוכרת ע”י בתי החולים כעמותה המטפלת בתינוקות הנטושים בישראל, בזכות העובדות הסוציאליות והרכזות המסורות של העמותה.

 

המערך הסוציאלי של העמותה אמון על קבלת הפניות מבתי החולים, גיוס, הדרכה והכשרת המתנדבות, ועל הליווי הרגשי והמקצועי שלהן.

העמותה מטפלת בכ-200 תינוקות ב – 22 מוסדות רפואיים, וישנם תינוקות נוספים הזקוקים לנו. כדי לשמר ולהגדיל את המערך הסוציאלי של העמותה, ולהגיע לכל התינוקות הנטושים בישראל, אנו זקוקים לעזרתכם הנדיבה.

תרמו עכשיו, כדי שנוכל להמשיך ולחבק בשבילכם. לפעמים, חיבוק יכול להציל חיים.

 29_1.7.12 first_hug main2

 לאתר עמותת חיבוק ראשון 

לעמוד התרומות לעמותה

לעמוד הפייסבוק של מטרנה 

לאתר מטרנה 

 

אני ודנה אדוט מהבלוג אמאלה 4
אני ודנה אדוט מהבלוג אמאלה 4