על החשיבות של קורס הכנה ללידה \יסמין פליגלמן

2

לצערי, אני שומעת בזמן האחרון על יותר מדי זוגות שמוותרים על קורס הכנה ללידה. המניעים לכך מגוונים: חוסר בזמן, חוסר במזומנים (אם כי קנייה של עגלת יוקרה לא נחשבת בזבוז כסף), יש כאלה שמעדיפים לא לדעת “ולזרום” עם התהליך והסיבה הכי פופולארית היא: חברים שלנו עשו קורס ואמרו שברגע האמת זה לא עזר, הם לא זכרו כלום!


אז נכון שאני קצת משוחדת אבל הרשו לי להסביר את החשיבות הכ”כ גדולה של קורס הכנה ללידה. קורס הכנה ללידה, בראש ובראשונה, נותן ידע. ידע על התהליך. מדובר כאן על תהליך מדהים שמתרחש בגוף האישה ואני כאישה חושבת שמאד חשוב לכל אישה לדעת מה מתרחש בגופה, מה קורה בשלבים השונים של הלידה, מה קורה לגוף שלה, לעובר שלה, לה כיולדת ולבן הזוג שלה. ידע הוא כח. אם אשה רוצה לשתף פעולה בלידה ולקחת חלק פעיל ולעזור לעצמה להתקדם לעבר התינוק שלה, היא צריכה לדעת מה לעשות, איך לנשום, איך להרפות, מה לשאול. זה נכון שכיום בעידן האינטרנט, יש המון אינפורמציה זמינה ואפשר לקרוא על התהליך המופלא של הלידה המון אבל גם עודף ידע יכול לבלבל. בקורס הכנה ללידה מקבלים את הידע בצורה מסודרת ומתומצתת והכי חשוב, אפשר גם לשאול שאלות.

מעבר לידע, בקורס הכנה ללידה מקבלים גם כלים פרקטיים להתמודדות עם הלידה: נשימות, עיסויים, תנועתיות, תנוחות, כלים טבעיים לזירוז ועוד. הכלים הללו יכולים מאד לעזור ליולדת להתמודד עם הצירים, להרפות ולהתקדם בתהליך. הלידה היא עבודה קשה. האישה עובדת, היא זזה, מתנועעת, הולכת, נושמת, מוציאה קולות. מאד חשוב לתרגל בבית את הפרקטיקה שנלמדת בקורס. לא מספיק לתרגל רק בקורס עצמו, אלא להכניס את כל הכלים הפרקטיים שנלמדים בקורס לשגרת החיים, זו הדרך לזכור את הדברים בלידה וליישמם ברגע האמת.

הקורס חשוב מאד גם לבן הזוג. הנשים חוות את ההריון בכל רגע במשך תשעת החודשים. זה מתחיל בתופעות שעשויות להיות במהלך ההריון, זה ממשיך בכל הבדיקות הנלוות, זה כולל את הבעיטות של העובר, הבטן הגדלה, הצירים המדומים וצירי הלידה. הגברים לא חווים את ההריון כך. הם מביטים מהצד. יש שמעורבים יותר ויש שפחות אבל מה שבטוח, בן הזוג חווה את ההריון בצורה מאד שונה. קורס הכנה ללידה נותן לו מקום לגיטימי. זה הופך את ההריון להרבה יותר מוחשי עבורו. הוא מקבל ידע וכלים, יכול לשאול שאלות והבטחון שלו בתהליך גדל.


נשים נפלאות, עשו לעצמכן ולבן זוגכן טובה, אל תוותרו על קורס הכנה ללידה…


“בשבילך”

יסמין פליגלמן,

דולה ומדריכת הכנה ללידה

מטפלת ברפלקסולוגיה, רייקי ועיסוי נשים הרות

מעבירה סדנאות לעיסוי תינוקות

052-4732856

הבלוג שלי: http://blog.tapuz.co.il/yasmindoula


Response (1)
  1. מיטל פברואר 8, 2011

    מניסיוני, יסמין צודקת מאוד. לאחר שעשיתי קורס הכנה ללידה עם יסמין, קודם כל הוקל לי מאוד. פתאום יכולתי להתמודד עם הפחד הזה מהלא נודע. פתאום יכולתי לדבר על זה. ואפילו עברתי מגישת “פתק על המצח – אפידורל”, ולמה לסבול, עברתי לגישת – אני אנסה בשיטה הטבעית, ובמקרה הצורך אפנה להתערבויות אחרות. אחרי שמבינים ולומדים פתאום דברים נראים אחרת. וגם בעלי פתאום מאוד מתעניין בתהליכים, פתאום מאוד מבין ורוצה לתרגל, הרבה יותר מתחשב.
    אני מאוד ממליצה על קורס הכנה ללידה, רק חשוב מאוד להתחבר למדריכה לדעתי, מכיוון שכמו שהקורס חשוב, מי שמעביר אותו חשוב יותר.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *