עיבוד חווית הלידה / יסמין פליגלמן

2


 

את אחרי הלידה הראשונה שלך ומתכננת הריון נוסף בקרוב. עצמי את עינייך והזכרי בחווית הלידה שלך. יכול להיות שיעלו לך זכרונות יפים מהלידה. הלידה שלך זכורה לך כחוויה טובה. הגעת מוכנה ללידה, היתה לך תמיכה טובה, הצוות הרפואי נתן לך המון בטחון והכל יחד גרם למסע אל התינוק שלך להיות מעצים וטוב עבורך. אשרייך…

יכול להיות שאת נזכרת בלידה ורואה בחוויה הזו טראומה. חוויה של לבד, חוויה של כאב, פחד ותחושה שלילית כללית. במידה וזו התחושה שלך מהלידה, רצוי שתעשי עבודה כלשהי עם איש מקצוע או לבד על מנת לעבד את החוויה. בעזרת עיבוד חווית הלידה את תוכלי להבין את מקור הפחד, החרדה, הטראומה ולאחר מכן תצטרכי למצוא (בעצמך או בעזרת איש מקצוע) דרכים להתגבר על הקשיים. כך תוכלי להגיע ללידה הבאה שלך ממקום חיובי ומתקן.

 

ישנן דרכים רבות ושיטות מגוונות לעיבוד חווית הלידה וכל אחת יכולה להתחבר למשהו אחר. אחת השיטות הקסומות לעיבוד חווית הלידה, היא שיטת קיי. בשיטה הזו היולדת מקבלת הדרכה על ידי כלים של הרפיה, דמיון מודרך, חיזוקים חיוביים, דרכים לניהול כאב ועוד כלים נוספים של עיבוד חוויות קודמות, להגיע אל הכוחות הפנימיים שלה עצמה ולפעול מתוכם. בשיטה הזו היולדת לומדת לשלוט על המוח, על הפחדים, התקיעויות, לומדת להרפות ולהשתחרר ולחזק את עצמה ועל ידי כך להגיע ללידה ממקום חיובי ומאפשר.

 

כאשר את רוצה להתחיל בתהליך של עיבוד חווית הלידה שלך חשוב בראש ובראשונה שתפנימי את העובדה, שכל לידה היא שונה. גם לך עצמך יכולות להיות לידות מאד שונות זו מזו כי בכל לידה יש עובר אחר, תמיכה אחרת, צוות רפואי אחר והחשוב מכל, את עצמך עוברת שינויים בחיים שעשויים להשפיע על הלידות שלך. ולכן חשוב להגיע לכל לידה עם ראש נקי ולא להשליך כל דבר שקורה כיום על לידות העבר.

 

לפני כמה חודשים ליוותי יולדת בלידה שלישית והיא סיפרה לי שבשתי הלידות הראשונות היו המון ירידות דופק לעוברים שלה ואחד הפחדים הגדולים שלה בלידה הזו, הוא שיהיו הרבה ירידות דופק לעובר. היא אפילו אמרה שהיא מפחדת שזה משהו בה שגורם לעובר לירידות הדופק האלה. אחרי שיחות רבות שהיו לנו ואחרי הסברים רציונליים רבים, היולדת ניקתה את המקום הזה מעצמה ובלידה השלישית שהיתה טבעית עם מוניטור לסירוגין, העובר היה פעיל, עם דופק תקין בכל פעם שהונח המטמר.

 

בשביל התחלה, ממליצה לך לקרוא סיפורי לידה טובים, מעצימים ומחזקים. סיפורי לידה שיחזירו לך את האמונה שגוף האישה יודע ללדת ואחרי שהאמונה בך ובגופך שבים אלייך, הדרך לחווית לידה טובה אפשרית וקצרה.

 

מאחלת לך לידה טובה וקלה,

יסמין פליגלמן

דולה ומדריכת הכנה ללידה

מטפלת הוליסטית בנשים הרות

מעבירה סדנאות עיסוי תינוקות

ובקרוב גם מדריכה בשיטת קיי

 

סיפורי לידה טובים ומעצימים ועוד מאמרים בנושא הריון ולידה ניתן לקרוא בבלוג שלי בכתובת: http://blog.tapuz.co.il/yasmindoula/