עובדות על נוטרילון ו- LCPUFA – מי אמר שחייבים?

2

בעקבות הבהלת שנוצרה ברשת בשבוע שעבר סביב העובדה שנוטרילון אינו מכיל LC PUFA, הנה כמה עובדות שחשוב לדעת רגע לפני שנכנסים לפאניקה.

אני בעצמי נותנת לבנות שלי (תאומות בנות שנה) נוטרילון כבר מגיל חודש וחצי והן גדלות ומתפתחות יפה. בחרתי להציג את הדברים על גבי הבלוג שלי כי כאמא בלוגרית משפיעה, אני חושבת שיש לי סוג של אחריות כלפי אמהות אחרות. לצערי הוצגו ברשת מספר כתבות מגמתיות שנועדו לעורר מניפולציה רגשית והפחדה לאמהות טריות בטענה כי חברת טבע, שמשווקת את נוטרילון, בחרה “להחסיר” מקהל המשתמשים הישראלי את הרכיב שנקרא “lc pufa” שכן קיים בפורמולה המשווקת בחו”ל.

כמובן שגם אני כאמא שמזינה את הבנות שלה בנוטרילון נלחצתי ולצד המון פניות שקיבלתי, היה לי חשוב לבדוק את הדברים ושוחחתי עם רינת קינן, מנהלת המותג “נוטרילון” רגע לפני שאני משנה לבנות שלי את התזונה ועוברת לתמ”ל אחר, כי בכתבות שפורסמו בדה מרקר וYNET, הדברים הוצגו כאילו שנוטרילון לא מספיק טוב לתינוקות ואחרי מה שעברנו בארץ בפרשת רמדיה, ברור שכולן נכנסו ללחץ.

למען גילוי נאות ובעקבות מספר פניות שקיבלתי, אציין כי יש לי קשרים מסחריים עם חברת טבע אותם אני ממש לא מסתירה. הפקתי עבורם 2 אירועי בלוגרים וגם כתבתי על כך, אך אף אחד לא שילם לי או ביקש ממני לכתוב ולהגיב בנושא. אני עושה זאת על דעת עצמי כי אני מאמינה בלב שלם שמדובר במוצר איכותי של חברה עולמית מובילה שכיום היא מספר אחת באירופה ומס’ 2 בעולם וזה שמליוני אמהות משתמשות בנוטרילון, כנראה אומר שזה מספיק טוב גם לבנות שלי. במיוחד לאור העובדה שהחברה שמשווקת את נוטרילון בארץ היא חברת טבע שידועה בבקרת האיכות שלה. ואל נשכח את העובדה שנוטרילון כבר נמצא בחלק מבתי החולים בארץ ובקרוב יכנס לכולם. אני מניחה שמשרד הבריאות דאג לבדוק את הנושא כמו שצריך..

יחד עם זאת, יש דברים שאני לא יכולה לעבור עליהם בשתיקה.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

נוטרילון גם אצלי בבית- ככה זה כשיש תאומות, יש סטוקים של קופסאותבארון שעליהן שילמתי מכספי !
נוטרילון גם אצלי בבית- ככה זה כשיש תאומות, יש סטוקים של קופסאות בארון שעליהן שילמתי מכספי !

לבנות שלי נוטרילון הפסיק את הגזים והתעכל בצורה ממש טובה כבר מההתחלה. מבחינתי – זו היתה איכות חיים לגדל תאומות בנות חודשיים בלי גזים, שישנות לילה שם מגיל חודשיים וקצת (10-12 שעות רצוף!!!!!) אז למה שאמהות אחרות ימנעו מהתינוקות שלהן תזונה חשובה ואיכותית על סמך כתבה מניפולטיבית , ממומנת ושקרית??

בכתבה הוצג כאילו חברת טבע “לכאורה” לא הכניסה לפורמולה בארץ את מרכיב ה-LC PUFA שנמצא בסימילאק אדוונס ובמטרנה אקסטראקר וזה הוצג כאילו טבע מנסה “לחסוך” על גב הצרכנים הישראלים. בירור קצר של העובדות מול רינת העלה שעד היום לא הוכח מחקרית באופן חד משמעי שlc pufa אכן חיוני להתפתחות של תינוקות בריאים שנולדו בזמן. לפגים מצד שני, הוא כן חיוני.

חשוב לציין שבמטרנה החלבי ובסימילאק טופ גם אין LC PUFA. האם מישהו חושב שמשרד הבריאות היה מאשר להם לשווק תמ”ל בלי LC PUFA במידה וזה אכן היה רכיב הכרחי? בשביל לתת לתינוק שלכם LC PUFA שהוא רכיב “ממותג ואופנתי”, תצטרכו לשלם עוד 17% עבור תרכובת “פרימיום” לתינוקות שלכם. לצערי הרב החברות המסחריות מציגות בפרסומות ובמסרים השיווקיים שלהן שאמא טובה היא אמא שנותנת לתינוק שלה את הכי טוב והכי יקר. מה תעשה אמא שאין לה עוד 15 ש”ח לכל קופסת תמ”ל? היא אמא לא מספיק טובה? או אמהות שמניקות? או מליוני תינוקות ברחבי העולם שגדלו על סימילאק טופ?

כשהבן שלי נולד היה גם סימילאק אדוונס וגם כשהבנות נולדו כבר הצטרף לשוק המטרנה אקסטראקר. לי כאמא לתאומות היה יקר מדי לקנות את ה”פרימיומים” ויצאתי מנקודת הנחה שאם התרכובות הרגילות לא היו מספיק טובות ומזינות , משרד הבריאות לא היה מאשר אותן. כשעברנו לנוטרילון, עדיין העדפתי להיות בצד הבטוח, וחודש לאחר שהתחלתי לתת לבנות את נוטרילון, לקחתי אותן לספירת דם שיצאה תקינה לחלוטין וחזרתי עליה גם בגיל שנה וגם שם התוצאה היתה מצוינת. הן נולדו פגיות בשבוע 35+4 במשקלים של 2130 ו-2680 והיום בגיל שנה הן שוקלות כמעט 11 קילו, באחוזון 90 בגובה ומבחינה התפתחותית, וורבלית וקוגניטיבית מאוד מפותחות לגילן ועושות דברים שאח שלהן עשה בגיל שנה ו-3 או שנה וחצי. אז נראה לי שזה בסדר..

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

הנסיכות שלי. ברור שאתן להן את הכי טוב!
הנסיכות שלי. ברור שאתן להן את הכי טוב!

אגב, האם במקרה  סימילאק מפרסמת בקמפיין הבאנרים שלה את הסלוגן :”האמהות של היום לא רוצות שיחסר לתינוק שלהן כלום. גם סימילאק”?

זה מרגיש כמו סוג של זלזול באינטיליגנציה של הגולשות. להעלות כתבות עם מסרים סמויים, להסב את תשומת לב הגולשות לכתבות שמשמיצות את המתחרה , קצת נמוך, לא? במקום להתמקד במה הם כן טובים, הם מתמקדים במה המתחרה לא טוב. טעות אסטרטגית שמוציאה אותך לא טוב בסופו של דבר, במיוחד כשאתה נלחם בגוף מוביל ואחראי כמו טבע.

הקמפיין של סימילאק אדוונס, בחירה מקרית של מילים עם מניפולציה רגשית או זלזול באינטיליגנציה של הגולשים?
בנוסף, במהלך השבוע האחרון רץ בפייסבוק קישור ממומן לכתבה של YNET מיולי 2012, לפני חצי שנה, שמציג את נוטרילון בצורה שמפחידה את האמהות ויוצרת פאניקה. מעניין מה גרם למתחרים של טבע להשקיע כסף בפרסום ובסמויים בפורומים ובקבוצות של אמהות כדי לעורר פאניקה על לא כלום , כאילו שהLC PUFA הוא רכיב חיוני מאוד כשהתמ”לים שלהם לא מכילים אותם בוורסיה ל”עניים”..
אולי זה קשור לעובדה שנוטרילון של טבע עומד להכנס בתקופה הקרובה לכל בתי החולים והם מנסים ליצור פחד בקרב האמהות. דברים מהסוג הזה מרתיחים אותי באופן אישי, במיוחד כשמדובר במוצר טוב. יש הרבה תינוקות שסובלים מגזים כי מערכת העיכול שלהם מתקשה לעכל תמ”ל כזה או אחר. למה למנוע מהם תמ”ל שיעשה לגוף שלהם טוב, שיתעכל בקלות ויחסוך להם ולהורים את הגזים?? זה פשוט עוול לאמהות הללו ועצוב שאנשי השיווק של המתחרים החליטו ללכת ולפעול בצורה כל כך מניפולטיבית כדי לשמור על הדואופול שהיה עד שטבע נכנסה לשוק לפני כשנה.
הרי איזה אינטרס יש להם לאפשר לתמ”ל מוביל אחר להכנס לשוק? שיאכלו להם מנתח השוק? שתיווצר תחרות ואז הם יאלצו להוריד מחירים? שפתאום הצרכנים יראו שגם אם הם לא משלמים עוד 15% על האוכל לתינוק שלהם זה גם בסדר והתזונה שלו תהיה מאוזנת ובריאה? אז הם נוקטים במדיניות הפחדה מניפולטיבית ועל זה, אני לא יכולה לשתוק!!
אז חשוב לי להביא את המידע המדויק והאמיתי לגולשים שלי, כמי שמשתמשת וממליצה ויש לה דיעה.
אני מדגישה שוב שאף אחד לא ביקש ממני לכתוב את הדברים הללו או להתערב. עשיתי זאת על דעת עצמי ובדקתי את הדברים לעומק ואני מפרסמת את המסקנות שלי כאן. כי בניגוד לכתבים שמקבלים כסף עבור כתבות פרסומיות עם תוכן שיווקי סמוי, אני לא מקבלת כסף על זה שאני כותבת את הדברים. יש לי את האינטגריטי והאחריות שלי כאמא וכבלוגרית משפיעה.
מעניין מי טרח להשקיע כל כך הרבה בקידום כתבה מלפני חצי שנה שמציגה את טבע כחברה שמחסירה לכאורה רכיב “חיוני” מהישראלים כשאותו רכיב לא נמצא בסימילאק טופ או מטרנה חלבי רגיל..
https://www.2bmommy.com/wp-content/uploads/2013/01/%D7%A0%D7%95%D7%98.jpg

מי אמר שחייבים  LC-PUFA?

LC-PUFA הוא הכינוי לחומצות שומן מקבוצת אומגה 3 ואומגה 6 .
בחוזר שהתפרסם בשנת 2009 על ידי משרד הבריאות נכתבה הנחיה כי “תינוק שאינו יונק כלל, או יונק חלקית, יקבל השלמה מתרכובות מזון לתינוקות על בסיס חלב פרה, מועשרות בברזל וב- .“LC-PUFA

ואולם, חשוב להדגיש כי לא מדובר בהמלצה מחייבת, הגם ש- LC-PUFA הוא רכיב מוכר ומקובל בפורמולות ברחבי העולם. המתחרים טוענים כי שיקוליה של טבע להוציא את הרכיב הינם כלכליים גרידא.
“מבחינה טכנולוגית, מדובר ברכיב עדין, שעלול להתחמצן בקלות ולהפוך מזיק, והוא מייקר את המוצר משמעותית,“ אומרת רונית דוייב, מנהלת מדעית של חברת אבוט, יצרנית סימילאק העולמית.
ואילו לדברי אורלי פיינה, המנהלת המדעית של מטרנה, עלות הרכיב מהווה כ-17 אחוז מעלות המוצר.

בטבע חושבים אחרת.

LC-PUFA ” הוא רכיב הכרחי בפורמולות לפגים, אך לא עבור תינוקות שנולדו במועד ,“ משיבה הדר מרחב-נאמן, מנהלת יחידת OTC ומוצרי צריכה ב“טבע ישראל’.
היא מעידה כי בעתיד תייבא טבע גם מוצר שמכיל את הרכיב, ומדגישה כי הסיבה לבחירה בפורמולה שאינה מכילה אותו איננה מחירו. לדבריה, יש עוד 16 מדינות שקונות את הפורמולה שאינה מכילה את הרכיב. יחד עם זאת, חברת נוטרישה מעדכנת מדי תקופה את תרכובת התמ”ל, וכל עדכון שכזה דורש הליכים בירוקרטיים ארוכים ומייגעים מול משרד הבריאות. יש מדינות שבהן הליך של עדכון פורמולה אורך שבועות בודדים, אך במדינת ישראל, ההליך לפעמים יכול לארוך מספר חודשים וכמעט שנה עד שמאשרים לשנות את התרכובת של תחליף החלב למרות שהוא כבר עבר את כל האישורים באירופה ובארצות הברית. בארץ אוהבים לסבך דברים וזו הסיבה שהקהל הישראלי יהנה רק בקרוב מהפורמולה שכוללת את הLC PUFA.

LC-PUFA” הוא רכיב חשוב מאוד לפגים אבל אין כל הכרח להוסיף אותו במקרים אחרים,” מסכים ד“ר מיכאל פלדמן, מנהל מחלקת פגים וילודים במרכז הרפואי “הלל יפה.“
בטבע דווקא מתלהבים מהפטנט החדש והייחודי שלהם, וממליצים להורים להתחיל לשנן מושג חדש: אוליגוסכרידים, או בקיצור .GOS/FOS מדובר בסיבים פרוביוטיים, שעליהם משגשגים חיידקי המעיים ה“טובים” והם מחזקים את מערכת החיסון הטבעית של התינוק.

file_0

LC PUFA נמצא בחלק מתרכובות המזון לתינוקות אך מחקרית לא הוכחה תרומתו ולכן הוא אינו רכיב חיוני על פי התקנים הבינלאומיים לייצור תרכובות מזון לתינוקות.

Longchain polyunsaturated fatty acid supplementation in infants born at term

Simmer K, Patole SK, Rao SC

Published Online: 

December 7, 2011

It has been suggested that low levels of long chain polyunsaturated fatty acids (LCPUFA) found in formula milk may contribute to lower IQ levels and vision skills in term infants. Some milk formulas with added LCPUFA are commercially available. This review found that feeding term infants with milk formula enriched with LCPUFA had no proven benefit regarding vision, cognition or physical growth.

גם על פי הנחיות המדריך להזנת התינוק והפעוט אשר פורסמו על ידי משרד הבריאות בחודש דצמבר 2012 אין צורך בתוספת LCPUFA לתינוקות אשר נולדו בזמן (ההמלצה הינה לפגים בלבד). הסיבה לכך טמונה ביכולת של הגוף להפוך חומצות שומן בלתי רוויות PUFA ל LC PUFA (הגוף מסנטז באופו טבעי LCPUFA).

נוטרילון מכיל חומצות שומן קצרות שרשרת PUFA (ALA,LA) אשר הגוף מסנטז באופן טבעי לחומצות שומן ארוכות שרשרת LC-PUFA (AA, DHA) .חומצות שומן אלו, ובמיוחד DHA נמצאו כמשפיעות באופן ישיר על מבנה החומר האפור במוח וכן על התפתחות רשתית העין. מספר עבודות מהשנים האחרונות הדגימו שתוספת LCPUFA לתמ”ל הביאה לשיפור חדות ראייה ביילוד הבשל וכן בפגים, אולם יתרון זה הוא זמני ולא נצפה לאורך זמן.
בסיכום שפורסם לאחרונה על ידי Cochrane Database Systematic Review,  בהתבסס על הממצאים הקיימים עד כה, המסקנה הייתה שאין יתרון תזונתי בתוספת LCPUFA לתחליפי החלב מההיבט הנוירו-התפתחותי, חדות הראייה וכן גדילה בתינוקות בשלים. אולם, מאחר שלא נצפה נזק בעקבות תוספת זו, הרי כיום רוב התרכובות בישראל מועשרות בLCPUFA. (מתוך מאמר הסוקר את ההנחיות הקודמות http://www.themedical.co.il/Article.aspx?itemID=2712)

חלב אם עשיר מאוד באוליגוסכרידים, תרכובות המכילות מספר קטן של חד סוכרים ובעיקר סוכרים אשר אינם נספגים במעי. לאוליגוסכרידים אלה, אשר אינם קיימים בתמיסות המסחריות, תפקיד חשוב במניעת היצמדות חיידקים לתאי המעי ובתרומה לשוני בפרופיל הפלורה של ילוד יונק מול זה הניזון מתמ”ל: Lactobacillus ו-Bifidbacterium הפרוביוטיים ביונק, מול Bacteroides ו-Enterobacteria בניזונים מתמ”ל (מתוך אותו מאמר)

 

לסיכום,

אני לא אומרת שתתנו לתינוק שלכן נוטרילון.

אני כן אומרת שאל תפחדו לנסות, או לעבור תמ”ל ותבדקו טוב טוב אם מה שאתן קוראות בעיתונים הוא נכון ואם אין מגמתיות כלשהי כי די ברור אחרי שיודעים את העובדות שסתם עשו סערה תקשורתית עם המון מניפולציה על האמהות מבלי להציג את העובדות כפי שהן. כי כשיודעים את העובדות לא ממש מבינים על מה כל הרעש.

אם יש לכם עוד שאלות, אתם מוזמנים לצרף לכאן או להתקשר למוקד שירות הלקוחות של נוטרילון שיש שם צוות דיאטניות מוסמך ומקצועי שישמח לענות ולהשיב לכם לשאלות. 1800-300-123

תוכלו למצוא מידע נוסף באתר נוטרילון

אני רגועה J

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]


Response (6)
  1. מור ינואר 21, 2013

    לא חייבים את ה- LCPUFA אבל מדובר ברכיב חיוני. נוטרילון לא נהגה כראוי, אין על זה עוררין, ואם יש לך קשרים מסחריים איתם- לא בכדי את מנסה לנקות את שמם ויש לך במה. הרכיב הזה הוא חיוני, גוף התינוק לא מייצר אותו לבד. נכון שאנחנו יכולות לתת סימילאק טופ או מטרנה רגילה, אבל אם בחרנו לתת “פרימיום” – נוטרילון לא נמצא בקטגוריה הזאת, ולא נכון היה להציג עצמו ככזה. ביחוד כאשר בחו”ל התמ”ל שלהם כן מכיל את הפופה. הלקוחות הישראליים אוהבים שקיפות, ונוטרילון לא סיפקה את הסחורה לצערנו.

    1. אמא ינואר 28, 2013

      הי מור, ראי את תגובתי לרעות וציטוט של אוטוריטה בכירה בתחום שהינה יותר מהימנה ממותג כזה או אחר שמעיד על עצמו:

      מנהלת המחלקה לתזונה במשרד הבריאות ד”ר זיוה שטל :””LC PUFA הוא לא רכיב חיוני ותינוקות מתפתחים היטב בלעדיו. התינוקות היחידים שהרכיב הוכח כחיוני עבורם הם פגים” (כלכליסט, ינואר 2013).”
      את סותרת את עצמך בתגובה כי אם זה היה רכיב שהוא באמת חיוני, לא היו מאשרים אותו או אפילו את מטרנה חלבי וסימילאק טופ. העובדה שהמתחרות מוסיפות אותו למוצרי ה”פרימיום” שלהן, ומוכרות אותם בסכום גבוה יותר, מעידה על כך שהוא לא באמת הכרחי אלא רק למי שממש מתעקש. אבל גוף של תינוק בריא שנולד בזמן יכול לייצר אותו לבד.
      אגב, שלושת הילדים שלי נולדו חודש לפני הזמן, במשקלים של 2 קילו, הבן שלי ניזון מסימילאק טופ והבנות מנוטרילון ושלושתם יצאו והתפתחו בצורה מעולה. גם אני גדלתי על סימילאק ויצאתי בסדר ומליוני תינוקות גדלו על מטרנה חלבית וסימילאק טופ. אז די לעשות רעש על כלום..J

  2. רעות ינואר 23, 2013

    תגידו, אתם חושבים שכולנו מטומטמות….?! הרי האתר הזה ממומן ע”י נוטרילון ולכן כל כך מפרגן.
    למיטב הבנתי בכל העולם כבר החליטו שה-פופה חשוב ביותר להתפתחות התינוקות. זה שהיצרן שמייצר את הנוטרילון לטבע מכניס את הרכיב החשוב למזון שמשווק באירופה, זו עובדה. למה הוא עושה זאת כי משלמים לו על כך. האם טבע רוצה לחסוך על ילדנו?!
    נכון, שיצרניות האחרות המובילות בשוק ויתרו כנראה ביודעין (מטעמי חיסכון בתמחור…) על הפופה במוצר בסיסי שלהם. אבל במוצרי הפרימיום שלהם יש את הפופה ובכמות גדולה , כי הם לא חוסכים בבריאות ילדנו.

    1. אמא ינואר 28, 2013

      הי רעות,
      לא ברור לי על סמך מה את בוחרת להתקיף אותי.
      לפני שאני בלוגרית אני קודם כל אמא לתאומות בנות שנה שאוכלות נוטרילון מגיל חודש וחצי. לא מדובר על מוצר חדש בשוק, אלא על מוצר שמיוצר על ידי חברת נוטרישה, שהיא חברה בינלאומית, מוצר שהוא מס’ 1 באירופה ומס’ 2 בעולם.
      אני מאמינה שאם משהו לא היה תקין בו, כבר מזמן היינו יודעים על כך. אבל בארץ אוהבים לעשות היסטריה ודרמות.

      הבלוג 2bmommy ממש לא ממומן ע”י נוטרילון או כל גוף אחר(אחרת חשבון הבנק שלי היה ממש מרוצה J ) האתר הוא שלי, בבעלות פרטית וב-6 וחצי השנים האחרונות השקעתי בו המון אהבה ונשמה ורק בשנתיים האחרונות התחלתי לקצור פירות. אני בלוגרית ושומרת על אינטגריטי מול קהל הגולשים שלי ולא שווה לי למכור את השם שלי בשביל מותג כזה או אחר. הגולשים לא מטומטמים והם מאמינים בי.
      כן חשוב לי להוציא לאור את העובדות הנכונות כשאני רואה שנעשה קמפיין שבא להכפיש את נוטרילון שזה מוצר מצוין ומעצבן אותי שאמהות שיתקלו בעתיד בכתבות המטעות הללו, יחליטו ממקום שגוי שלא לתת לתינוק שלהם את נוטרילון והתינוקות יסבלו מגזים וכאבי בטן כי הקיבה שלהם מתקשה לעכל תמ”לים אחרים.
      נוטרילון הוא לקוח שנמצא עמי בקשרים עסקיים אך מתוך היכרות ובחינה לעומק של המוצר, בחרתי להשתמש בו בלי ששילמו לי ואני קונה אותו בתשלום מלא בסופרים. בנוסף, אף אחד לא משלם לי או ביקש ממני לכתוב את הפוסט הזה. אני כתבתי אותו על דעת עצמי.

      להלן ציטוט של אוטוריטה בכירה בתחום שהינה יותר מהימנה ממותג כזה או אחר שמעיד על עצמו:

      מנהלת המחלקה לתזונה במשרד הבריאות ד”ר זיוה שטל :””LC PUFA הוא לא רכיב חיוני ותינוקות מתפתחים היטב בלעדיו. התינוקות היחידים שהרכיב הוכח כחיוני עבורם הם פגים” (כלכליסט, ינואר 2013).”

      זאת ועוד, גם על פי הנחיות המדריך להזנת התינוק והפעוט אשר פורסמו על ידי משרד הבריאות בחודש דצמבר 2012 אין צורך בתוספת LCPUFA לתינוקות אשר נולדו בזמן (ההמלצה הינה לפגים בלבד)

      סיבת היותו של נוטרילון מס’ 1 באירופה ומוצר פרימיום, נובעת מהגוס פוס – תוסף של סיבים תזונתיים טבעיים (פרהביוטיקה) שנוטרישה חקרה למעלה מ- 20 שנה ומצאה כי ביחס של 9 גוס ו- 1 פוס, הסיבים התזונתיים האלו מחקים באופן המיטבי ביותר את התרומה למערכת החיסון של התינוק , בדומה לחלם אם.

      אם תסתכלי קצת מעבר, תוכלי לראות שהסיבה היחידה שמנסים להכפיש את נוטרילון (ועושים רעש על כלום), היא העובדה שנוטרילון עומד להכנס לכל בתי החולים בארץ והמתחרים בלחץ מהעניין..
      מספיק שתעשי חיפוש ברשת על נוטרילון ונוטרישה (באנגלית כמובן) ותוכלי להבין שיש לך פה חברה שנמצאת בשוק הבינלאומי במשך עשרות שנים.

      אגב, 70% מהתינוקות בארץ ניזונים ממטרנה חלבי ומסימילאק טופ שאינו מכיל LC PUFA, וכשמשרד הבריאות יאשר לנוטרילון לשווק בארץ את התרכובת המעודכנת עם LC PUFA, הם בניגוד למתחרים לא מתכוונים להעלות את מחיר המוצר או לקרוא לו “פרימיום לאמהות שמוכנות לשלם יותר”..

      הבנות שלי בנות שנה ומתפתחות מעולה, שמחות ובריאות. אם לא הייתי חושבת שזה באמת מוצר טוב, לא הייתי ממליצה בכזו התלהבות. חברות רבות שלי שעברו לנוטרילון בעקבותי, גם מרוצות וממליצות. אז אולי די להכפיש את המוצר? או שלפחות תרשמי מטעם איזה משרד את ומי שילם לך לכתוב את הדברים כי את הדיעות שלי לא קונים בכסף. אני מעדיפה לשמור על הייחוד שלי כבלוגרית.
      חלי.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *