סקירת מערכות ראשונה דרך הקופה – למה כדאי לעשות בפרטי

2

בתחילת ההריון הנוכחי, היינו בגישה של “זה ילד שני-שלישי, לא צריך לבזבז כמו בראשון, אפשר להצטמצם ולחסוך איפה שאפשר. איפה שאפשר זה אומר בבדיקות.

כבר כשידענו שזה הריון תאומים בדקנו עם כמה חברים שעשו את הבדיקות – סקירה ראשונה, סקירה שניה ושקיפות , דרך קופת החולים ולא באופן פרטי.

בהריון של יובל די התלהבנו והיינו היסטריים (לא שעכשיו אני לא) אז עשינו הכל פרטי. אז גם המחירים היו קצת יותר שפויים – לפני 4 שנים.

הפעם, בגלל שאני בהריון עם תאומות, החלטנו שאפשר לוותר אבל משהו בפנים לא נתן לי להיות שקטה מדי וליתר בטחון קבעתי תור גם לרופא פרטי שבוע אחרי , שיהיה כגיבוי אם לא נהיה מרוצים. מה כבר יש להיות לא מרוצים בסקירה? הרי זו בדיקת אולטראסאונד מקיפה , אני בהריון עם תאומים זהים, הרופא מתמחה בתאומים, אני מניחה שהוא לא ירצה להסתכן ויהיה מספיק מקיף. אבל טעיתי.

הבדיקה התקיימה באחד המרכזים לבריאות האישה באזור המרכז, אמנם לא עלתה לי אבל היינו ממש מאוכזבים.

את הבדיקה ביצע פרופסור שהבנתי שהיה אחד הבכירים בתה”ש, קראתי עליו המלצות טובות (אחסוך מכם את שמו ומי שירצה מוזמן לפנות במייל) והייתי די רגועה.

כבר כשנכנסנו לחדר הוא אמר לי תשכבי על המיטה..קורקטי. שאל אם מותר לגלות לנו את המין, אמרתי לו שאני כבר יודעת שזה שתי בנות. שאל איך אני יודעת , אמרתי לו ששבוע קודם לכן הייתי באולטראסאונד וראו. שאל אם טכנאית ביצעה את הבדיקה, אמרתי לו שכן. אמר לי “טוב, נו, היום נדע בוודאות”.. (אגו..)

התחיל בבדיקה, המופרעות שלי השתוללו בלי הפסקה, הבדיקה כולה ארכה 24 דקות, בזמן הבדיקה הייתי בטוחה שהיה לו בלבול – מדד את הראש והבטן של אחת מהן ואז את הירך השניה. גם במדידות של הראש של השניה הייתי בטוחה שהתבלבל. בבית בדקתי את זה על גבי הדיסק ומסתבר שצדקתי. גם היו כמה דברים שהוא ציין באחת ובשניה לא, בדק עורקי חבל טבור רק באחת מהן. אני מאוד שמה לב לפרטים והייתי בריכוז מלא בזמן הבדיקה, וגם הרגשתי את מי מהן הוא בודק (זה לא היה קשה, אחת עם הראש לימין והשניה עם הראש לשמאל). אחרי 20 ומשהו דקות הוא שם לנו תלת מימד לכמה דקות, ראו את אחת מהן קצת אבל בגלל שהן לא הפסיקו לזוז היה קשה לראות. ציפיתי שהוא ימשיך את הבדיקה כי התחושה היתה שלא עבר על הרבה דברים כמו למשל כל מערכת העיכול והאיברים הפנימיים, מדי פעם הוא אמר “היי , תראו , הנה חמסה”, אבל לכי תדעי של מי היד כששתיהן משתוללות וקופצות וכל רגע נדחפת למסך יד או רגל (פוטנציאל לכדורגלניות..) ואז הוא אמר “זהו, סימנו”.

היו גם כמה הערות מאוד בוטות לגבי המצג שלהן “את יודעת מה זה 69?” שגרמו לי ולבעלי לדפוק לו מבטים עצבניים כי בכל זאת מדובר בבנאדם בן 70 ומשהו..

יצאנו משם די בשוק, הסתכלנו האחד על השניה ולא ידענו אם לצחוק או לבכות. בדרך לאוטו עיכלתי את הדברים ונזכרתי שבסקירה הראשונה של יובל הרופאה היתה הרבה הרבה יותר יסודית (ד”ר אניטה סילבר המדהימה) והבדיקה ארכה שעה וחצי . ופה- חצי שעה על השעון לשתיהן! בבית הסתכלתי על טופס הבדיקה, ושמתי לב שהוא לא זהה. יש  חלק מהאיברים שנסקרו אצל אחת וחלק לא אצל השניה. המזכירה שלו רשמה את הדברים תוך כדי הבדיקה אבל היו לא מעט איברים שצוינו בדף ולא הוזכרו בפועל. למשל אם יש להן שפה שלמה או שסועה, לא בדק לסת ועוד כל מיני דברים.

אולי בגלל שזה הריון שני ואולי בגלל שאת הבדיקות של יובל עשינו בפרטי, יש לנו למה להשוות. ידעתי שהבדיקות בקופה הן יותר קורקטיות אבל אני יודעת שהזמן הממוצע לבדיקה של תאומים הוא שעה. לעובר אחד זה חצי שעה.

התקשרתי לחברה שנמצאת באותו השלב שלי ועשתה השבוע סקירה בפרטי ועברתי איתה על הדברים שבדקו אצלה, ומסתבר שאצלה הרופא היה הרבה יותר מקיף ויסודי. והרבה דברים שלא צוינו אצלי נבדקו אצלה.

דבר נוסף שעצבן אותי, אמרתי לו שבשבוע שעבר היתה לי התקצרות של צוואר הרחם ושאני אשמח אם הוא יוכל להציץ ולבדוק מה האורך, הוא ענה לי “אני לא מבזבז זמן על בדיקות כאלה, לכי לקופה שטכנאית תבדוק לך..”

כאילו אתה כבר עם המתמר על הבטן שלי, קשה לך להציץ ולבדוק כשאני אומרת לך שיש לי היסטוריה של דינמיקה?

בקיצור,

יצאנו מאוכזבים.

זה כל כך עצוב שרופאים מנצלים את העובדה שאתה לא משלם להם אלפי שקלים בשביל בדיקה ומרשים לעצמם לחפף, גם אם יהיו מומים בהמשך שלא עלו עליהם כי הם לא היו מספיק יסודיים. הם פשוט מנערים את עצמם מאחריות.

 

אולטראסאונד תאומות זהות שבוע 15

ואם הייתי בהריון ראשון, אולי הייתי חושבת שהבדיקה הזו מספיק מקיפה, ודווקא במצב של הריון תאומים זהים שיש יותר בעיות והסיכון יותר גבוה, הייתי מצפה מרופא במעמד כזה להיות רציני ויסודי.

ואולי הוא כבר עייף. לא ברור לי.

אבל למה על חשבוני ועל חשבון הבנות שלי? אם לא בא לך, אל תעשה בדיקות, אבל אם אתה כבר עושה תעשה אותן בצורה מקיפה!

בסוף השבוע יש לנו בדיקה נוספת אצל מומחה שבזכות הביטוח בריאות הפרטי אנחנו יכולים לממן אותה, כי הקופה נותנת רק 250 ש”ח בערך לעובר בסקירה הראשונה ובסביבות 350 ש”ח לעובר בסקירה השניה במידה ואת בוחרת לעשות פרטי.

אממה? בדיקה פרטית לתאומים עולה בממוצע בין 2500 ל-4000 ש”ח!

על שעה של אולטראסאונד!

זה פשוט הזוי ולא פרופורציונלי לכלום.. אבל מצד שני את רוצה לישון בשקט בלילה וכשרופאים שכאלה מזייפים בקופה, אין לך הרבה ברירות. אז את משלמת. ומה עם מי שאין לה ביטוח בריאות פרטי או מי שלא יכולה לממן? זה ממש לא הוגן!

במצבי אני חייבת לבדוק. ממש לא רגועה מהרופא הזה ומהבדיקה. גם בעלי שהיה הכי אנטי על להוציא כסף לפרטי הסכים שממש אין מה להשוות בין הבדיקות.

אז נבדוק. מבטיחה לעדכן ברשמים בשבוע הבא..[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]