ספרי ילדים מומלצים

b

לא רק מסכים, למזלנו יש עוד לא מעט ילדים שנהנים לשמוע סיפור או לקרוא סיפור, והורים שמודעים לחשיבות הדבר. במובנים רבים, סיפור הוא סיפור, והספרות הכתובה פועלת באותה הצורה ובאותה הדרך כמו סיפורים בסדרות וסרטים. ועדיין, חווית הקריאה או ההאזנה לסיפור לעומת חווית הבהייה במסך – שונים לגמרי. גם היום יש הרבה ספרי ילדים מומלצים אשר הילדים שלכם ייהנו לקרוא או לשמוע, תוך שהם מתנתקים מהטלוויזיה.

 

לפניכם כמה ספרים מומלצים לילדים, פעוטות ונוער, ספרים שכדאי לרכוש לספריה הביתית שלכם, או כאלו שמתאימים כמתנה לילדים או להורים לילדים.

 

כמה ספרי ילדים מומלצים

 

קשה לטעות עם ספרי ילדים, לפחות בגילאים הקטנטנים, אך עם השנים הילד גדל ומפתח טעם משלו, ואז כבר חשוב להתאים את הספר לילד. הנה לפניכם כמה וכמה ספרים מז’אנרים שונים שמתאימים לילדים עם טעם משלהם:

  • פיטר פאן – קלאסיקה חוצת זמנים, ודרך מעולה לתת מתנה גם כאשר אתם לא בטוחים מהו סגנון הקריאה המועדף על הילד. עם קלאסיקות כמו פיטר פאן קשה מאוד לפספס, כי הסוד של הקלאסיקה תמיד נמצא בה, וספרים קלאסיים באמת אפשר תמיד לקרוא בהנאה. ספרים נוספים שאפשר לרכוש בראש שקט הם אגדות אנדרסן המופלא, פו הדוב, ואגדות האחים גרים, ספרים שתמיד טוב שיש בבית
  • לגדולים יותר – ילדים ומתבגרים יכולים ליהנות עד מאוד מהסופר הצרפתי המהולל ז’ול וורן, שספריו תורגמו לקרוב למאה וחמישים שפות, כולל, למזלנו הרב, גם לעברית. דוגמה קלאסיקה מתורגמת נוספת היא למשל ג’ימס והאפרסק הענק, שלא יתאים לגדולים מאוד, אבל בהחלט לגילאים של בין לבין.
  • ישראלים וקלאסיים – לא חייבים ללכת רחוק, גם כאן בישראל יש סופרים מוכשרים, ויש לא מעט ספרי ילדים מומלצים שנכתבו בשפה העברית. בין אם זה חנן הגנן או הסדרה של רינת הופר על אילת, (אילת מטילת, מי ראה את אילת, ועוד.), או צילה וגילה, ועוד רבים וטובים.

 

ספרי שירה ישראלית:


לא רק סיפורת, ישראל בורכה במשוררים מצוינים, לאורך כל הדורות, ורבים מהם כתבו שירים וסיפורים לילדים. מאה שירים ראשונים הוא ספר קלאסי של שירה שכל בית ישראל חייב להחזיק. כל השירים מהילדות, שירים שהם כמו פסקול של הגילאים האלו.

יהונתן גפן הכוכבים הם הילדים של הירח הוא עוד דוגמה לספר שכזה, שירה לילדים שמתכתבת ישירות עם עולמם של בני 6-7, ומתאים לכל הגילאים.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *