בקיעת שיניים לתינוקות – סימנים לבקיעת שיניים – כל מה שצריך לדעת

2

בקיעת שיניים לתינוקות – סימנים לבקיעת שיניים – כל מה שצריך לדעת – נזלת, חום, חוסר שינה בלילות, חוסר מנוחה במהלך היום ומצב נודניק – אלו חלק מהתסמינים לשיניים

בקיעת שיניים אצל תינוקות ההיא תהליך אינדיבידואלי שמתרחש אצל כל תינוק במועד אחר. מדובר בעניין שהוא גנטי ברובו.

במידה ואצל שני ההורים השיניים בקעו בשלב מאוחר, לקראת גיל שנה, יש סיכוי סביר שגם אצל התינוק שלהם השיניים יבקעו לקראת גיל שנה.

 

יחד עם זאת, הגיל הממוצע לבקיעת שיניים אצל מרבית התינוקות הוא גיל 6-8 חודשים.

טרם בקיעת השיניים, בד”כ יש כחודש – חודשיים שבהם השיניים נעות בתוך החניכיים , דבר שגורם כאבים ואי נוחות לתינוק. בתקופה הזו בד”כ התינוק עשוי להתעורר מספר פעמים בלילה בלי סיבה בבכי קורע לב ולא תמיד ההורים יודעים לפרש מה הסיבה שהתינוק הרגוע שלהם שרגיל לישון היטב בלילה פתאום מתעורר מספר פעמים.

להלן מספר סימנים מקדימים שיכולים להעיד על בקיעת שיניים שמתקרבת אצל התינוק שלכם:

עצבנות – מרבית התינוקות נהיים לא רגועים ועצבנים טרם בקיעת שן, הם יותר נצמדים, יותר זקוקים למגע ולתשומת לב. בד”כ זה קורה מספר ימים בסמוך לבקיעת השיניים.

מחלה\ נזלת\התקפי ברונכיט או שיעול – בגלל תהליך בבקיעת השיניים מערכת החיסון נחלשת בד”כ ואז הגוף במצב רגיש שבו כל וירוס שעובר ליד הילד עלול להתפס עליו. אצלנו למשל בכל פעם לפני שבקעה שן ליובל, זה היה תהליך של נזלת  שהתפתחה לברונכיט ואז עוד שבוע בלי יותר מדי שינה ואז כמה ימים שהוא היה עצבני וחסר מנוחה, ובסופו של דבר בקעה לה שן.

חוסר תיאבון – בסמוך לבקיעת השן, יש סיכוי סביר שהילד שלכם שבד”כ יש לו תיאבון בריא, פתאום יסרב לאכול בקבוק או לינוק, זה בגלל רגישות יתר בחניכיים.

התעוררות תכופה בלילות – כאשר התינוק מתחיל להתעורר באופן לא רגיל מספר פעמים בלילה בבכי שמעיד על כאבים בלי סיבה נראית לעין. כאשר הבן שלי היה מתעאורר מספר פעמים ברציפות בלי סיבה מיוחדת, הייתי מנסה לתת לו בקבוק של דייסה, במרבית המקרים זה היה מרגיע אותו. כאשר הוא היה ממש חסר מנוחה ובוכה מספר פעמים ברציפות, הייתי נותנת לו מנה של אקמולי ובד”כ זה היה מרגיע אותו ומקנה לו ולנו המשך לילה שקט.

הכנסת ידיים וחפצים לפה – לקראת בקיעת השיניים התינוקות מחפשים במה לחכך את החניכיים שלהם כדי לעזור לשיניים לבקוע. זה מאוד מציק להם ומומלץ לקנות להם נשכנים מגומי או סיליקון. את הנשכנים מומלץ להקפיא בפריזר ואז לתת להם וזה ירגיע להם את האזור הכואב.

ריור מוגבר – כאשר התינוק שלכם מרייר יותר מהרגיל , יש סיכוי סביר שבקיעת השיניים מתקרבת.

שינויים בצבע ומרקם הקיבה – קיבה בגוון ירוק- שחור עם ריח מסריח או לחילופין שלשולים עם ריח חריף במיוחד.

לסיכום, אני יכולה לומר היום במבט לאחור שעד כמה שזה נראה נורא ומפחיד, מתרגלים לאט לאט, במיוחד כשהילד שלך חוטף התקפי סטרידו וברונכיט לפני כל בקיעת שן. אצלנו זה נמשך מגיל 4 חודשים ועד לבקיעת 2 השיניים הראשונות יחד בגיל 6 חודשים, ולקראת גיל שנה ו8 בקעו השיניים האחרונות. אבל אז התחילו בעיות ההתנהגות של גיל שנתיים האיום. לכל גיל יש את הקושי שלו, צריך ללמוד להתרגל ולתמרן.

כמו כן, מומלץ שיהיה לכם בבית מבעוד מועד ג’ל מאלחש לחניכיים, יש טי ג’ל או אנדנט שמאוד עוזרים לתינוק ומאלחשים את אזור הכאב וכמו כן אם הילד ממש חסר מנוחה ואתם רואים שכואב לו, אל תהססו לתת משכך כאבים כמו אקמולי או נורופן (מעל 6 חודשים) שיעזרו לו להרגע.

בסופו של דבר זה נגמר ועובר , נסו לשמור על אופטימיות.


Response (4)
  1. אדוה מאי 14, 2012

    חשוב – אסור להקפיא את הנשכנים ניתן להכניסם לקירור במקרר בלבד!!

  2. איציק ינואר 16, 2016

    האם גם פליטות מרובות הן סימן לקביעת שיניים?

    1. אמא ינואר 18, 2016

      ממה שאני נתקלתי לא.

  3. דר גאנרי נובמבר 6, 2016

    גל מאלחש לשיניים? בין הדברים המסרטנים הכי קיימים בשוק ! אבל אל דאגה באישור משרד הבריאות-מבית היוצרים של רמדייה!
    אחלה כתבה אבל בהחלט לא הייתי ממליץ על כאלה שהם לא טבעיים

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *