ניטור דופק העובר במהלך הלידה

2

ניטור דופק העובר

במהלך הלידה, קצב הלב של העובר שלך עשוי להיות תחת פיקוח.

ניטור דופק העובר מסייע לצוות הרפואי להעריך את מצבו של העובר במהלך הלידה על מנת לוודא שהכל תקין איתו ושהוא מתמודד עם שינויי הגוף בעקבות הצירים.

בעת הצירים הקשים ברחם שלך, זרימת הדם אל השליה הופכת למוגבלת בגלל ההתכווצויות. במרבית המקרים תהליך זה הינו טבעי ולא אמור להוות בעיה עבור רוב התינוקות. יחד עם זאת, במקרים מסוימים, זה יכול לגרום למצוקה עוברית. באמצעות המוניטור יוכל הצוות הרפואי לבדוק אם התינוק נמצא במצוקה ולטפל בו בהתאם.

הרופא וצוות המיילדות יוכל לעקוב אחר הדופק של התינוק באמצעות ניטור עוברי חיצוני או פנימי.
בניטור עוברי חיצוני ניתן להשתמש בכל עת במהלך הלידה באמצעות חגורה עם מקלט שמקיפה את הבטן ומכילה שני מתמרים , האחד לדופק והשני לצירים והם מנטרים את מצב העובר ואת עוצמת ותדירות הצירים.

בניטור עוברי פנימי משתמשים במעין אלקטרודה שמוצמדת לראשו של העובר על הקרקפת שלו וממוקמת ישירות דרך הנרתיק וצוואר הרחם. יש צורך בפתיחה של 1 ס”מ לפחות ולאחר שפקעו מי השפיר ובוצע סטריפינג לקרומים כדי להשתמש בצורת ניטור זו (במקרה שמתקשים לנטר בצורה סדירה את דופק העובר באופן חיצוני).

במידה והכל תקין, ייתכן ויאפשרו לך להשאר ללא ניטור כל הזמן ולבלות במקלחת או בהליכות או כל תנועה ופעילות שיעזרו לך להתמודד לבד עם הצירים.

במידה והרופאים מבחינים במצב של מצוקה עוברית הם עשויים לבחור בהתערבות על מנת לזרז את מהלך הלידה כגון ואקום, מלקחיים או ניתוח קיסרי.

חשוב לזכור ברגעים אלו שהצוות הרפואי שם למול עיניו את בריאותך ובריאות התינוק לפני הכל ושהם יעשו כל שבאפשרותם כדי להקטין את הסיכונים לפגיעה בך או בעובר. הכי חשוב זה לצאת מחדר הלידה בידיים מלאות ועם תינוק בריא, גם אם הדרך היא לא בדיוק כפי שתכננת.