נופש עם תינוק באילת – לטוס או לנסוע? טיסה לאילת עם תינוק – טיסה לאילת עם ילדים – נסיעה לאילת עם תינוק – נסיעה לאילת עם ילדים – אמא ל-3 ילדים משתפת מנסיון

את הפוסט המקורי כתבתי לפני 9 שנים, כשיובל, הבן הבכור שלי היה בן פחות משנה.

היום, יובל כבר בן 10 אוטוטו ויש לו עוד אחיות תאומות בנות 5 וחצי ושלושתם הספיקו לבלות די הרבה פעמים באילת.

לטובת ההורים שמתלבטים אם לטוס לאילת עם ילדים או לנסוע איתם ברכב, הנה כמה פידבקים מהניסיון שלי לאורך השנים.

רגע לפני שאתם מתכננים את הפעילויות והנסיעות עם הילדים, תכירו את NAP UP

נאפ אפ – מוצר מהפכני לילדים מגיל שנה עד 5, שיחזיק את הראש שלהם ישר בזמן הנסיעה ויחסוך לכם, ההורים, התעסקות מיותרת.. מהמוצרים האלה של “איך לא חשבו על זה קודם” שכל הורה חייב ברכב – כל הפרטים כאן

כשיובל היה בן 3 וחצי חודשים טסנו איתו לאילת, בהלוך עבר בסדר, הנקתי בהמראה, בחזור הוא התנתק מהציצי וקצת צרח ובכה.

זה עבר בצורה קלה יחסית.

הקושי העיקרי בטיול היה להטרטר איתו במוניות עם העגלה , ועם ציוד של קניות , ועם חצי בית מבחינת תיקים (גם החלפנו מלון אחרי 3 ימים לעוד לילה, וזה סתם סירבל להסחב עם הדברים).
הטיסה שלנו בחזור היתה אמורה להמריא בשעה 1 בצהריים, לכן היינו משעה 12 בערך בשדה.

בגלל עיכוב המראנו רק בשעה 4, נחתנו בשעה 5 אחה”צ בשדה דב, ישר לתוך הפקקים של הערב.

לקח לנו עוד שעה וחצי של פקקים נוראיים להגיע הביתה לראשון לציון, וכל זה עם תינוק קטן.

גם החוויה בשדה התעופה היתה לא נעימה במיוחד מאחר והקפיאו את המקום עם מזגנים, וסחבנו אותו מבחינת שינה ואוכל כמה שיכלנו כדי שישן בטיסה,
אבל אי אפשר לסחוב את תינוק עייף בן 3 וחצי חודשים ליותר משעה.

ואחר כך עוד שעה וחצי של פקקים בדרך חזרה. בקיצור זה היה ממש סיוט והרגיש כמו טעות לבחור באופציה של טיסות לאילת .

נסיעה לאילת עם תינוק ברכב

לעומת זאת, כשהוא היה בן 4 וחצי חודשים נסענו עם הרכב.

הוא לא היה פריק של סלקל, אז לכן שבועיים לפני הטיסה עשיתי לו מעין התרגלות לסלקל.
במשך שבועיים כל יום הייתי שמה אותו פעמיים שלוש ביום למשך כ- 10-15 דקות בסלקל, משחקת איתו, נותנת לו לראות טלויזיה, וככה בנסיעה הוא כבר היה רגיל וזה עבר בשלום.
הכנו דיסק של 100 שירים ראשונים לדרך, מגוון צעצועים ורעשנים, יצאנו בשעה 7 בבוקר לאילת, הערנו אותו בסביבות 6 וחצי, האכלנו והוא נרדם כמה דקות אחרי שיצאנו לדרך.

הוא ישן עד 9 וחצי , אז הגענו לדימונה.

עשינו הפסקה של חצי שעה, טיילנו איתו קצת, אכל., אחכ באוטו שיחקנו איתו עוד חצי שעה, ואז הוא נרדם כמעט עד אילת, הגענו בסביבות 12..
בעיר עצמה היה נוח להתנייד כי היינו עם הרכב והסלקל ומקום לסחוב את הציוד.

עשינו קניות של טיטולים וסימילאק כי זה השתלם (ביום האחרון) ולפני שיצאנו הביתה חזרה בסביבות 4 אחה”צ תזמנתי ותכננתי את הלו”ז.

החזקנו אותו ער שעתיים בחוץ, עשינו לו מקלחת רגע לפני שיצאנו באמבטיה, ואז תוך 2 דקות באוטו, עד שהגענו ליציאה מאילת הוא כבר נרדם לשעה וחצי.

עשינו עצירה שוב בדימונה, חצי שעה, אכלנו משהו, הוא אכל, ישב עוד חצי שעה ונרדם כמעט עד הבית..
הנסיעה מאוד מעייפת אותם וגם החום.

חוויות של נסיעה עם תאומות לאילת.

כשהתאומות היו בנות חצי שנה נסענו איתן בפעם הראשונה לאילת.

גם הפעם, תיזמנו מראש את הנסיעה, יצאנו בשעת בוקר מוקדמת אחרי שהערנו את שלושתם ב6 בבוקר ותוך רבע שעה שלושתם ישנו ברכב בשלווה למשך כשעתיים.
הגענו למצפה רמון ועשינו עצירה. נתנו ליובל לחלץ קצת עצמות ואת הקטנות החזקנו בידיים.

נתנו להם ארוחת בוקר והמשכנו בנסיעה לעוד שעתיים בערך עד לאילת.

באמת שהיה סביר, במיוחד לאור העובדה שנסענו עם עגלת תאומים וחצי בית כי כשנוסעים עם תאומים או תינוקות לאילת ברכב, צריך חצי בית.

תוכלו למצוא כאן בקישור : רשימת ציוד לנופש עם תינוקות או ילדים

וגם מדריך לטיסות לחול עם ילדים

כאשר התאומות היו בנות כמעט שנתיים טסנו עם הילדים לאילת.

גם כאן, זה היה די סיוט כי הקטנות היו לא רגועות בטיסה למרות שהתלהבו מהקטע של המטוס אבל הלחץ באוזניים קצת הציק להן.
הן לא הבינו למה הן צריכות לשבת בלי לזוז במשך כשעה ולמה אי אפשר לרוץ במטוס.

אז עשינו מה שאפשר כדי להעסיק אותן.

בטיסה חזור היה עיכוב של שעתיים בערך, מה שגרם להן לאבד את הסבלנות בשדה וזה היה לא להיט.

בהמשך נסעתי איתם כשהם היו קצת יותר גדולים לאילת ברכב.

הבנות היו בנות 3 וחצי, יובל בן 7,
ארגנתי להם מראש שירים, משחקים לדרך, חוברות צביעה והנסיעה עברה בצורה חלקה יחסית.

לאחרונה אני טסתי לאילת עם בן הזוג שלי, טיסה לאילת של ארקיע. לצערי איבדו לו את המזוודה כאשר הגענו לשדה.

למרות שהכנסנו את שתי המזוודות יחד למסוע,
משום מה , החבר’ה בשדה החליטו לשלוח את המזוודה שלו בטיסה הבאה של ישראייר שהגיעה כשעה מאוחר יותר.

אף אחד לא ידע להסביר מדוע זה קרה ומזל שזה היה בטרמינל שמיועד רק לטיסות בארץ אחרת היינו בבעיה.

אז התעכבנו בשעתיים מורטות עצבים אבל זה לא עניין את החבר’ה בשדה יותר מדי.

לצערי חברות התעופה בישראל – ישראייר וארקיע עדיין לא מקיימות טיסות בסטנדרטים בין לאומיים,
כך שחוויית הטיסה היא לא מדהימה ועיכובים בטיסה הם נפוצים ולרוב גם לא יטרחו להתנצל בפניכם על כך.
בקיצור, להבא, אני הולכת ליסוע עם הרכב, הרבה יותר נוח.

יחד עם זאת, אם אתם נוסעים בזוג, עדיף לכם לטוס כדי לחסוך זמן נהיגה ארוך שיגרום לכם להיות עייפים יותר בחזרה.

כשהיינו באילת עם יובל כשהיה תינוק , כל הזמן היינו סביבו , היה כיף לקחת אותו לחופש. גם את הקטנות.

הם נהנו לראות אנשים בבריכה ואת כל האקשן שהיה להם מול העיניים.

הם היו עייפים בגלל החום ורצו לישון חלק גדול מהזמן.
בערב טיילנו איתם עם העגלה בטיילת, היה ממש אחלה.
חשוב להצטייד במנשא כדי לטייל בערב (ביום חם מדי) , צעצועים כדי שיהיה לילדים ולתינוקות במה לשחק.

איך לעשות אמבטיה לתינוק במלון

את האמבטיה אפשר לעשות לתינוק בכיור במלון –
שמים חיתול פלנל אחרי שמנקים היטב את הכיור עם מים וסבון, או להתקלח יחד איתם כשאתם עומדים ומחזיקים אותם ובן הזוג עוזר אחר כך.

ברוב המלונות היום נותנים לול (מ4 כוכבים ומעלה) שכולל מגן ראש , סדין ושמיכה.

אני לקחתי איתי סדיניות וקשרתי אותן על הסדין,
שיהיה להם קצת ריח של הבית ושלא יהיה מצב שבו הם אלרגיים לאבקת הכביסה של המלון.

לקחתי איתי בקבוקי מים והרתחתי בקומקום בחדר, הבאתי קופסה של סימילאק ודייסה והכנתי מחלקי מנות לפני כל יציאה.

סטריליזציה לא עשיתי , לא קרה כלום מ3 ימים בלי..
סך הכל היה ממש אחלה, לא מסובך ומפחיד כמו שזה נשמע.
בגיל 4 וחצי חודשים עדיין לא רציתי לשים אותו בבריכה,
אבל מגיל חצי שנה או למעשה ממתי שהם יושבים יציב אפשר לקנות גלגל ולשים אותם במים
(גלגל עם תמיכה טובה לרגליים ולישבן , מעין ישיבה).
חשוב לקחת גם קרם הגנה, טיטולים לקחתי בשקית כ20 יחידות לסופשבוע, למרות שגם קנינו שם.

סך הכל, לא צריך לסחוב יותר מדי, במקרה הכי גרוע יש שם סופרפארם וניו פארם בכל פינה,
ובכלל, ציוד לתינוק שווה לקנות בחנויות באילת כי זה ללא מע”מ (אנחנו קנינו עגלה ובייבי סנס ב15 אחוז פחות).