המדריך – נופש טיסות לחול עם ילדים , טיסה עם ילדים מה לקחת , טיסה עם תינוק , טיסה עם תינוקות , חופשה עם ילדים בחול

2

המדריך – נופש טיסות לחול עם ילדים , טיסה עם ילדים מה לקחת , טיסה עם תינוק , טיסה עם תינוקות , חופשה עם ילדים בחול

חופשת הקיץ מתחילה ממש אוטוטו וחלקכם בוודאי כבר הזמינו נופש בארץ או בחו”ל.

אז חופשה עם ילדים ותינוקות בחו”ל, איך עושים את זה?

יש לנו כמה טיפים שאספנו מחברים שטסו ונסעו ונוסעים עם ילדים קטנים לחופשה משפחתית בחו”ל ומסתבר שכשנערכים בהתאם ומראש, אפשר אפילו להנות מחופשה שכזו.

 

הדבר הכי חשוב – שנו גישה

אם אתם חושבים על נסיעה לחו”ל או לחופשה עם הילדים והדבר הראשון שעולה לכם בראש הוא – איזה סיוט זה הולך להיות, תעצרו הכל.

או שאתם עושים סוויץ’ בראש וכשאני אומרת “אתם” אני מתכוונת לשני ההורים, או שאל תסעו.

אם אם נוסעים בלי חשק ובלי מוכנות נפשית לעניין, אתם לא הולכים להנות יותר מדי מהחופשה.

הסוד הגדול הוא לנסות להסתכל על החופשה מנקודת המבט של הילדים. תמיד ברגעים הקשים תעצרו לרגע ותשאלו את עצמכם איך הם מרגישים ולמה הם מתנהגים בצורה כזו או אחרת?

אולי זה בגלל שהם לחוצים, עייפים, רעבים, חוששים, מגורים יתר על המידה. הרי ילדים אמורים להנות מחופש וכל עוד כל הצרכים שלהם מסופקים, אין סיבה שהם יתנהגו בצורה לא נעימה.

עושה שכל?

אבל נחזור לזה.

 

אחרי ששיניתם גישה והחלטתם שהולכת להיות לכם החופשה המשפחתית הכי מדהימה, הדבר הבא הכי חשוב הוא :

תכנון מראש לחופשה עם ילדים

תכנון מראש הוא אחד הדברים הכי חשובים בחופשה עם ילדים.

בדקו מראש שהדרכונים שלכם ושל כל המשפחה בתוקף לחצי שנה קדימה לפחות.

תעשו את זה בבקשה לפני שאתם מזמינים חופשה.

אלא אם כן אתם הולכים למלון שהוא סוג של קלאב למשפחות על בסיס הכל כלול ופעילויות לילדים במלון, כדאי להקדיש מחשבה לענין.

ודאו שיש סופרמרקט זמין וקרוב למלון כדי לקנות לילדים חטיפים וציוד בעת הצורך.

תכננו מראש את המסלול והמקומות שאתם רוצים לראות ולבקר בהם, ודאו שיש במקומות הללו מסעדות שהילדים יוכלו לאכול בהם, במידה ומזג האויר חם או קר, ודאו שיש מקומות בהם תוכלו לשהות עד להפוגות בגשם למשל.

השתדלו לבחור במלונות שיצריכו מכם התניידות מועטה ככל האפשר עם ילדים, במיוחד אם אתם טסים עם תינוקות. הדבר האחרון שיגרום לכם ולילדים להנאה זה נסיעה והחלפה של מספר רכבות או אוטובוסים כדי להגיע ליעד כשאתם עם ילדים קטנים, עגלה ותיקים על הגב. אנחנו כאן כדי להנות, זוכרים?

בתכנון שלכם, אם יש מוזיאונים או מקומות שהם יותר מוקד עניין בשבילכם מאשר עבור הילדים, השתדלו לקצר את זמן השהות במקומות הללו ולזכור שילדים נוטים להשתעמם מהר וצריך לספק להם עניין. אם הם ישתעממו, הם ידאגו שתהיו מודעים לכך.

כך שכדאי לשלב אולי סיור בגן חיות, לונה פארק, פארק מים, מקומות עם מפלים ומקורות מים שהילדים יוכלו להנות מהם או אטרקציות גדולות לילדים שיאפשרו להם להנות. לפעמים גם סתם טיול לחוף הים עם צעצועים למשחק בחול יכולים לגרום לילדים שלכם הנאה רבה יותר מאשר טיול בשוק סואן ועמוס.

אם אתם מהסוג הספונטני (כמוני) שמחליטים מהיום למחר או לעוד שבוע ש”יאלה, נוסעים לחופשה ספונטנית, נגיע וכבר נמצא מה לעשות”, עם ילדים זה לא עובד ככה.

כדאי שתכינו מראש רשימה של מקומות ולוז פחות או יותר לכל יום כך שתוכלו להפיק את המיטב מהחופשה. תקומו בבוקר, תאכלו, תתארגנו ותצאו לטייל ליעד שכתוב בלו”ז בלי להצטרך להתחיל לחשוב ולתכנן כשהילדים מאבדים את הסבלנות בחדר המלון.

תכננו את הלו”ז היומי בהתאם לשעות השינה של הילדים – אם יש לכם פעוטות או תינוקות שרגילים לשינה בצהריים, דאגו למצוא במהלך היום זמן שבו יוכלו לישון בעגלה, או אם הם גדולים מדי לעגלה השתדלו לא למשוך אותם יותר מדי בעייפות ולחזור למלון בשעה סבירה. גם הגירויים והטיולים מעייפים אותם לפעמים יותר ממצב רגיל אז כדאי שתאפשרו להם לנוח כשהם צריכים. אפשר לתת להם קצת מיץ ענבים במקרה של עייפות קשה כדי להצליח לסחוב עוד קצת.

 התייעצו עם הילדים הגדולים שלכם : 

אם הילדים שלכם מעל גיל 6-7, כדאי לשתף אותם בתכנון הטיול. לספר להם לאן הולכים ולשאול אותם מה היה מעניין אותם לעשות במהלך הטיול. אם הם גדולים מספיק וכבר גולשים באינטרנט, אתם יכולים לשלוח אותם לגוגל לחפש דברים ואטרקציות באזור שבו תשהו. תתפלאו לגלות כמה שיתוף פעולה והתלהבות תגלו מצידם, במיוחד אם הם מתבגרים וכבר יש להם את החיים ותחומי העניין שלהם.2BDADDY2

הזמינו טיסות מראש ובחרו בטיסות שיסתנכרנו עם השינה של הילדים:

נושא הטיסות הוא אחד הנושאים היותר חשובים שיכולים להשפיע על מהלך החופשה בצורה משמעותית.

עדיף לבחור טיסות בשעות הלילה במידה ואתם טסים ליעד מרוחק שכולל מספר שעות טיסה. יש ילדים שנהיים חסרי מנוחה בטיסה ולכן עדיף במידה ואפשרי לבחור טיסה בלילה שאז הילדים כבר יהיו עייפים ויירדמו בקלות יחסית לאחר ההמראה. יחד עם זאת, קחו בחשבון שאולי הם לא ישנו וגם אתם וכולכם תהיו קצת עייפים ביום הראשון, השתדלו להשלים את שעות השינה בהקדם ברגע שיתאפשר בבית המלון.

במידה ואתם בטיסת יום – כדאי להעיר את הילדים קצת מוקדם כדי שיהיו עייפים בזמן הטיסה ויש סיכוי שהם ישנו במהלכה. הקפידו להגיע לשדה התעופה כשהילדים על בטן מלאה, הביאו איתכם חטיפים, דגני בוקר, פירות, אך לא דברים עשירים מדי בסוכר כדי לא לעורר את הילדים יותר מדי.

עדיף תמיד לבחור בטיסה ישירה ולא בטיסה עם קונקשן כשטסים עם ילדים. התהליך של שדה התעופה מעייף ומייגע במיוחד אחרי טיסה עבור מבוגרים. עבור הילדים לא פחות. לפעמים עדיף גם לשלם קצת יותר במידה ומתאפשר לכם ולחסוך עוד כמה שעות של טרטור מייגע בהלוך ובחזור.

הכינו את הילדים מראש לדברים שעומדים לקרות, שבו איתם והסבירו להם את מהלך הדברים – ההגעה לשדה, עמדות הבידוק, צ’ק אין וכו’. הסבירו להם שהם ידרשו להמתין בסבלנות בתורים ארוכים ושתשמחו אם הם יוכלו לשתף פעולה.

הביאו איתכם מראש חוברות עבודה, דפי צביעה, צבעים, משחקים שהם אוהבים, מדבקות קטנות תמיד עובדות נהדר, טלפונים טעונים, אייפד או טאבלט אם יש וכל דבר שיוכל להעסיק את הילדים במהלך הטיסה.

כדאי אולי לרכוש להם מראש משחקים קטנים שיעסיקו אותם ולתת להם אותם כמתנה עם ההגעה לשדה או העליה לטיסה. זה בהחלט עשוי לגרום להם לעניין ותעסוקה ושקט עבורכם.

קחו בחשבון עיכובים בטיסות – במיוחד אם יש לכם קונקשן, לפעמים צריך לרוץ כדי להספיק את הטיסה הבאה או לחילופין להמתין עוד שעה עד כמה שעות בשדה. 

רשמו, הפנימו וזכרו: 

תמיד תגיעו לטיסה עם אוכל בתיק כשאתם טסים עם ילדים! 

יש שדות תעופה קטנים שאין בהם מבחר עשיר של מזון ואם יש לכם ילדים בררנים אתם תהיו בבעיה. תדאגו תמיד להגיע לשדה התעופה עם מלאי של חטיפים, אולי כריכים או דברים שהילדים (וגם אתם) תוכלו לנשנש במידה ויהיה לכם עיכוב בטיסה של כמה שעות וגם בטיסה עצמה לא תמיד יש אוכל שילדים אוהבים.

רעב ועייפות הם שני הגורמים הכי בעייתיים כשמדובר בהתנהלות עם ילדים. תנסו לנטרל אותם.

כמו כן, דאגו מראש לבגדים חמים או שמיכה אם יש לכם תינוק. המיזוג בשדות תעופה ולפעמים במטוס עצמו די חזק ואם אתם יושבים במקום במצב סטטי לזמן ארוך עשוי להיות לכם קר וגם לילדים.

 

ביטוח נסיעות לחו”ל

אחרי שהזמנתם את כרטיסי הטיסה  והמלון, הדבר הבא שאתם עושים, הוא להזמין ביטוח נסיעות לחו”ל לכל המשפחה דרך סוכן הנסיעות. 

לא דרך קופת החולים ולא דרך כרטיס האשראי אלא דרך סוכן הנסיעות שלכם.

סוכני הנסיעות עובדים בדרך כלל עם חברות ביטוח שמקנות פוליסה רחבה יותר שתגן עליכם באמת בכל מקרה שלא יהיה בחו”ל ועם כיסויים הרבה יותר גדולים מאשר הפוליסה של קופת החולים וכרטיס האשראי שהיא לרוב יותר זולה אבל במקרה האמת תמצאו את עצמכם רודפים אחרי הכסף ונאלצים להוכיח דברים שלא ניתנים להוכחה תמיד.

ברגע שאתם סוגרים את חבילת הביטוח בעלות של דולרים בודדים לכל יום, אתם מכוסים מאותו הרגע עבור הטיול.
את הביטוח אתם מזמינים במעמד הזמנת הנופש ולא אחרי!

כך שאם חלילה קורה מצב שבו אחד הילדים או אתם חולים ברמה שאתם לא יכולים לנסוע או שקורה אסון אתם וכל המשפחה מכוסים ועשויים לקבל בחזרה את עלות כרטיסי הטיסה והמלון. תעשו וידוא מול סוכן הנסיעות על המקרים הללו.

כמו כן, הקפידו להיות גלויים לגבי ההיסטוריה הרפואית של כל בני המשפחה מאחר ובמידה ויהיה מידע שלא תדווחו עליו מראש, במקרה של תביעה, היא לא תתקבל.

ביטוח נסיעות לחו”ל בהריון – במידה ובת הזוג בהריון יש כמובן לדווח על כך לביטוח, ולהביא אישור מרופא נשים בעברית ובאנגלית על מצב ההריון ושבוע ההריון.

במקרה של הריון תאומים או הריון שמוגדר כהריון בסיכון, יש סיכוי שלא יאשרו לכם את הביטוח. לכן חשוב לבדוק היטב עם מנהל החיתום. (אני רציתי לטוס לחו”ל בשבוע 8 עם הריון תאומים ורקע של בעיות קרישיות ואף חברה לא הסכימה לבטח אותי). לחצו כאן למידע נוסף על ביטוח נסיעות לחול בהריון  


לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית לביטוח נסיעות לחול, לחצו כאן


כנ”ל במקרים של היסטוריה עם מחלות כגון סרטן, מחלות אוטואימוניות, בעיות קרישיות, אפילפסיה ומחלות כרוניות נוספות או במידה והתינוק שלכם נולד לפני שבוע 36- כדאי תמיד לבקש אישור ממנהל החיתום בחברה כדי שלא יהיו בעיות בהמשך.

 

תחבורה בחופשה בחו”ל:

ודאו שיש לכם תחבורה ציבורית נוחה ומסודרת בקרבת המלון שתוכל להתאים לתכניות הטיול שלכם ובמידה ואתם עם עגלת תינוק האם היא מתאימה? האם יש תחנות רכבת או אוטובוס קרובות אליכם? מה העלויות?

במידה ואתם מתכוונים להשכיר רכב, כדאי לבחור בחברות הבינלאומיות שיש להן סניף גם בארץ. בדרך כלל יש לחברות הללו נהלים מסודרים לכל מקרה שלא יהיה ובמידת הצורך יוכלו לעזור לכם גם מהארץ לטפל בפניות. – חברות כגון אוויס, הרץ ועוד.

רשיון נהיגה בינלאומי – מרבית הארצות לא מכבדות את רשיון הנהיגה הישראלי למרות שהוא גם באנגלית ויש סיכוי גבוה שתצטרכו להוציא רשיון נהיגה בינלאומי דרך ממסי. הוא עולה כמה עשרות שקלים אבל יקנה לכם את האפשרות לנהוג ולהשכיר רכב בחו”ל במידת הצורך.

מושבי בטיחות – בוסטרים – אחת הסיבות שבגינן כדאי להשכיר רכב בחול מהארץ מראש, היא נושא מושב הבטיחות. בדרך כלל יש להזמין מראש רכב עם מושב בטיחות או סלקל ואם יש לכם תינוק ממש קטן ותצטרכו להתנייד גם במוניות, תלוי לאן, אבל שווה לשקול לקחת איתכם את הסלקל גם לטיסה.

 אניות ומעבורות – אם יש לכם אפשרות, בחרו באופציה של שיט במעבורת. לילדים קטנים זו חויה אדירה וכיפית וזו יכולה להיות אטרקציה בפני עצמה במהלך הטיול.

 

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

עגלת טיולון לטיול בחו"ל - SILVERCROSS pop 2016
עגלת טיולון לטיול בחו”ל – SILVERCROSS pop 2016

התניידות בחו”ל ועגלת תינוק: 

בין אם אתם נוסעים לטיול קצר של כמה ימים או לטיול ארוך ויש לכם עגלת תינוק איכותית ויקרה עם קיפול גדול ומשקל כבד, כדאי לשקול רכישה של עגלת טיולון קלה ונוחה לשימוש שמתקפלת בצורה קומפקטית וגם מגיעה למצב שכיבה.

במידה ותצטרכו להתנייד במוניות או תחבורה ציבורית או להשכיר רכב, העגלה עשויה לתפוס הרבה מקום ולהוסיף לפעמים לעלויות (כמו למשל בנסיעה עם מונית) בנוסף לסיכון שהיא תפגע בזמן הטיסה אם יתייחסו אליה בברוטליות או יניחו מעליה מטען. גם אם יש לכם ביטוח והעגלה מבוטחת, עד שתקבלו פיצוי או החזר כספי, החופשה שלכם כבר תסתיים.

לכן, כדאי מראש להערך ולקנות טיולון קל ופשוט שיהיה לכם נוח להתנייד איתו ושבמקרה והוא יפגע, לא תפסידו כמה אלפי שקלים ותוכלו להשתמש בו גם בהמשך. מניסיון , תמיד טוב ונוח כשיש עגלת טיולון קלה נוספת בבית ליציאות קצרות או לטיולים הבאים שלכם.

במקרה הכי גרוע, אם הטיולון נפגע, אפשר תמיד לקנות עגלת טיולון פשוטה חלופית בחו”ל, אבל לפחות תדעו שהעגלה היקרה שלכם שמורה בבטחה בבית.

מסיפורים של חברים שנסעו עם העגלה הגדולה שלהם, זה היה ממש מסורבל להסתובב וכל פעם לקפל ולאחסן אותה וזו אחת המסקנות החד משמעיות שנתנו לי.

אם אתם מחפשים עגלת טיולון קלה וקומפקטית, כדאי לכם לבדוק גם את עגלת פאלי שמתקפלת לתיק נשיאה קטן, שוקלת רק 6.9 ק”ג ואידיאלית לטיולים בחול וגם לשימוש יום יומי. עגלת טיולון קומפקטית – פאלי

 

אוכל לילדים בחו”ל:

אם אתם נוסעים עם תינוקות שעדיין ניזונים מתמ”ל, כדאי לקחת איתכם מהבית קופסאות תמ”ל בהתאם למספר הימים שבהם תטיילו. גם אם התינוק שלכם אוכל תמ”ל של מותג מסוים כמו למשל סימילאק או נוטרילון שגם נמכר בחו”ל, לפעמים יש שינוי קל בתרכובת ובטעמים וכדי שלא יווצר מצב שהתינוק שלכם, שרגיל לטעם מסויים לא יאהב את התרכובת, עדיף לא לקחת סיכון ולהיערך מראש. קחו בחשבון בלת”מים למיניהם והיערכו עם קופסה נוספת לבטחון.girl with apple.

אם התינוק שלכם גם אוכל מוצקים, זה מצוין. הניסיון שלי לימד אותי שלתיאבון של הילדים שלי, במיוחד כשהיו קטנים, אין לו”ז קבוע. הם יכולים לקום ב-6 בבוקר או ב-8, לטרוף ארוחה מלאה או לעשות טובה שיאכלו חצי ביצה וזהו ולהחליט שהם לא רעבים. ואז, רבע שעה אחרי שנסיים עם שלב האוכל ביום, הם יחליטו שהם רעבים.

קרה, קורה, יקרה. 

לכן, כאשר אתם בוחרים מקום לנופש בחו”ל, עשו מחקר על סביבת המקום בו תתארחו, עד כמה יש שם סופרים, מסעדות במחירים סבירים, ואפילו מקדונלדס או פיצריה.

אם אתם שומרים על כשרות, ודאו מראש שיש באזור מסעדות שיכולות להציע אוכל כשר, ובדקו מה אתם הולכים לעשות מבחינת המלון וארוחות בשעות שונות של היום. כמו כן, אם אתם מתכננים לקחת איתכם אוכל מהבית, קחו בחשבון שיש חברות תעופה ומדינות שלא מאשרות להעלות לטיסה נוזלים או אוכל מסוים. עשו וידוא מול חברת התעופה מראש.

יחד עם זאת, חשוב להיערך תמיד עם אוכל ודברים לנשנש עבור הילדים, קצת פחמימות שישביעו אותם במידת הצורך.



חיתולים לתינוקות בטיול : IMG_0111

בד”כ אפשר לקנות חיתולים לתינוק בחו”ל. אלא אם כן יש לתינוק שלכם עור רגיש, אפשר לקחת חבילת חיתולים איתכם או חצי חבילה ולקנות בחו”ל. במידה וקניתם בחו”ל שימו לב שאין לתינוק גירוי או אלרגיה כי לפעמים גם אותו המותג משתמש ברכיבים שונים. לבנות שלי קרה כמה פעמים שקיבלו פריחה מחיתולים מסוימים בארץ כשניסינו משהו חדש.
כנ”ל לגבי משחת החתלה, קחו איתכם מראש.

אם יש לכם ילדים שהם גמולים טריים או בהליך גמילה, כדאי להצטייד מראש בתחתוני פולאפס שזה כמו חיתול. ייתכן ודווקא בעת הנחיתה או ההמראה הילד שלכם יחליט שבא לו קקי או פיפי או כשתהיו במקום בלי שירותים וכדאי שתהיה לו אפשרות לעשות בחיתול. לא אידיאלי אבל עדיף.

אם הילדים שלכם עדיין מרטיבים בלילה, כדאי גם לשקול לשים להם פולאפס ללילה או להצטייד בסדין שעוונית עבור הלינה במלון.

מבחינת מוצצים ובקבוקים – קחו איתכם מראש 2-3 מוצצים ברזרבה ושמרו אותם במקום שאתם תזכרו. למוצצים יש נטיה להעלם וכדאי שיהיה לכם אחד בסטוק.

כדאי לקחת 3 בקבוקים לפחות , אם אתם עדיין בשלב של הסטריליזציה יש טבליות מיוחדות שנקראות “טהר טף” שאתם מכניסים אותן לתוך קערה עם מים ויש בהן חומר שמחטא ומטהר כלים.

ודאו מראש שבמלון שתשהו בו יש קומקום חשמלי  ואם לא, אז כדאי לרכוש כף חימום חשמלית – זו כף קטנה שמחממת את המים תוך דקות בחיבור לחשמל.

אם אתם מטיילים במהלך היום עם התינוק והוא עדיין ניזון מתמ”ל במהלך היום, בד”כ ניתן למצוא בתי קפה בכל פינה ולבקש מעט מים חמים בשביל להכין בקבוק לתינוק. לא חובה להסתובב עם תרמוס.

 

מגבונים וג’ל חיטוי – מהדברים הכי נחוצים שכדאי שיהיו בכל תיק ותמיד בהישג יד. דאגו לנקות את הידיים של הילדים לפני שהם אוכלים. הסבירו להם על ההיגיינה והחשיבות שלה וכך תוכלו להקטין את הסיכוי שהם יאספו וירוסים וחברים בלתי רצויים לגוף שלהם ותוכלו להנות מהטיול.

 

מנשא לתינוק מנשא גב לתינוק

במידה ואתם מתכוונים לצאת לטיולים בשטח עם תינוקות, ייתכן ויהיה לכם קל יותר להסתובב עם מנשא. יש מנשאים רבים שמותאמים לתמיכה בגב גם לילדים בגילאי 3+, אבל אני אישית חושבת שעדיף עגלת טיולון לגילאים הללו, חבל להרוס לעצמכם את הגב, גם ככה יש הרבה ציוד לסחוב. לתינוקות עד גיל שנה מצד שני, אפשר בהחלט להיעזר במנשא חלק מהזמן, במיוחד אם אלו טיולים קצרים במקומות הומים כמו שווקים וכדומה.

 

ואם כבר חשמל – מתאמים לשקעים! 

במרבית המדינות תמצאו שקעים אמריקאים שלא מתאימים למוצרי החשמל שלנו – מטענים למיניהם בעיקר.

כדאי לרכוש מראש סט מתאמים לשקעי חשמל בחנויות של ציוד לטיולים.

 

מים – כפי שציינו, במרבית הטיסות לא יאשרו לכם לעלות עם נוזלים לטיסה ולכן כדאי לבדוק את הנושא מול חברת התעופה במידה ואתם טסים עם ילדים ותינוקות.

מבחינת המלון, בד”כ אפשר לרכוש בקבוקי מים במחיר יקר, או למצוא את הסופר הקרוב ולהצטייד בבקבוקי מים למהלך השהות.

 

אמבטיה לתינוקות בחול:

תינוקות עד גיל שנה ואפילו שנה וחצי אפשר לקלח די בקלות בכיור מתחת לזרם, מניחים מגבת קטנה ומושיבים עליה את הילד ואם זה תינוק קטנטן מניחים יד מתחת לגוף ולראש ומרטיבים בעדינות או במקלחון עם הדוש כשהם עליכם. אם יש לכם תינוקות מתחת לגיל שנה כדאי כמובן לקחת איתכם את הסבון והשמפו שלהם מהבית.

 

pregnancy & pillsתיק תרופות לטיול ותיק עזרה ראשונה

מאז שהפכתי לאמא, אני מודה שאני הרבה יותר חרדתית כשאני נוסעת עם הילדים ובמיוחד כשהתאומות שלי שהיום בנות 4 וחצי היו קטנות, הייתי סוחבת שקית שלמה מלאה בתרופות לכל יציאה של כמה ימים. בארץ. (בכלל, אני מאלו שתמיד אורזות חצי בית כך שאם נרצה להאריך את החופש בעוד 3-4 ימים זה יהיה אפשרי).

אז כשטסים לחול עם ילדים, אני מעדיפה להיות בצד הבטוח. לקחת מה שצריך שזה אומר:

כל התרופות שיש לכם בשימוש יומיומי במידה ויש  ולקחת אקסטרא לשבוע נוסף כי אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה.

תרופות להורדת חום, כאבי ראש, לכם ולילדים.

תרופות לבעיות בטן – עצירות, שלשול, לכם ולילדים.

קרם להגנה נגד השמש – אתם לא יודעים איזה חומרים יש בקרמים בחו”ל ויתכן ותהיו אלרגיים לחלקם. לא כדאי לקחת סיכון.

אם יש לכם ילד אסטמתי דאגו למשאף או תרופות לאינהלציה.

ולנשים – אם אתן יודעות שיש צפי למחזור במהלך החופשה – הצטיידו מראש..

כמובן שכדאי ואף מומלץ לקחת פלסטרים או לקנות בסופר-פארם ערכה לעזרה ראשונה שבד”כ יש בה כל מה שצריך. אני תמיד מסתובבת עם ערכה כזו ובמקרה של חתכים, שריטות, כויות או פציעות זה תמיד שימושי כי יש תחבושת אלאסטית, חומר חיטוי, פדים שונים, פלסטרים בגדלים שונים והכל סטרילי ומסודר.

עדיף לשים את התרופות בתיק קטן ולשמור אותו במקום נגיש במזוודה ולזכור היכן שמתם אותו.

 

כביסות בחו”ל : 

אם אתם נוסעים לחופשה של כמה ימים, כדאי לבדוק אם יש מכבסה קרובה ולשלוח את הבגדים המלוכלכים. לרוב העלות מסתכמת בדולרים בודדים וזה יחסוך לכם להסחב עם הרבה בגדים מלוכלכים הביתה ולהתלבש על ערימות כביסה.

קחו איתכם מראש מספר שקיות גדולות בתיק בשביל הבגדים המלוכלכים.

 

נעליים : 

כדאי לקחת לכל אחד 2 זוגות נעליים – זוג של נעליים נוחות להליכה ועוד זוג של סנדלים או כפכפים (אם זה בקיץ) גם כגיבוי אם זוג אחד נהרס או אובד, למרות שתמיד אפשר לקנות נעליים בחו”ל.

two twins exercising dance

בגדים – כמה בגדים לקחת לחופשה עם ילדים בחו”ל?

החישוב שלי כשאני יוצאת לנופש עם הילדים הוא לפחות 2 סטים ליום. כי ילדים ובמיוחד ילדים קטנים, מתלכלכים הרבה פעמים או שופכים על עצמם מים ונוזלים, וכדאי להיות ערוכים לכל מצב. מבחינת מזג אויר כמובן שהכי נוח ופשוט לנסוע במזג אויר קיצי אבל אם קר, אז בדקו היטב את מזג האויר במקום שאליו אתם נוסעים.

אם אתם הולכים למקום גשום קחו איתכם מראש מטריות חזקות ועמידות, תצטיידו במגן גשם לעגלת תינוק וכדאי לקחת בגדים טרמיים ופליזים לילדים ששומרים על חום הגוף.

אם אתם נוסעים לתקופה של יותר מ-4 ימים, כדאי בהחלט לשקול להשתמש בשירותי מכבסה כפי שציינתי בסעיף הקודם, על מנת ללבוש שוב את הבגדים ולא להסחב עם כמויות גדולות של בגדים ובינינו, אפשר תמיד לקנות מה שחסר. כדאי לשאול מקומיים איפה יש בזארים או חנויות אאוטלט במחירים טובים או לעשות טיול בשווקים.

אם יש לכם בתכניות ים או בריכה, כדאי להצטייד בשני בגדי ים לכל אחד מכם.

 

צמידים עם שם הילד וטלפון 

כדאי מראש להכין או להזמין באינטרנט צמידים עם שם הילד וטלפון שלכם למקרה והוא הולך לאיבוד.
המחמירים בחו”ל קונים מכשיר לאיתור ומצמידים אותו אל הילד כך שאם הוא הולך לאיבוד, אתם יכולים להתחבר דרך אפליקציה ולאתר אותו.

אני ממליצה באופן אישי על ברקיד, שזה צמיד עם איתור ואפליקציה בטלפון של ההורה שמאפשרת לכם לראות על גבי מפה את מיקום הילד, לדעתי מוצר חובה שעושה לי שקט כשאני יוצאת עם הילדים שלי למקומות הומים. כל הפרטים כאן – ברקיד צמיד איתור לילדים

 

מצלמה לילדים : 

השתדלו לרכוש לילדים מראש מצלמה שמותאמת לילדים – יש היום המון מצלמות שמתאימות לילדים מגיל 4-5 ותנו להם לצלם את הטיול מנקודת המבט שלהם. באופן שכזה אתם הופכים אותם לחלק פעיל בטיול, נותנים להם תחושת עצמאות ובגרות והתוצאות של התמונות שלהם בד”כ מעניינות ביותר. באופן שכזה תוכלו לשלוף את המצלמה ברגעים הקשים או להציע להם לצלם. הסחת דעת מושלמת.

 

יומן מסע 

אם הילדים שלכם מעבר לכיתה ב’ וכבר יודעים לכתוב, הביאו איתכם מחברת ריקה ותנו להם לכתוב יומן מסע ולצלם את הטיול מנקודת המבט שלהם. הם יכולים לאסוף גלויות ממלונות או מקומות שביקרתם בהם או כרטיסי ביקור, מפיות וכדומה, ובכך לייצר לעצמם ספר זיכרון מהטיול. מה שגם יגרום להם לתעסוקה. אפשר לקנות להם מדבקות ועטים צבעוניים.

 

 טיפ חשוב לאריזה – גם עם ילדים גדולים : 

לעולם אל תתנו לילדים לארוז לבד את התיק שלהם!

גם אם הם בני 15.

תמיד תעבדו עם רשימות שעליהן תשבו בזמן שבו אתם רגועים ופנויים עם ראש נקי ותעברו פריט פריט כדי לוודא שלא שכחתם כלום.

תאמרו לילדים לרכז בערימה את כל הדברים שלהם ותארזו להם בעצמכם בתוך תיק שיהיה שלהם.

גם אם נזכרתם ברגע האחרון במשהו ואמרתם לילדים – “תוסיף לתיק את …” – אל תסמכו על זה ותבקשו שיביאו לכם ואתם תדאגו לזה בעצמכם. גם אם הילד שלכם מאוד בוגר ואחראי יתכן והוא ישכח איפה הוא שם את הדברים ואם זה דבר חיוני אתם עלולים להתקע.

מאוד חשוב לעבוד עם רשימות ולסמן הכל. ככה הסיכוי שתשכחו משהו יקטן.

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

הביאו לתינוקות מספיק צעצועים שיעסיקו אותם בזמן שתשהו בחדר
הביאו לתינוקות מספיק צעצועים שיעסיקו אותם בזמן שתשהו בחדר

ועוד טיפ חשוב לאריזה – אל תחכו לרגע האחרון! 

גם אם אתם נוסעים רק לכמה ימים, ברגע שיש טיסה עם ילדים זה קצת יותר מורכב.

לא תמיד כל הבגדים והפריטים שאתם מתכננים לקחת נגישים או איפה שחשבתם שהם.

אל תמצאו את עצמכם כמה שעות לפני הטיסה בלי נעלים, בגד ים לילדים או כל פריט חשוב אחר.

ברגע שאתם סוגרים את הטיסה, הניחו את הדרכונים במקום בולט ומרכזי שתזכרו אותו ועדכנו את בן הזוג היכן שמתם אותם.

הדפיסו מראש את הכרטיסים ואישורי ביטוח הנסיעות לחול ושימו הכל בצורה מסודרת בשקית שתלווה אתכם לטיול ולא תצטרכו לבזבז זמן יקר למצוא אותה.

כדאי להכין לכל אחד מבני המשפחה מזוודה משלו. ודאו את הגבלות חברת התעופה לגבי משקל תיקים.

הכינו מראש תגים עם שם על כל מזוודה ותיק עם שם, טלפון וכתובת (עם קידומת חיוג בינלאומית).

כמו כן – חשוב – הדפיסו עותק נוסף של כרטיסי הטיסה וצלמו את הדרכונים שלכם בטלפון הנייד, צלמו אותם במכונת צילום והדפיסו.

כאשר אתם מגיעים למלון שימו את הדרכונים בכספת והסתובבו עם העתק של הדרכון . זה הרבה יותר בטוח בדרך כלל מאשר להסתובב איתם עליכם.

 

תקשורת מחו”ל : 

בדקו מראש מול ספק התקשורת שלכם לגבי חבילת שיחות בחו”ל.
בד”כ כדאי להגדיר קוד חסימה שרק הקרובים אליכם יוכלו להשתמש בו.

בד”כ בחול יש אינטרנט אלחוטי בכל מקום ותוכלו להתחבר ולתקשר באמצעות הווצאפ או מיילים או פייסבוק עם החברים בארץ.

ברגע שאתם עולים על הטיסה הגדירו את האינטרנט בטלפון הסלולרי לוויי פיי בלבד,
או בקשו מחברת הסלולר שלכם לנטרל את האפשרות של גלישה בחול כדי שלא תחוייבו בטעות בסכומי עתק על גלישה סלולרית.

שימו לב במיוחד אם הילדים שלכם מסתובבים עם מכשירים סלולאריים לרבות טאבלט או פלאפון.

לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית לביטוח נסיעות לחול, לחצו כאן

*הכתבה נכתבה בשיתוף עם סילברקרוס – יבואנית טיולון סילברקרוס פופ שמהווה פתרון מצוין לנסיעות לחו”ל עם תינוקות וגם עגלת פאלי SEI 9 שמתקפלת לתיק נסיעות קטן במשקל של 6.9 ק”ג בלבד 

עגלה לטיסה -פאלי – עגלה מתקפלת לתיק – מותאם לטיסות – רק 6.9 קילו

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]