מצלמות אבטחה בגני ילדים ופיקוח – דיעה אישית

2

מצלמות אבטחה בגני ילדים

מזה חודש שהרשת סוערת בעקבות המקרה בגן ניצנים בחולון שבו דרכו לפעוט על הראש ונחשפה מסכת של התעללות בפעוטות וקטנטנים חסרי ישע. התנהגות הצוות התגלתה ממש במקרה אחרי שבתקופת המלחמה העבירו את ילדי הגן למקום זמני שהיה מרושת במצלמות אבטחה נסתרות.

הדברים שההורים גילו היו לא נחמדים עד מחרידים.

מכאן התחיל להתפתח דיון האם זה הכרחי להתקין מצלמות אבטחה בגני ילדים או לא?

יש הטוענים שבמצלמות אבטחה יש מן הפגיעה בפרטיות של הצוות שעובד במקום.

אני יכולה להבין את הטענה הזו כי זו עבודה לא פשוטה – להיות יום שלם עם 15-30 ילדים באותו המתחם ליום שלם ומספיק שלא ישנת טוב בלילה או שאת לא מרגישה כל כך טוב וקל לאבד את העשתונות והסבלנות נפגעת.

יחד עם זאת, מדובר פה על נפשות עדינות ורגישות. ילדים קטנים, הילדים שלנו.

שום דבר לא מספק תירוץ הולם להתעללות בילדים, אלימות כלפי ילדים, בין אם מילולית או פיזית. זה פשוט לא.

מצלמות אבטחה בגני ילדים במסגרת החוק יוכלו לפתור כל כך הרבה בעיות בתחום!

לצערי, בתקופה האחרונה אנחנו עדים ליותר מדי מקרים של התעללות ברמה כזו או אחרת בילדים, התנהגות לא מכבדת מצד אנשי הצוות ועוד מקרים ששומעים עליהם בקבוצות הסגורות והפתוחות ברשת מדי יום.

אז הפתרון פשוט – מצלמות אבטחה במעגל סגור.

כמו שיש מצלמות בבנקים , או רשתות שיווק גדולות, כך לגיטימי שיהיו מצלמות אבטחה נסתרות וגם מצלמות אבטחה גלויות עם מערכת בקרה ואפשרות גישה להורים גם איפה שהילדים שלנו נמצאים. שמי ששומר עליהם ידע שיש בידיים שלו אחריות כבדה וגדולה מאוד.  אחריות שהוא צריך לכבד, ולשמור על הילדים שלנו באותו הכבוד אותו היה נותן לילדים שלו.

אני חושבת שכן יש מקום לדרוש מגני ילדים לשים מצלמות אבטחה בכל גן היות ולגורם ההרתעה יש הרבה כוח.

אני מאמינה שגנים שמתנהלים כשורה, לא יתנגדו לשים מצלמות אבטחה בגן ואנשי צוות שאין להם מה להסתיר גם לא יתנגדו לעבוד בגן שכזה תחת מעקב.

יחד עם זאת הרבה פעמים זה יוכל להיות דווקא לטובת הצוות.

למשל במקרה שלי עם תאומות קשקשניות בעלות דמיון מפותח, כבר קרה לא מזמן שאחת מהן אמרה שאחד הילדים גזר לה את השיער ושאח”כ הגננת גזרה לה את השיער.

גם אחותה אימתה את הסיפור.

הגענו לגן למחרת ושאלתי את הגננת, היא אמרה שממש לא ושאותו הילד גזר לעצמו את השיער ושכל הילדים ראו ודיברו על זה ושמאותו הרגע לקחו לו את המספריים. שאלתי את הבנות שוב אם הילד גזר למיה את השיער והן אמרו שלא, ושהילד גזר לעצמו. מאחר ואני יודעת שלילדות שלי יש דמיון מפותח, אני מודעת לכך שכדאי שכן תהיה איזושהי הוכחה גם לטיעונים של ילדים. הרבה פעמים ילדים במיוחד בגיל הרך – 3-4 מושפעים ממה שקורה סביבם ולפעמים הדמיון מתערבב במציאות. לכן כדאי שיהיו מצלמות מעקב בגן.

 

מהצד השני , פעוטות שעדיין לא מדברים היטב, עלולים לחוות אלימות מצד הצוות בגן ולסבול “בשקט” אם כי יכולים להיות סימנים חיצוניים כגון התנהגות מסתגרת, חרדה, פחד נטישה וסטרס מעבר לרגיל, סיוטים בלילה ופחד להשאר לבד או בכי חריג כאשר מגיעים לגן.

יש להיות קשובים לסימני המצוקה של הילדים שלנו במידה ויש כאלה ולא להקל ראש.

 

הקושי העיקרי בהתמודדות עם הבעיה הוא האכיפה. גם במצב שבו הכל מתועד ומצולם, בד”כ מפאת חוסר יכולת להתמודד עם העומס, הפרקליטות והמשטרה זקוקים למספר חודשים כדי לפעול ולחקור את העניין בגלל מחסור בכח אדם כך שנוצר מצב שגם אם יש קלטת עם הוכחות אצל המשטרה מתוך מצלמות מעקב במעגל סגור על איש צוות כזה או אחר שהתעלל בילדים, אותו אדם יכול בינתיים להסתובב חופשי ואפילו לברוח לחול עד לתחילת משפט והליכים נגדו.

לסיכום ,

צריך להכניס מספר שינוים, לא יתכן שהילדים שלנו יופקרו. אני אישית העדפתי לשים את הילדים שלי בגן שיש בו מצלמות אבטחה אבל לא תמיד יש בנמצא וזו זכות של ההורים להתאחד ולדרוש במיוחד בגנים הפרטיים.

צריך להגביר את הפיקוח מחד ואת תשומת הלב שלנו, ההורים, לילדים שלנו.

במידה ויש לכם גן, בית, משרד או שאתם מחפשים מתקין מקצועי למצלמות אבטחה במחירים אטרקטיביים, פנו למייק הוכמן פתרונות אבטחה ומיגון בטל’ – 050-774-7857

לפרטים נוספים – מצלמות אבטחה