מפת מזון – תהליך ירידה במשקל וחיטוב באופן טבעי עם תזונה מתאימה ובלי דיאטה – יומן מסע מתחיל – יום 1

2

מפת מזון – תהליך ירידה במשקל וחיטוב באופן טבעי עם תזונה מתאימה ובלי דיאטה עם תהליך מתוקשר שמותאם לכם אישית, תפריט אישי עם המון חופש שהגוף שלכם צריך.

מי שמכיר אותי יודע שאף לא הייתי בחורה דקיקה. אני אוהבת אוכל.

כבר עשיתי כמה וכמה דיאטות שהחזיקו תקופה מסוימת אבל ברגע שהייתי במקום שהוא קצת נמוך בחיים או מתוסכל, הכל עלה בחזרה.

את רמה תמר בהר, הכרתי לפני כמה שנים במסגרת לימודי תטא הילינג. היא מקסימה ומתקשרת מעולה והתחברנו.

כבר לפני שנה בערך היא סיפרה שקיבלה בתקשור את הדבר הבא בתחום התזונה – מפת מזון.

היא רצתה לעשות איתי את התהליך אחרי שעברה אותו בעצמה והשילה 16 קילו ממשקלה בתוך 4 חודשים על ידי שינוי תזונתי שעשה לה טוב בגוף, בנפש וברמות האנרגיה, שינוי אותו קיבלה בתקשור. הראו לה מה היא צריכה לאכול ומתי, והיא עברה תהליך של סנכרון אנרגטי לגוף שעוד יותר חיבר אותה לרצונות ולצרכים והביא אותה למצב שהיא יודעת מה הגוף רוצה, צריך ומתי.

היות ויש גם סינכרון ברמה האנרגטית, זה לא מרגיש כמו מלחמה והתמודדות כש “בא לך עכשיו גלידה או שוקולד”, או שיש לכם דחף לפחמימות, כי הגוף מסתנכרן עם התהליך ולא יהיה לכם את הקרייבינג הזה.

מפת מזון היא דרך חיים ולא דיאטה.

אין צורך בפעילות גופנית על מנת להוריד במשקל (אלא אם כן בא לכם ואז בכיף), אבל מה שהמפת מזון יודעת לעשות, זה לנצל בצורה מקסימלית את משאבי הגוף, לתת לו כלים שיעזרו לו לשרוף שומנים וסוכרים, וכך להוריד במשקל במקומות הנכונים, לחטב ולמצק את הגוף והעור כך שבתום התהליך הראשוני, לא תישארו עם עור מידלדל כמו שקורה הרבה פעמים בעת ירידה מהירה במשקל בעקבות דיאטה שאולי רק שורפת שומנים במהירות אבל לא דואגת ליתר הדברים.

אם תראו את רמה, שנמצאת בשנות ה-40 שלה, אתם תחשבו שהיא בסביבות גיל 30. גוף מוצק, חטוב, עור פנים חלק באופן טבעי לחלוטין, וכשראיתי אותה לפני שנה אחרי שנה שבה שהתה בחו”ל, זה הרגיש כאילו היא נהייתה צעירה ב-10 שנים לפחות.
זה מה שמפת המזון עושה. היא גם משדכת אתכם עם הויטמינים שהגוף צריך, שנמצאים במאכלים מסוימים. וזה גם יעשה לכם חשק לאכול דברים מסוימים פתאום שמעולם לא אכלתם.

 

בשביל תהליך מפת המזון, אתם צריכים להיות בשלים.

לפני שנה, כשרמה פנתה אלי עם המפה, זה עדיין לא היה לי נכון וידענו שכשזה יהיה נכון אנחנו נצליח להפגש ולהוציא את זה לפועל.

לפני חודש היא פנתה אלי שוב ואמרה לי שהגיע הזמן. איכשהו יצא לנו להפגש בנסיבות מסוימות ומשהו בתוכי ידע שזהו. אני מוכנה.

משהו בי ובתדר שלי השתנה, התזונה שלי התחילה להשתנות בעקבות התפתחות אנרגטית שעשיתי ועדיין עושה כל הזמן, אבל לא ידעתי לשים את האצבע על מה נכון ומה לא. ואז שיחה עם רמה שינתה את הכל.

נפגשנו והתחלנו תהליך של הכנה אנרגטית וסנכרון לגוף לקראת מפת המזון.

היא אמרה שזה יקח עוד כמה שבועות, אבל בינתיים התחילה לומר לי מה נכון ומה לא נכון לי לאכול, הייתי במצב של התייבשות ורעב אחרי וירוס בטן של שבועיים שהוריד לי לגמרי את התיאבון והגעתי למצב שאני אוכלת לחמית, ארטיק קרח, קצת פירות ואורז כי אלו הדברים היחידים שהצלחתי לאכול.

לפני שבועיים רמה פקדה עלי לקחת סופשבוע ולאכול כל שעתיים שלוש פחמימות, בשר, וכל מה שאני מרגישה שהגוף צריך כדי להחזיר אותו לאיזושהי נקודת שובע ורוויה לפני שנתחיל את התהליך של מפת המזון.

אז הקשבתי לה ואחרי שבועיים שבהם הסתובבתי כמו זומבי, חזרתי לאנרגיות שלי וגם הפסקתי עם הריטלין מאז אותו סופשבוע.

למדתי להקשיב לגוף. לנוח לפעמים. לקחת לי יום חופש ופשוט לנוח. להקשיב לגוף, להתחבר אליו. פתאום נהייתי חברה טובה של כל אגף הפירות והירקות בסופר, העגלה שלי מכילה היום הרבה יותר דברים “טבעיים” מאשר פחמימות, חטיפים ושטויות.

הורדתי בצורה משמעותית את מוצרי החלב מהתפריט שלי כי רמה אמרה לי שזה פשוט לא עושה לגוף שלי טוב וגם את העוף. לא הפסקתי לגמרי, אבל הורדתי ברמה של 80-90 אחוז כי התחלתי לשים לב איך אחרי ארוחה של משהו מסוים שלא טוב לי נהיה לי צורך לישון ואחרי ארוחה של משהו שנכון לגוף שלי, אני מלאת אנרגיה.

 

אתמול נפגשנו בשביל להתחיל “רשמית” את תהליך מפת המזון.

בפגישה, שארכה שעתיים, רמה עבדה איתי על הגוף, עברה על אבות המזון, אמרה לי מה המצב בגוף ומה המצב שצריך להיות, למה דברים מסוימים לא טובים לי. היא אמרה לי להתחיל להוריד עוף כמעט לגמרי מהתפריט ולאכול קצת בשר, אבל לא כל בשר, עדיף בשר אורגני, עם כמה שפחות התערבות.

אמרתי לה שבחודשיים האחרונים אני משתדלת להוריד פחמימות מהתפריט ולאכול יותר בשר ועוף.

היא הסבירה לי שכיום הבשר והעוף במרבית המקומות בארץ מפוצצים בהורמונים שמנפחים אותם כדי שיהיו יפים ומלאים יותר, מנפחים אותם עם מים, אבל בסופו של דבר, ההורמונים האלה משבשים לנו , את המערכת ההורמונלית ופוגעים לנו בגוף ובתפקוד.

היום אני מבינה שדיאטת “פליאו” לא בהכרח טובה.

הבשר והעוף מנופחים ומתרחבים כתוצאה מההורמונים והחומרים שמזריקים להם, וזה גורם לנו להתנפח ולהתרחב ולכן, חלק גדול מאלו שעושים “דיאטת פליאו” לא מצליחים באמת לרדת במשקל או להתחטב. אולי תרדו במשקל אבל הגוף עדיין יסבול מנפיחות שבדרך כלל מתרכזת באזור הבטן והאגן.

לכן, כדאי תחילה לחפש מקומות עם בשר אורגני, להמעיט בצריכה של בשר ולקחת את המקורות הללו ממקום אחר. בעופות גם אותו סיפור. ואני, שעברתי לחיות על שניצלים ועוף, עשיתי לעצמי בעצם “נזק” ורק הרעתי את המצב במקום לשפר.

גם דיאטה ללא גלוטן לא מתאימה לכל אחד, או דיאטה ללא שומנים. יש אבות מזון שהגוף צריך. אצל כל אחד איך שהגוף שלו עובד.

יש המון סוגים של דיאטה מהירה שהיא אולי מורידה נפיחות אבל אם תמשיכו לצרוך מוצרים מלאים בהורמונים או חומרים מזיקים ומנפחים, אתם לא תורידו לטווח ארוך.

 

מבחינת שומנים – כיום הגוף שלי ברמה של כ-60% שומן כשהוא צריך לעמוד על 20%. חלק גדול מהתפריט שלי מורכב משומנים, מטוגן וכו’.

רמה אמרה לי שאני צריכה לרדת לכף ביום של שמן אבוקדו, שבמקרה שלי יגרום לגוף לפרק שומנים בצורה הרבה יותר טובה במקום לאגור אותם.

אל תרוצו לקנות שמן אבוקדו, כי הוא טוב עבורי. לגוף שלי. לילדים למשל היא אמרה שעדיף שאתן להם שמן שומשום. לכל אחד מתאים משהו אחר בהתאם לגוף שלו ולמפת המזון שלו.

אין צורך במחשבון אוכל, מחשבון תזונה או לחשב נקודות של מה אתם אוכלים. יש מסגרת של מה שטוב ולא טוב לגוף שלכם. אין אסור ומותר. אתם מחליטים, אבל כשאתם נכנסים לתהליך והגוף מסתנכרן אתם תראו לבד שכבר לא בא לכם מאכלים מסוימים ותרגישו איך הגוף מגיב פתאום אחרת לכל מה שלא טוב לכם. 

 

היא עברה איתי על רשימה של מאכלים וחומרי גלם שאותם טוב לי לאכול ועל מוצרי גלם שלא טובים עבורי.

בעוד יומיים נדייק עוד קצת את התפריט לרמה של מה לאכול מתי. בינתיים הגוף עדיין בתהליך של סנכרון.

אתמול אחרי שהיא הלכה שמתי לב איך בארוחת הערב העדפתי לאכול לחמניה מקמח מלא, בשר, וסלט.

לא היה לי אח”כ דחף לנשנושים נוספים. הייתי שבעה. כי הגוף קיבל את מה שהיה צריך.

ישנתי טוב וקמתי בצהרים עם רעב כבר ובטן ריקה אחרי שלא אכלתי 16 שעות.

הייתי בדחף לאכול פיתה או איזה בצק או משהו עם הרבה פחמימות מתוך הרגל של בוקר אחרי הרבה שעות שינה.

במקום זה בחרתי לעצור רגע, להתמקד ולבדוק עם הגוף מה בא לו.

נשמתי עמוק ואז קערת הפירות קרצה לי.

לפני שבוע התחלתי לשים פירות על השולחן, כדי שיהיו זמינים ולא במקרר כדי שאשכח מהם.

חתכתי לעצמי מנגו, כמה שזיפים סגולים, תאנה, ונזכרתי שיש לי עוגיות דגנים – חטיפי בריאות והוספתי לי לצלחת.

אכלתי אותם בהנאה רבה לאט, לעסתי היטב כל פרי וכל ביס, ואחרי הצלחת הזו אני מרגישה שבעה ומלאת אנרגיה.

שלחתי לרמה עדכון שזו ארוחת הבוקר שלי והיא ענתה שהיא שמחה שהגוף מבין שהוא צריך סוכרים ושעכשיו אהיה שבעה לשעתיים ואח”כ אצטרך לאכול שוב.

עדיין אין לי מושג מה אני אוכל אבל במקום לאכול עוגה ולהכניס לגוף פחמימות ריקות וסוכרים – הכנסתי סוכרים טבעיים לגוף, שזה בדיוק מה שהיה חסר לו.

גם מבחינת פחמימות – מכירים את זה שאתם אוכלים מלא ואחרי שעתיים שוב רעבים?

רמה הוכיחה לי כמה פעמים השבוע שכשאני אוכלת פחמימות “מלאות” כגון לחם דגנים, עם סלט, אני מרגישה הרבה יותר שבעה וקלילה מאשר ארוחה של עוף ותפוחי אדמה למשל שגורמת לי לרצות לישון בסוף הארוחה, כי זה פשוט לא מה שעושה לגוף שלי טוב.

 

מפת המזון מתוקשרת לכל אחד בתהליך שנמשך כמה חודשים.
אתם לא לבד, יש לכם ליווי ורמה זמינה עבורכם בשביל התהליך להתייעצות.

יש לה המון הבנה וידע בתזונה, היא קונדיטורית לשעבר והיתה חובבת פחמימות וסוכרים בעצמה ולמדה המון ברמה התזונתית והרפואית בשנים האחרונות.

היום היא יודעת לווסת את זה ולתת לגוף מה שהוא צריך ומתי שהוא צריך ואת הידע המופלא והייחודי הזה היא מעבירה הלאה באמצעות תהליך אישי מותאם.

תוך כדי הפגישה אתמול, הבנתי כמה דברים אני מכניסה לגוף שלי שלא עושים לנו טוב.

המזון היום הפך להיות תעשייתי וזה לא שאתה חייב להיות צמחוני או טבעוני כדי לאכול בריא, וגם לצמחונים וטבעוניים, רמה נותנת מענה כדי לבנות תפריט תזונה מסודר שישלים את כל מה שהגוף צריך. היא בונה תפריט תזונה לילדים, תפריט תזונה למבוגרים, תפריט תזונה לצמחונים וגם תפריט תזונה לטבעונים.
יש דברים מסוימים שאני יודעת היום שאני אבחר לא להכניס לגוף שלי והוא גם ידחה אותם אם אתעקש.

 

אז זהו. התחלתי את התהליך.

תזונה דיאטה – תקראו לזה איך שאתם רוצים. זו דרך חיים. 

אני הגעתי לרמה בכלל בשביל לאזן את הרמה האנרגטית בגוף מבחינת תזונה, גם כי אני רק בת 34 וכבר סובלת מבעיות לחץ דם ולב, וכשהיא סיפרה לי שאני הולכת גם לרדת במשקל ושכל מי שעשה את התהליך חווה ירידה מהירה במשקל תוך כמה חודשים ובלי ספורט, אמרתי לה שאני בפנים.

אתם מוזמנים לעקוב בטור אישי, שיופיע פה בבלוג. אני אשתף בתהליך, אעלה תמונות ותוכלו ללוות אותי ולראות יחד איתי איך זה עובד.

התהליך של מפת מזון מצוין לטיפול במגוון בעיות רפואיות כמו : בעיות לחץ דם, כולסטרול, סכרת, תזונה בהריון, ירידה במשקל, מחלות כרוניות של הגוף מכל הסוגים ואם יש לכם התלבטות תדברו עם רמה.

אם בא לכם גם תהליך כזה, ועזבו רגע את הירידה במשקל בצד.
רק בשביל הרמה הבריאותית והתפקודית של לתת לגוף את הדלק שהוא צריך כדי שהוא יעבוד היטב, דברו עם רמה.

לעמוד העסקי של רמה ולהשארת פרטים הכנסו לכאן – מפת מזון 

הטלפון של רמה תמר בהר הוא – 050-3034523

למפת המזון האישית שלכם והסבר נוסף, לחצו כאן