מספר טיפים לשמירה על תזונת ילדיכם בקיץ

2

יוכי עזיז, נטורופתית בכירה בחברת סולגאר המשווקת ויטמינים מינראלים ותוספים

האדם זקוק לשפע רכיבי-תזונה חיוניים הכוללים אבות מזון, ויטמינים ומינרלים לצורך קיומו ולשמירה על בריאות תקינה. בתקופת הילדות חיוניים רכיבים אלה במיוחד לשם מימוש פוטנציאל הגדילה המרבי, וכן על מנת לקבוע את עתיד בריאותו וחסינותו מפני מחלות בחייו הבוגרים. מכאן, שלתזונה תקינה ולאספקה נאותה של כל הרכיבים התזונתיים החיוניים, בפרק זה בחייו, חשיבות עצומה.

תזונתם של הילדים במאה ה-21 מושתתת ברובה על מזון מהיר ומעובד, רובם אינם אוכלים ארוחות מסודרות והם נוהגים לפסוח על ארוחת הבוקר. בחודשי הקיץ, תופעה זו בולטת ביתר שאת.

מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזונת ילדכם בקיץ:

  • ילדים אוהבים צבעים וככל שהם זוהרים יותר הרי זה משובח. ההוכחה לכך – שלל הסוכריות בצבעי ניאון שהם כה נהנים לאכול. “מזונות ראשונים” צבעוניים ובריאים יכולים גם להיות פירות הקיץ כמו  תותים, ענבים ופירות קצוצים כמו אננס, מנגו וקיווי. אלו הם פינוקים מתוקים בריאים שגם כיף לאכול אותם רק עם האצבעות.
  • אין הרבה ילדים שיכולים לעמוד בפני מילקשייק סמיך ומלא קצף. השקיעו בבלנדר והכינו שייקים משלכם. באופן זה אתם יכולים להוסיף מגוון רחב של פירות טריים. אתם אפילו יכולים להגניב פנימה כמה רכיבים סופר – בריאים, כגון מעט שמן זרעי פשתן, או מעט אצות כלורלה או ספירולינה שעשירות ברכיבי תזונה חיוניים. אפילו ילדים שצריכים להימנע ממוצרי חלב יכולים לשתות שייקים העשויים מחלב סויה או חלב אורז המועשרים בסידן.
  • אפילו אם אין לכם זמן להכין ארוחות מורכבות, אתם עשויים להיות מופתעים לראות שהקטנים שלכם אוכלים בשמחה “עצים” מברוקולי או אפילו “כדורי רגל” מכרוב ניצנים. לסיום, עירוב הילדים בהכנת הארוחה היא לעיתים קרובות דרך נהדרת לנסות סוגי מזון חדשים. אם הם הקדישו מזמנם להכין ולבשל תבשיל מסוים, יש סיכוי גבוה בהרבה שירצו לאכול אותו.
  • שימוש במולטי ויטמין מיוחד לילדים. במידה וילדיכם לא אוכלים את אבות המזון הדרושים להם, ניתן להשתמש בתוספים טבעיים.  ™KANGAVITES הוא מולטי ויטמין איכותי ומקיף המתאים במיוחד לילדים, מכיל את כל רכיבי-התזונה החיוניים, במגוון הרחב ביותר ובמינונים המומלצים להתפתחות תקינה. מכיל 11 מינרלים חיוניים, קומפלקס B וויטמין C, ויטמינים חיוניים המסיסים בשומן הכולל בטא קרוטן ויטמין A, ויטמין D, ויטמין E טבעי ואבקות של פירות וירקות. הנחיות: בגילאי שנתיים עד שלוש שנים – טבלית לעיסה אחת ביום, עם הארוחה. ילדים בגילאי ארבע שנים ומעלה – שתי טבליות לעיסה ביום, עם הארוחה.