מחאת החיתולים בקניונים – למה אבא לא יכול להחליף חיתול?

2

אחת המחאות שמציפות את הרשת בימים האחרונים היא מחאת החיתולים. 

אם אתם לא מאלה ששורצים בפייסבוק אז כנראה פספסתם את העובדה שמספר אבות רצו להחליף חיתול לילדים שלהם בקניון בעת שטיילו איתם (כן, היום גם אבות מטיילים לבד עם הילדים בקניון ובג’ימבורי ובפארק) אבל לא יכלו מאחר ופינת ההחתלה נמצאת בשירותי הנשים או בחדר הנקה שמיועד לנשים בלבד עם איסור על גברים להכנס.

התגובה של חלק מהקניונים היא שסטטיסטית יש הרבה יותר נשים שמטיילות עם הילדים וייתכן ובחלק המקרים הטענה הזו אכן נכונה, אבל מה אמור לעשות אב שהולך לטייל עם ילדיו בגלל שהוא לא “חלק מהסטטיסטיקה?”

כאמא לתאומות אני יודעת כמה זה חשוב הזמינות של פינת החתלה נוחה ומסודרת. מעבר לגיל מסוים זה כבר לא נוח\בלתי אפשרי להחליף חיתול בעגלה.

 

אני תוהה מאיפה הגיעה הגישה העתיקה של מתכנני הקניונים  שלפיה “רק אמהות מחליפות חיתול” ולפיכך לאבות אסור להכנס לחדרי החתלה בקניונים כי עשויות להיות שם נשים מניקות שזקוקות לפרטיות.

אפילו בשלטים יש תמונה של אשה מניקה או  מחליפה חיתול וגם אותי כאישה וכאמא זה מרתיח!

סליחה, גברים לא מחליפים חיתול?! או מאכילים את התינוקות?! או מטיילים איתם? 

 

אז נכון. 

 

נשים ורק נשים יכולות להניק. 

נשים ורק נשים יכולות להרות וללדת. 

אבל בלי הגברים לא יכול להיות הריון.

בלי אבא ואמא לא יכול להיות תינוק. 

האחריות ההורית משותפת. 

יש גם תינוקות שלא יונקים מסיבות כאלה או אחרות ולרוב פינת ההנקה משמשת להאכלה של העוללים וכפי שציינתי, אבות רבים במציאות של היום מאמינים בהורות משותפת ושיוויונית, כזו שמאפשרת לאבא לקחת חלק פעיל בגידול הילד. יש סביבי המון אבות כאלה שראויים לדעתי להערצה והערכה.

 

אני יכולה להעיד לשמחתי שכשילדתי האבא של הילדים שלי לקח חלק פעיל בגידול שלהם – אם זה לחתל, לקלח, להאכיל בלילה, למרות שהנקתי שילבתי גם תמ”ל ובקבוקים.

היה לי חשוב מאוד לבנות את  הקשר הזה בין הילדים לאבא שלהם.
היו לא מעט פעמים שהוא נשאר לבד עם הילדים בזמן שיצאתי לבלות או לעבוד כשהיו קטנים וכיום המון אבות עורכים הסבה במקצוע כדי להיות יותר בבית ולמצוא משרות גמישות שיאפשרו להם לבלות יותר זמן איכות עם הילדים שלהם.

כיום אנחנו פרודים מזה שנה והוא מטפל בהם בזמן שלו לא פחות טוב ממני. זה שהוא גבר לא הופך אותו לנחות ממני בכל מה שקשור לילדים ולקבלת ההחלטות.

כמובן שיש לי גם חברות עם בעלים מהקצה השני של הסקאלה – גברים שלא מחתלים, לא מקלחים, לא נשארים לבד עם התינוקות, וגם זה בסדר ובחירה שלהם. אבל אני חושבת שאפשר בהחלט להבחין במגמה יפה בשנים האחרונות של המון אבות שבוחרים להיות הורים פעילים. אפשר לראות אותם בקניונים, בגני השעשועים, אחר הצהריים כשאוספים את הילדים מהגן, במסעדות , בחוגים ובעוד מגוון מקומות.

לכן, כל כך לא ברור מדוע הנהלות הקניונים בוחרות לבצע מהלך פוגעני שכזה  ולהתעלם מאוכלוסיה רחבה של אבות שאכפת להם מהילדים ובסך הכל רוצים לבלות זמן משותף עם הילדים שלהם.

 

האם הם מצפים שהאבות יחליפו חיתול בעגלה בצורה לא בטוחה ולא נוחה בעוד האמהות יוכלו לשבת בכיף בחדר מסודר עם פינת החתלה בטיחותית יותר?

ועדיין, החתלה זו פעילות שקשורה בצרכים של התינוק.

כלומר לא פעילות הכי היגיינית.

היה עדיף שקניונים ומתחמים ציבוריים גדולים יאפשרו  שירותים לילדים שבהם תהיה גם עמדת החתלה שגם אמהות וגם אבות יוכלו להכנס אליה.

 

ורגע, מה עם הבטיחות של הילדים שלנו?

אני יכולה לשתף מהזוית שלי כאמא לילד בן 7.

במהלך שנות הפעילות שלי ברשתות החברתיות, יצא לי לצערי להתקל במספר סיפורים מזעזעים על אונס של ילדים בחדרי השירותים של גברים. מקרים בודדים כואבים ועצובים שאפשר היה למנוע אילו היו שירותים שמותאמים לילדים, אבל כל מקרה כזה הוא אחד יותר מדי. 

כבר קרה לי לא מעט פעמים בשנה האחרונה שנכנסתי עם יובל לשירותי הנשים וקיבלתי תגובות לא אוהדות במיוחד כי אני חוששת לשלוח אותו לבד לשירותי הגברים ולא תמיד יש שירותי נכים זמינים. נכון שהוא ילד והוא “גדול” בהגדרה אבל הוא עדיין ילד. ואחרי שאני יודעת מה שאני יודעת אני מאוד נזהרת.

ואני מעדיפה שיהיה צמוד אלי.

 

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

הנסיכות שלי עם סריגים דקים מהקולקציה של שנה שעברה מפוקס
נראה אתכם מחליפים חיתול בעגלת תאומים. הכי לא נוח.

זה ממש כמו שבמרבית הבריכות הבינו שצריך לייצר מתחם של שירותים ומלתחות לילדים. כבר יצא לי לחוות את מלתחות הילדים בקאנטרי שלנו. זה לא היה להיט כי הכל קטן וצפוף, אבל מצד שני אני לא יכולה להכניס את יובל איתי למלתחות הנשים כי הוא כבר גדול אז אני מקלחת אותו ואת האחיות שלו (בנות 3) ביחד וקצת מתענה עם הצפיפות (להיות יחד עם 3 ילדים בחדר בגודל של 1*1.5 מ’, להתקלח ולהתלבש שם זה לא סימפטי במיוחד).  אבל עדיין, אני מעדיפה לקבל את האי נוחות הזו ולדעת שכשהילד שלי צריך להתפנות, הוא במתחם בטוח ואני יכולה להשגיח עליו.

גם ליד הבית שלנו יש קניון קטן שנקרא קניון הבאר בראשון לציון . יש שם שירותים שמותאמים לילדים עם אסלות נמוכות בחדרון נפרד. אז אני הרבה יותר רגועה כשאני הולכת איתם לשם.

מחאת החיתולים החלה בעקבות ביקור תמים של עמרי אמבר חלפין, חבר טוב ובלוגר (אבהות ישראלית באחד הקניונים עם שני התאומים שלו בני השנתיים. עמרי הוא אב מדהים ושותף פעיל בגידול שלושת הילדים שלו ומאוד מעורב חברתית והוא הגיע למסקנה שלא יתכן שבישראל של שנת 2015 אבות לא יוכלו לחתל את התינוקות שלהם בקניונים ובמרכזי מסחר ואפילו בקופות החולים או מוסדות ציבור כאלה ואחרים.

עמרי החל קול צעקה בפייסבוק האישי שלו יחד עם חברה בשם רוני מילוא  מקבוצת “אמהות למען אחריות הורית שיוויונית“. ודי מהר הצטרפו אליהם  עוד עשרות הורים ובלוגרים שגם נתקלים כל פעם מחדש בתופעה אבל התרגלו לשתוק ולקבל את המצב כמו שהוא. המחאה היא לא רק של אבות אלא גם של אמהות שנפגעות מהעובדה שמצפים רק מהן לחתל.

כאילו סליחה. אנחנו עברנו הריון וסחבנו בבטן וסבלנו בהריון יותר או פחות (תלוי את מי שואלים, אני מאלה שסבלו יותר- שמירת הריון אשפוזים ושאר ירקות), כך שכשהתינוק סוף סוף יוצא החוצה לעולם – יש לו גם אבא שיכול לשאת באחריות המשותפת!

אז גם אני החלטתי להצטרף למחאה. אני מזמינה אתכם לצלם תמונות של קניונים שאין בהם עמדות החתלה שאבות יוכלו לחתל בהם, לשתף בפייסבוק עם התיוג #מחאתהחיתולים ועמרי ורוני יעשו מאמץ לגרום לבעלי המקום לייצר מתחם בטוח ונוח לכל המשפחה.

 

בינתיים ביומיים שהמחאה קיימת ברשת, יש כבר 3 קניונים שדאגו להוסיף חדר החתלה שמיועד גם לאבות כך שכנראה שהרעש שההורים עושים ברשת עוזר.

אילו רק יכלנו לשנות גם את מצב החינוך העגום והחופשות המוגזמות, היה יכול להיות פה הרבה יותר, אבל לאט לאט. כנראה שהשינוי יגיע מהדור הצעיר ולא מהדינוזאורים שמרפדים את המושבים בכנסת..

 

#‏מחאתהחיתולים‬ היא לא רק בדיבורים אלא גם במעשים. רוצים שנדאג שיתקינו עמדת החתלה נגישה גם בקניון שקרוב אליכם?
שילחו הודעה אישית ל Omri Amber Halfin או לכל חבר אחר בכוורת (גם אני). אנחנו נרכז את הפניות ונדאג לעשות את השינוי.

מכירים מקום כזה? ספרו לנו!
שתפו את המסר והפוסט כדי שיגיע לכמה שיותר אנשים!

 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]