מה קונים לילדים בפסח?

2

רכישת מתנות לפסח היא אחת ההנאות הגדולות ביותר עבור הורים, סבים וסבתות. חג הפסח הוא הזדמנות להעניק לילדים ולנכדים מתנות מסוגים שונים, החל מבגדים וצעצועים וכלה בספרים ותוכנות מחשב. במאמר זה נספק מספר רעיונות מקוריים לרכישת מתנות לפסח לילדים בתקציבים שונים.

חבילת ספרים לחופש פסח

אם אתם מחפשים רעיון למתנה בעלת ערך מוסף חינוכי, ספרים או זיכוי לאחת מרשתות הספרים, יכולים להתאים בדיוק. חופש פסח מהווה הזדמנות נהדרת עבור ילדיכם לקרוא יותר. אמנם נכון שמרבית הילדים מעדיפים כיום לשחק במחשב או בטלפון, אבל חנויות הספרים עדיין מלאות בכותרים חדשים שילדים ובני נוער אוהבים במיוחד כגון יומנו של חנון, קפטן תחתונים ובון. אפשר להרכיב לילד חבילת ספרים שמשלבת בין הכותרים החדשים והפופולריים לבין קלאסיקות כדוגמת הספרים בסדרת מרגנית שחלקם זוכים להוצאה מחודשת בימים אלו. אפשר גם לסייע לילדים לנצל את הזמן הפנוי של חופשת הפסח ולרכוש עבורם ספרי הדרכה לציור, קיפולי נייר או תחומים יצירתיים אחרים. מי מכם שמעדיפים לתת לילדים חופש בחירה יכולים פשוט להעניק להם זיכו לאחת מחנויות הספרים המובילות ולתת להם לבחור בעצמם.

מתנה מוסיקלית

אם הילד או הנכד שלכם אוהב מוסיקה וכבר שנים מדבר על כלי מוסיקלי שברצונו ללמוד, הנה לכם הזדמנות נהדרת לעודד אותו ולרכוש עבורו את הכלי מוסיקלי עליו תמיד חלם. מומלץ לשלב בין רכישת כלי מוסיקלי לבין מספר שיעורים פרטיים. מי מכם שאינם בטוחים אם ילדם יהיה מעונין להמשיך וללמוד לנגן יכולים לשכור כלי למספר חודשים ובנוסף לרכוש שיעורי מוסיקה פרטיים. כל ילד בעל נטיות מוסיקליות יהיה נרגש מאוד לקבל מתנה שכזאת לחג הפסח.

ערכות יצירה

כפי שכבר ציינו, חופש פסח מעניק לכם ולילדיכם זמן פנוי רב. אפשר להרכיב ערכת יצירה עבור ילדים בעלי נטיות אומנותיות. ערכת יצירה שכזאת יכולה לכלול חימר, קנבסים, צבעים ומכחולים מסוגים שונים ולשלב גם ספרי הדרכה לציור וספרי אומנות. מדובר במתנה שיכולה לספק לילד שעות רבות של הנאה במהלך חופשת הפסח. מי מכם שרוצים לשלב את ערכות היצירה עם הדרכה יכולים להוסיף גם שיעורי ציור או פיסול ברמות שונות.

טיולים משפחתיים ונופש לכל המשפחה

משפחות שלהן מספר ילדים, לא חייבות לרכוש מתנת פסח נפרדת לכל אחד מהם. אפשר בהחלט לשלב את המתנות של הילדים ולהעניק לכולם ביחד נופש משפחתי חלומי. אם התקציב שלכם מאפשר לכם לערוך נופש בחו”ל, כמובן שהיעדים שיהיו מועדפים על מרבית הילדים ישלבו בתוכם אטרקציות כגון יורודיסני בפאריז או דיסנלד שבפלורידה.

כיום ישנן גם חופשות משפחתיות חינוכיות, המתאימות לילדים גדולים יותר והמשלבות התנדבות, הגנה על הטבע ושימור חופים.

גם חופשה באילת יכולה להיות מתנה נהדרת עבור כל ילדי המשפחה. לאילת אטרקציות רבות המתאימות לילדים כגון ריף הדולפינים, המצפה התת ימי וקולנועי האיימקס החדישים.

לסיכום, מתנות לפסח אפשר ורצוי להתאים לאופי של כל ילד וילד. כדאי לבחור במתנות שיש בהן גם ערך חינוכי כלשהו כגון ערכות יצירה, חבילות ספרים או כלי מוסיקלי. זכרו גם כי לרשות הילדים יעמוד זמן פנוי רב במהלך חופשת הפסח והמתנות שתבחרו יכולות לתת לכך מענה הולם.