מה צריך לדעת על חברות שילוח ימי בינלאומי לפני שבוחרים?

b

מגיפת הקורונה הבהירה עד כמה הפכנו להיות כפר גלובלי קטן. כיום רבים עושים קניות דרך הרשת ומקבלים את הסחורה באמצעות חברות שילוח ימי בינלאומי. השאלה היא מה צריך לדעת לפני שמחליטים עם איזו חברה לעבוד לאורך זמן. הנה כמה תשובות אפשריות

בתקופת הקורונה החברה שבה עבד ארז הוציאה אתו לחופשה ללא תשלום, והוא היה חייב למצוא פיתרון כדי לכלכל את המשפחה שלו. “בהתחלה הייתה סיטואציה כאוטית ממש”, הוא משתף בגילוי לב. “פחדתי שלא יהיה לי כסף לקנות אוכל הביתה. ביום בהיר אחד פשוט איבדתי את מקור הפרנסה שלי ולא היה שום אופק לחזרה. אחרי שהייתי בהלם ובסוג של דיכאון כמעט שבועיים, אשתי עשתה לי שיחת עידוד, יותר נכון היא נתנה לי בעיטה בדיוק איפה שהייתי צריך כדי להתעורר. התחלנו לחשוב יחד על פתרונות יצירתיים”. 

ארז הבין שהמשאב שעומד לרשותו באופן בלתי מוגבל כרגע הוא זמן. “התחלתי לעשות מחקר באינטרנט והבנתי שאני יכול בקלות לקנות דברים בזול בחו”ל ולמכור אותם קצת יותר ביוקר בישראל. בנוסף הבנתי שאני חייב ליצור קשרים עם חברות שילוח ימי בינלאומי, כדי לבחון עלויות וכדאיות. אלו היו הצעדים הראשונים שלי בתחום. עשיתי סקר שוק. נפגשתי בזום עם נציגים של חברות שילוח ימי בינלאומי ,שאלתי את כל השאלות שידעתי ולאט לאט שיכללתי את הידע שלי בנושא, אז השאלות שלי היו ממוקדות וענייניות יותר. כתבתי את הכל לפרטי פרטים”.

במקביל ארז עבד שעות ארוכות כדי לאתר מוצרים שיכולים להימכר בישראל. “פניתי ליצרנים בחו”ל, ביררתי לגבי זמני אספקה. החלטתי להתחיל בקטן, כדי שאם הדברים לא יתגלגלו כמו שצריך, לא אכנס לתסבוכת מבחינה כלכלית. היה לי מאוד חשוב לשמור על הספינה המשפחתית מאוזנת, בלי טלטלות מיותרות. אשתי הייתה לצדי לאורך כל הדרך ועל זה אני חייב לה תודה גדולה עד היום. לפני המשלוח הראשון הייתי לחוץ מאוד. אבל תודה לאל הדברים הסתדרו לאט לאט”. 

לאור הצלחתו של ארז, הוא ממליץ דבר ראשון לעשות סקר בין חברות שילוח ימי בינלאומי ולבחור את מי שנותן תמורה מעולה לכסף, אבל גם מעניק שירות כמו שצריך. “בעיני, שירות לאורך זמן הוא מילת המפתח כאשר מדובר בעסק שמתבסס על יבוא ויצוא”, הוא אומר. “היום אני עובד עם מספר חברות שילוח ימי בינלאומי, כיוון שלכל חברה יש את תחום המומחיות שלה. השילוב מאפשר לי להשאר דינאמי, לתת מענה איכותי ללקוחות וגם להתמקח עם הנציגים במקרה הצורך. חשוב שחברת השילוח תהיה אמינה, כדי שאפשר יהיה לסמוך על לוחות הזמנים באופן אבסולוטי. כמובן שפה ושם יכולים להיות אירועים בלתי צפויים, אבל ככלל חשוב לייצר יציבות בעסק כמו גם בחיים”. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *