מה עושים עם כל האושר הזה? טקס קבלת פנים לתינוק/ת / הרב סיגל אשר (דבח)

2

“במעמד חגיגי זה אנו כורתים איתך ברית מילים ומצהירים על כוונתנו

להקים בית שיהווה עבורך עוגן, מקום מסתור ומקור כוח; 

להקנות לך ביטחון בעצמך ובמקומך בעולם; 
להכיר לך את תרבות ישראל כפי שאנו חיים אותה”.

(ציטוט מברית מילים)

כשאיתי נולד היתה שמחה גדולה והתרגשות עצומה. את ברית המילה עשו במסגרת משפחתית מצומצמת, אך הוריו רצו לבטא בפני כל החברים, המשפחה המורחבת והמכרים את הרגשות העזים שהיו בקרבם.

הם החליטו לערוך אירוע לכבוד הגעתו לעולם: הזמינו אולם, בחרו בלונים שיקשטו את השולחנות, מוסיקה ו…משהו היה חסר.

כך הם הגיעו ל”פעימות: טקסי חיים”. יחד בנינו טקס קבלת פנים לאיתי – טקס שבו מקבלים את פניו לתוך המשפחה, הקהילה והעם. הטקס הורכב מארבעה “שערים”: ציפייה, אהבה, קריאה בשם, תקווה; בכל “שער” קטעי קריאה ושירים מתאימים.

 

אמא אורית חותמת על ברית המילים של יהונתן

יחד עם ההורים ניסחנו “ברית מילים”, שהיא התחייבות של ההורים כלפי התינוק/ת, וההורים חתמו עליה במהלך הטקס. הציטוט למעלה הוא חלק מברית מילים שכזו.

דוגמה לנוסח ברית מילים תוכלו למצוא בקישור הבא (בתחתית הדף): http://www.peimot.net/ceremony.php?id=6

גם ההורים של מיקה חיפשו דרך לבטא ברוב קהל את השמחה על הולדת התינוקת החדשה במשפחה. שני האחים הגדולים של מיקה היו מאוד נרגשים. בטקס הם קיבלו “תעודת אח גדול” והגישו לה ברכה מצויירת שהכינו.

ההכרזה על שמה של מיקה היתה באמצעות אקרוסטיכון- הקראת פסוקים שפותחים באותיות שמה. לקראת סוף הטקס הזמינו ההורים את הסבים והסבתות והעניקו להם שתילים רכים, בהתבסס על מנהג המוזכר בתלמוד הבבלי.

מכיוון שכל תינוק וכל תינוקת הם בעלי אישיות שונה, ולכל משפחה המאפיינים שלה, אין טקס אחד זהה למשנהו. המשותף לכל הטקסים הוא השילוב בין אמירה אישית, שכל כך חשובה בטקסי לידה, לבין תרבות ישראל. לרוב טקס קבלת פנים כולל קריאה בשם התינוק/ת, ברכות, ברית מילים והרבה פעימות של אהבה ושמחה.

הטקס יכול להיערך ביחד עם ברית מילה או בנפרד ממנה.

 

טקס קבלת פנים לתינוקת

ניתן לערוך גם טקס לכבוד אימוץ תינוק/ת או ילד/ה, טקס פונדקאות וכן טקס לקראת הלידה או האימוץ/פונדקאות.

איך קוראים לטקס? על זה במאמר הבא.

אשמח ליצור איתכם טקס קבלת פנים משמעותי, יצירתי ובעל תוכן לרגל הולדת התינוק או התינוקת שלכם, ולציין את הכנסתו/ה לחיי המשפחה, לקהילה ולעולמנו. לפרטים נוספים ולשאלות צרו קשר באמצעות אתר האינטרנט של “פעימות: טקסי חיים” או דף הפייסבוק שלנו.