מהיום הורים יכולים לדעת את רשימת הרכיבים במארזי גמדים של שטראוס עם פחות סוכר ויותר פרי

2

אחד הדברים שיותר מאתגרים אותי כאמא, הוא לדאוג שהילדים שלי יאכלו אוכל בריא ומזין.
ובאותה נשימה, כל מה שאפשר לשמוע מהם כל אחר צהריים מהרגע שהם חוזרים מהגן זה – אמא אפשר חטיף??
וגם אחרי שהם מקבלים איזה חטיף, זה לא נגמר. אחרי שעה הפזמון חוזר על עצמו.

ואני, כאמא, משתדלת לספק להם דברים יחסית בריאים עד כמה שאפשר כדי למזער נזקים..

אז לא תמיד אנחנו באמת יודעים מה וכמה הם אכלו בגן, ועד כמה הם מקבלים את כל אבות המזון שהם זקוקים להם בארוחה ברמה היומיומית כי לא פעם שמעתי מהתאומות שלי שהיום כבר בנות 6 שהאוכל לא היה טעים אז הן אכלו רק קצת אורז או פסטה.

אחד הדברים היותר מסורבלים להורים, הוא בעת רכישת מזון בסופר, והיתקלות ברשימות שלא נגמרות של המון רכיבים עם שמות מוזרים, שאי אפשר באמת להבין מהן מה המוצר באמת מכיל ואם זה טוב או רע לילדים שלנו.

וכשמדובר במעדנים – החוק של הילדים הוא כמה שיותר מתוק יותר טעים, ומה שאנחנו, ההורים, רואים , זה את כמויות הסוכר והחומרים הסינטטיים שיש במוצרים שבינינו, לא הכי אופטימלים ברוב המקרים.

בקבוצת שטראוס החליטו לקחת אחריות לנושא עם מותג גמדים, והחל מנובמבר 2016, הורידו בבת אחת 56% מכמות הסוכר המוסף, שזה שילוב של סוכר לבן עם סוכר ממחית הפרי, ללא סוכר שמקורו בחלב.

בנוסף, בשטראוס פועלים בשנים האחרונות להפוך את מעדני הילדים וגמדים בפרט, לבריאים ומזינים יותר עם רכיבים כמה שיותר טבעיים עבור טעם, ריח ומרקם.

וכדי שיהיה לנו, ההורים, יותר בטוח ונוח, הם גם לקחו את מהלך השקיפות הזה צעד אחד קדימה, והחליטו להדפיס על כל אריזה של גמדים, את רשימת הרכיבים בגדול, ברור, כדי שאנחנו ההורים נוכל להיות רגועים ושמחים עם ההחלטה לתת לילדים לאכול גמדים, שעשויים למעשה מגבינה ומחיות פרי, סיבים תזונתיים, עשירים בברזל, ויטמינים ומינרלים החיוניים להתפתחות הילדים.
ועדיין, גם אחרי ההפחתה המשמעותית של הסוכר הגמדים טעימים מאוד!

 

 

אז שאפו לקבוצת שטראוס על השקיפות ועל המהלך שחוסך לנו , ההורים , זמן והתעסקות ונותן לנו יותר שקט בידיעה שיש מי שלוקח אחריות על התזונה של הילדים שלנו, ושאפשר לתת להם גמדים כארוחה משלימה, ולהיות רגועים.

אני חייבת להודות שאני כאמא נוהגת לקרוא ולבדוק את כמות הנתרן והסוכר והרכיבים שיש במוצרים שאני קונה לילדים שלי, ולפעמים יש פערים מאוד גדולים בין מוצר אחד לשני ושטראוס הופכת את העניין לקל ופשוט עם שקיפות מלאה מתוך גישה ברורה שאין להם מה להסתיר.

את הסוכר החליפו בסוכר פירות ואת חלק מחומרי הטעם והריח מחליף רכז גזר ולימון, ולטועם הרגיל, אין ממש הבדל!


מאיזה גיל ניתן לתת גמדים ?

הנחיות משרד הבריאות מציעות מתן מוצרי חלב לתינוקות  מגיל 9 חודשים .


חטיפי גלידה מגמדים לילדים – מתכון

ולגבי נושא החטיף אחר הצהריים – אני פותרת את זה בקלות בכך שאני פשוט מכינה להם ארטיקים מהגמדים ואז מבחינתם, הם קיבלו גלידה!
ומבחינתי – הם אוכלים גבינה לבנה עם פירות..

אז הנה רעיון פשוט וקל להכנה שיגרום לכם , ההורים, להיות רגועים בלי חשש מהתפרצות של אנרגיות בגלל סוכר יתר ומתוך ידיעה שהילדים אוכלים משהו משביע ובריא.

לוקחים את הגמדים, תוקעים בתוך כל גמד סכין חד פעמית (יחד עם נייר העטיפה כשהוא סגור) ומכניסים להקפאה ליממה.

הילדים עפים על זה, זה כמו גלידה, ובשביל לחלץ את הגמד, מניחים את הכוסית מתחת למים פושרים מהברז ותוך שניות הארטיק יוצא בקלות.


גמדים רכיבים והרכב תזונתי

מעדן גמדים של שטראוס מכיל שילוב של גבינה לבנה 5% שהיא עשירה בחלבון ותורמת לתחושת שובע ולגדילה של הילד.

“גמדים” מיוצרים בתוספת מגוון מחיות פרי טבעי, ללא צבעי מאכל מלאכותיים, ללא חומרים משמרים, ללא מייצבים.

מוצרי “גמדים” הם בעלי ההרכב הייחודי החיוניים להתפתחות הילד ומכילים את הכמות המומלצת היומית מבחינת הרכיבים הבאים:

 

קבוצת שטראוס מציגה בימים אלו את סדרת גמדים החדשה שמגיעה במספר וריאציות :

  • גמדים ללא סוכר וללא תחליפי סוכר – גמדים שלי
  • גמדים בטעם תות בננה
  • גמדים בטעם תות
  • גמדים בטעם בננה
  • גמדים בטעם בננה תפוח
  • גמדים בגודל קטן לתינוקות או לארוחות מדודות.

מה עוד תמצאו בגמדים?

  • ברזלמינרל חיוני לאספקת אנרגיה ולהתפתחות תקינה של המוח והיכולת השכלית. תורם לחושת ערנות, למוטיבציה ולריכוז, להתפתחות שכלית מוטורית ורגשית, לעמידות בפני זיהומים. לרמת הברזל בילדות יש השפעה מכריעה על התפקוד העתידי של הילד.
  • סידןחיוני לגדילה ולחיזוק העצמות והשיניים, לפעולות השרירים, לבקרה של רגישות העצבים, לבקרה של אנזימים ולפעילויות רבות בתוך התאים. הסידן חשוב ביותר לגדילת העצם, להתארכותה ולהתחזקותה.
  • ויטמין   D – חיוני לספיגת הסידן בגוף, לבניית העצם ולאיחסון המינרלים בגוף. תורם לפעילות השרירים, לחילוף חומרים ולתהליכי המערכת החיסונית.
  • ויטמין Aחיוני לתקינות הראייה, ליצירת תאים ולהתפתחותם ולפעילות תקינה של המערכת החיסונית. חשוב לבריאות העור, לריפוי והגלדת פצעים, לגדילת עצמות, שיער ושיניים. תורם לתהליכי חשיבה, לפעילות האבץ ולקליטתו.
  • אבץמפעיל את תשתיות ייצור החלבונים, האנזימים וההורמונים ואת פעילות חילוף החומרים והאנרגיה. האבץ משפיע על הצמיחה, הלמידה, הזיכרון, התיאבון, המערכת החיסונית וחיוני במיוחד בתקופות גדילה וייצור תאים.הכתבה נכתבה בשיתוף עם קבוצת שטראוס  #straussgroup #גמדים

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *