לשפוך אור על הצללית

b

אומרים על העיניים שהן החלונות לנשמה, פשניסטה שכמותך זקוקה לדעת בדיוק אילו גוונים משתלבים עם גוון עיניך – בשביל הנשמה. לכן המאמר הזה מוקדש כולו לצלליות, גווני צלליות, גווני עיניים ונשמה אחת רגועה.

גלגל הצבעים

גלגל הצבעים משקף לנו בדיוק אילו גוונים מתחברים באופן נכון לגוון של עינינו. הגלגל מאפשר הן את התאמתן של הצלליות הנכונות והן את התאמתן גם לגוון בגדייך, נרחיב על כך מעט:

גווני העיניים והתאמת צללית

תחילה נדון בהרחבה על גווני העיניים ושילובן עם גוון הצללית הנכון.

עיניים ירוקות – לעיניים בגוון זה יתאימו הצבעים המיוחדים הללו: אדום, סגול לילך, סגול חציל, בורדו־יין, סגול שזיף, ברונזה־אדמדם, גוונים חומים רכים ועוד. הגוונים הללו הם אלו אשר ידגישו את הגוון הירוק של עינייך ויחמיאו להן עד מאד. אם עינייך בעלות גוון חום־ירקרק תוכלי לשנות את גוון הצללי וכך להדגיש גוון אחד יותר מהשני. לדוגמה בשימוש בצללית בגוון אדום־חום תדגישי יותר את הגוון הירוק, ובשימוש בצללית בגוון טורקיז תדגישי יותר את הגוון החום.

עיניים חומות – לעיניים בגוון זה יתאימו דווקא כל הגוונים המכילים פיגמנט כחול החל מגווני תכלת רכים ועדינים, דרך טורקיז המשלב גוון ירקרק משולב עם כחול וכלה בכחול כהה דומיננטי שלא ניתן להסיר ממנו את המבט. כמו כן, בשל היות העיניים בגוון חום, הן למעשה בעלות גוון ניטרלי המאפשר גם שימוש בגוונים של צבעי חלודה.    

עיניים כחולות – דווקא לעיניים בגוון האוקיינוס שלפעמים הן נראות כאילו אפשר לצלול היישר לתוכן, יתאימו צבעיי היבשה כגון: גווני אדמה, זהב, אפרסק, נחושת, קרם, חום־ברונזה, חום שוקולד וגוונים נוספים על טהרת הגוונים הכתמתמים־חומים.

עיניים אפורות – גוון עיניים זה הוא ייחודי ויתאימו לו הגוונים הסגולים העמוקים אך לא רק, תוכלו להשתמש גם בסגול לילך וגם גווני נחושת יהלמו אותן במיוחד.

עיניים ענבריות – לעיניים בגוון זה הנע בין ירוק לצהבהב יתאימו גם גווני הסגול השונים, הגוונים החומים מבהיר עד כהה וגם הגוון האדום.

חשוב לזכור שלנשים רבות יש גווני ביניים – גוונים הנעים בין שני צבעים כמו חום־זית או גוון כחול־ירקרק, כאשר המשחק בין הגוונים השונים של הצללית יעניק לעיניים דגש על גוון אחר בכל פעם. כפי שציינו בדוגמה מעלה. כמו כן, אינכן חייבות להיצמד לגוון אחד, אתן בהחלט יכולות להשתמש גם בגוונים אחרים של צלליות ולהתנסות. כן חשוב שאם אתן משתמשות בצללית שהיא בגוון העין שלכן תשמשו בגוון שיהיו בו פיגמנט נוסף שיסייע לשבור את אחידות הצבע. דוגמה מצויינת לכך היא שימוש בצללית כחולה על בעלת עיניים כחולות כאשר מומלץ שבצללית יהיה תת גוון ירוק במטרה לשבור את אחידות הצבע הכחול. בנוסף, אם בחרתן בגוון אחד של צללית שמתאים לכן, אין צורך להוסיף לו גוונים נוספים.

שילוב גוונים נכון

למי מכן שרוצה להתאים את הצללית לבגד או לאודם שלה, תוכלנה להשתמש בגלגל הצבעים וליצור משולש. לדוגמה שמלה צהובה תתאים לצללית סגולה ולאודם בגוון אדום. לחולצה סגולה נתאים צללית זהובה ואודם בגוון ורוד כהה וכן הלאה. כל שעליכם לעשות כדי להגיע לשילובים הנכונים של הצבעים הוא לצייר מעין משולש. בדוגמה שלנו השתמשנו בצהוב־סגול־אדום. אתן יכולות להשתמש בכל שילוב של גוונים שאתן אוהבות.

לסיכום, כאשר אתן מתאפרות אל תפחדו להתנסות מצד אחד, אך מהצד השני הקפידו לשים לב לגוונים שאתן מורחות כדי לקבל תוצאה מקסימלית שתתאים הן לפנים שלכן, לעיניים שלכן ולבגדים שאתן לובשות.  


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *