לקראת הקיץ – טיפים לטיפול באלרגיות ילדים

2

אורלי איתן, נטורופתית  בכירה בחברת ‘סופהרב’ ויטמינים מינראלים ותוספים

שכיחותן של אלרגיות:

אסתמה מופיעה בקרב 12%-8% מהילדים. בחברה המערבית תתגלה המחלה לפני גיל שלוש במחצית מהמקרים.

שכיחות atopic dermatitis (“אסתמה של העור”), בקרב ילדים היא 12%-10%, כ-80% מתוכם יפתחו סימנים למחלה לפני גיל חמש, כ-60% מתוכם – לפני גיל שנה.

נזלת אלרגית מופיעה אצל 40%-20% מהילדים. רבים מהם סובלים במקביל מאסתמה, דלקות עיניים אלרגיות, סינוסיטיס כרוני או דלקות אוזניים כרוניות.

אלרגיה למזון מופיעה בשכיחות הרבה ביותר בקרב תינוקות, בזמן הצגת המזונות המוצקים הראשונים, כנראה בשל חוסר הבשלות של מערכת העיכול ומערכת החיסון. חשוב לציין כי מרבית המקרים שבהם נצפית תגובה לא טובה למזונות שונים אינם אלרגיה למזון, אלא חוסר סבילות של הגוף לאותו מזון, ללא הפעלה של מערכת החיסון. לדוגמה, חוסר סבילות לחלב בשל חוסר לקטוז, אותו אנזים המאפשר עיכול וספיגה במעיים של סוכר החלב.


שמירה  על כללים פשוטים והיעזרות ברפואה המשלימה יוכלו לצמצם את התפרצויות האלרגיה ולהקל על התסמינים

מניעת התפתחות האלרגיה:

  • הנטייה לפתח אלרגיה היא משפחתית, אך מחקרים מראים כי חשיפה לגורמים סביבתיים שונים מגבירה הסיכון למחלה, בפרט בשנים הראשונות לחיים. יתר על כן, במניעה מלאה של חשיפה לאלרגן לתקופה ארוכה יורדת, בחלק מהמקרים, הרגישות לו. כדאי, אם כן, להקפיד על מספר כללים, בפרט עם ילדים עם נטייה משפחתית לאלרגיה:
  • להימנע ככל האפשר מחשיפת הילד לעשן סיגריות, זיהום אוויר, פריחות, עובש.

  • הנקה מלאה עד גיל שישה חודשים – מחקרים מראים כי הנקה עד גיל זה מפחיתה הסיכויים לפתח תסמינים אלרגיים.

  • במקרה של תינוק עם סיכון גבוה לפתח אלרגיה, האם המיניקה צריכה להימנע ממזונות אלרגניים, שכן מרכיבים מתוכם עלולים לעבור לחלב האם. המזונות העיקריים הם חלב בקר ומוצריו, ביצים, בוטנים, או מזונות אחרים שידוע כי קיימת רגישות להם במשפחה (לדוגמה, הימנעות ממוצרי חיטה במשפחה שבה ידוע על רגישות לגלוטן, מחלת צליאק).

  • אין להתחיל לתת מזון מוצק לתינוק לפני גיל שישה חודשים. מחקרים מראים קשר ישיר בין מתן מזון מוצק בגיל צעיר יותר להופעת אלרגיה למזון ואלרגיות בכלל.

  • בהצגת מזונות מוצקים יש להתקדם בהדרגה, ולהציג מזון חדש אחת למספר ימים. יש לדחות הצגה של מזונות שידוע כי קיימת רגישות להם במשפחה, או כאלו הידועים כאלרגנים, כמו בוטנים, מוצרי חלב בקר, ביצים, פירות הדר ופירות טרופיים, בננות, תותי שדה, דבש, מוצרי סויה, מוצרי חיטה ודגים. בשנים הראשונות רצוי להימנע ממוצרים המכילים חומרי טעם וצבע מלאכותיים או חומרים משמרים.

  • אם הילד כבר פיתח אלרגיות, רצוי להימנע או להפחית משמעותית שימוש במזונות האלה: בוטנים ומוצרים המכילים בוטנים, מוצרי חלב בקר, מוצרי סויה, פירות הדר (בפרט תפוזים), פירות טרופיים, בננות, ממתקים מרובים, וכמובן מוצרים המכילים חומרי טעם וצבע מלאכותיים או חומרים משמרים.
  • תכשירים טבעיים המונעים ומקלים סימפטומים של אלרגיות:

  • אבקת ביוטיקיד מבית ‘סופהרב’-  פרוביוטיקה ייעודית לפעוטות ולילדים

פורמולה פרוביוטית חדשנית שהותאמה במיוחד להרכב הייחודי של אוכלוסיית החיידקים במערכת העיכול של ילדים ופעוטות. ביוטיקיד תורמת לשגשוג אוכלוסיית החיידקים הפרוביוטים ושומרת על האיזון העדין במערכת העיכול.

להשיג ברשתות הפארם ובחנויות הטבע הנבחרות. 107 ₪.

  • אומגל’ה מבית ‘סופהרב’- סירופ אומגה 3 עשיר ב-DHA

סירופ שמן דגים, פירותי, טהור, וערב לחיך. אידיאלי לילדים, נשים הרות ולבעלי קושי בבליעת כמוסות. כפית אחת מספקת אומגה 3, עשירה ב-DHA, בשילוב עם מחית פירות ותמצית תקנית של פירות יער המכילה כמות נוגדי חימצון שמקבילה ל-3 מנות פרי ליום.

  • טיפות אסטרגלוס+ ויטמין C מבית ‘סופהרב’

האסטרגלוס הוא שורש מאכל סיני ומשמש בעיקר לחיזוק המערכת החיסונית. השימוש באסטרגלוס עוזר להתמודד כנגד זיהומים במערכת הנשימה ומונע הישנות מחלות האופייניות לתקופת החורף.

להשיג ברשתות הפארם ובחנויות הטבע הנבחרות. 73 ₪

  • · מולטי ויטמין-מינרל קנגהויט לילדים מבית ‘סולגאר’

מולטי ויטמין-מינרל איכותי ומקיף המכיל את כל רכיבי-התזונה החיוניים, במגוון הרחב ביותר ובמינונים המומלצים להתפתחות תקינה. נטילתו חיונית בתקופת הילדות, למימוש פוטנציאל הגדילה המרבי ולהתפתחות מוצלחת של מערכת הגוף. מהווה בסיס להתפתחותם הפיזיולוגית והאינטלקטואלית וחשוב לחיזוק כללי.

להשיג ברשתות הפארם ובחנויות הטבע הנבחרות. 85.5 ₪.

  • · ויטמין C לילדים מבית ‘סולגאר’

ויטמין C טבעי בטעם תפוז טבעי, המתאים במיוחד לילדים.מחזק את מערכת החיסון ומפחית שכיחותם של זיהומים ודלקות. יעיל למניעה וטיפול במחלות חורף.

להשיג ברשתות הפארם ובחנויות הטבע הנבחרות. 61 ₪.

  • · אבץ למציצה מבית ‘סולגאר’

טבליות אבץ למציצה בעלות תפקיד חשוב בטיפול בהצטננות ובהקלה על דלקות גרון. משחררות יוני אבץ בעלי מטען חיובי אשר נקשרים לתאי האפיתל ומונעים חדירת וירוסים לתוכם.

להשיג ברשתות הפארם ובחנויות הטבע הנבחרות.