לעבור את פורים בשלום עם הקלוריות

2

מאת: רותי אבירי, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה לסטארקיסט

פורים הוא החג האהוב על ילדי ישראל ובצדק,  זה הוא חג עמוס במנהגים נעימים ומתוקים, אך גם בחג מקסים זה יש מקום לשמור על הערך התזונתי של המאכלים אותם אנו אוכלים…

אמנם אין ארוחות חג גדולות, אבל יש לא מעט מסיבות והרמות כוסית שבכולן יש אזני המן.
אזני המן מופיעים פתאום על כל צעד ושעל כמו לא ניתן להתחמק מהן גם אם הייתם רוצים. אמנם פורים הוא חג של יומיים, אבל אזני המן מגיעים עוד הרבה לפני כן..ולמי שאוהב אותם עלול להיות קושי רב להתמודד איתם במשך תקופה כ”כ ארוכה.

מבחינה קלורית – אוזן המן יכולה לנוע בין 100-200 קלוריות. תלוי בגודל, במילוי ובסוג הבצק .
רב הקלוריות באזני המן מגיעות מהבצק כך שלא ממש משנה באיזה מילוי תבחרו. אל תתפתו לאוזני המן “ללא סוכר”, רב הפחמימות יגיעו מהבצק ואי תוספת הסוכר לא תהיה משמעותית מידיי.
אין הרבה אפשרויות להפחית קלורית את אוזן ההמן אבל בהחלט יש אפשרות להכין אוזני המן בריאות יותר: קמח מלא, שמן במקום מרגרינה, מילוי תמרים ובצק דק יחסית  יכולים לשפר את הערך הקלורי..

שמחה גדולה בחג פורים היא כמובן קבלת משלוחי מנות העלולים לגרום לכם למצוא את עצמכם בתום  החג עם בית עמוס בממתקים שלרב לא נמצאים בו. כדי לא להינזק מכך, אמצו אחת מהאופציות הבאות:

  • כבדו בנדיבות כמה שיותר אורחים בתכולת  משלוחי המנות ..
  • אל תשאירו את המשלוח מנות חשוף ומגרה על השולחן. רחוק מהעין- רחוק מהלב…לא ראיתם- לא התפתיתם..
  • אם עליכם להכין בעצמכם משלוחי מנות, קנו את המצרכים קרוב ככל האפשר למועד הכנת המשלוח כדי שלא ישהו זמן רב מידיי בביתכם
  • העדיפו להכין משלוחי מנות בריאים יותר.כדאי לכם להכין משלוחי מנות בריאים במיוחד אם תרצו לקבל כאלה בשנה הבאה. הכינו כאלו בעצמכם השנה והיו הראשונים שלא מפחדים להתחיל עם זה.. כנראה שרב האנשים יודו לכם.          ניתן להפגין מקוריות אמיתית ולשלב אך ורק מוצרי בריאות –טונה מזינה בקופסא בטעמים שונים,חטיפי בריאות למיניהם. כמובן שמארזי פירות יבשים יכולים להתאים להגדרה זו…

ואם אתם מתכוונים למלא את כל מצוות החג ולשתות “עד לא ידע”..זכרו שאלכוהול מכיל לא מעט קלוריות ללא ערכים תזונתיים מזינים באמת..אמנם שתייה מתונה של אלכוהול נמצאה בעלת יתרונות בריאותיים (עד מנה אלכוהול ביום לנשים ועד 2 מנות ביום לגברים).

חג פורים שמח ובריא!