למי יש זמן לעצור לחשוב על הגשמה? יש לי ילדים!! /יעל דורון יבין

2


בחרת קריירה? תקבלי את מצקצקי הלשון. בחרת ילדים? יגידו שאת לא איכותית ואיך לא משעמם לך! הרוב יגידו לך שצריך לבחור!! “ככה זה”..

אם הייתי סופרת כמה פעמים שמעתי משפטים ש אומרים “שהילדים יגדלו אגשים את עצמי..”, “זה לא הולך יחד”, “מישהו בסוף מקריב ולא מוכנה שזה יהיהו הילדים שלי..”, “כרגע הילדים זה הדבר הכי חשוב..” אז בטח הייתי מליונרית היום!

אני בטוחה שאני לא מגלה לכן את אמריקה. לפחות לא לכולכן.. זה לא נכון!! אין “ככה זה”. אלפי נשים מגשימות את עצמן יום יום ונהנות גם עם הילדים.

תפסיקו את צקצוקי הלשון והאמירות הנוראיות על “למה הן הביאו ילדים” . לא עוד “משטרת אימהות” ששופטת אחת את השניה באלפי גני שעשועים ברחבי הארץ וקוראת ליצחק קדמן להגיע מהר כי נעשה כאן עוול נורא לילדים. אמא לא מוגשמת היא אמא שרע לה ותאמינו לי, מניסיון, זה יותר גרוע מאמא מוגשמת שטוב לה.

אני אגלה לכן סוד- גם אני הייתי כזאת, שופטת אימהות אחרות ובחירות אחרות מה”אמת” שלי אבל גם.. לא מאפשרת לעצמי את מה שאני רוצה
כי רגשי האשמה גוברים, הפחד תוקף ואת לא ממש יודעת מה לעשות קודם כי יש עכשיו סדר עדיפויות אחר. אז מה אם הילד עוד מעט בן 18???
מתלווים לזה הרבה קולות פנימיים שאומרים לי שזה לא נוח ומצריך המון עבודה ועבודה קשה ואני הרי מפונקת..לא? אז עדיף להישאר באיזור הנוח והמוכר.
עכשיו בהסתכלות לאחור זה נראה לי מתחיק שהייתי שם במקום הזה.
איזה מזל שלא נשארתי בו. איזה מזל שהכרתי מישהי אחרת שהפסיקה להתלונן ויצאה לעשות. שהפסיקה לבכות ובעיקר הפסיקה להיות “ועדת ביקורת” על כל דבר שראתה.. איזה מזל שהתחלתי להיות!
אני גם יודעת שהכל לטובה. שהייתי צריכה לעבור את כל זה כדי לראות כמה טוב לי עכשיו.

אז למה לעזאזל בישראל 2011 עם כל כך הרבה נשים חכמות, מודעות וחזחקות אנחנו מוותרות לעצמנו ועל עצמנו?
הנה כמה מסקנות שהגעתי אליהן מאימון של מאות נשים כמוני, חברות, שכנות, לקוחות ועוד (מוזמנות להוסיף משלכן..):

  • למי יש זמן לעצור לחשוב מה אני רוצה ואיך? וזה אפילו שיומיום, דקה דקה אנחנו חשות כיווץ בגוף ויודעות שלא טוב לנו.
  • האיזור הנוח הזה של מה שמוכר לנו כרגע, כ”כ נוח שאנחנו חושבות (כמוני..) שאם נוסיף עוד משהו אחר זה יזעזע את הכל. ובעיקר את הילדים! והם הרי בראש סדר העדיפויות אז מיד הכל יורד מהפרק..
  • אין לנו מושג מה בדיוק יכול לעזור לנו והזכרנו כבר שאין אפילו זמן לחפש…?
  • המחשבות התוקעות הידועות אומרות לנו-  ש”אין לנו את זה” , “זה לא יילך” , “מי ייתן לי”, “זה לא הזמן” (!) , “זה לא אחראי עכשיו” והידועה מכולן- “אין לי כסף!”..ועוד!!
  • ואם כבר כסף- אנחנו בטוחות ששינוי זה המון כסף וזמן להשקיע אז אין על מה לדבר כרגע..כשאתפנה מתישהו.
  • “בן זוגי/שר האוצר/הסקפטי לא יסכים..” , “הוא נגד הדברים האלה”…”אין לי אנרגיה לדבר איתו על זה.. בטח נריב!”
  • הבלבול משתלט, לא בדיוק יודעות מה נכון לנו, מה אנחנו רוצות, לאיזה דרך לפנות ואיךואם יש כמה אופציות אז בכלל הוספנו עומס על המערכת..
  • לא מוצאות מישהו שילווה ויתאים לנו ויכול לעזור.

אם יש לך עוד- זה הזמן כאן למטה להוסיף!

החזון האישי שלי מתגשם בימים אלה. לפני 5 שנים ראיתי את עצמי מעבירה מסר לאלפי נשים. בדיוק את המסר הזה (ועוד כמה איתו..) להגשמה ללא קשר למצב חייך, ללא תלות בנסיבות, ממקום שלם ובטוח ובעיקר מאושר.

החזון הזה בא לידי ביטוי על ידי חשיפה של כמה מהתרגילים הטובים ביותר שלי בוידאו ואותם אני נותנת במתנה פה – http://www.woman-potential.co.il/
התרגילים מיועדים לנשים שרוצות שינוי קריירה, שכירות או עצמאיות שרוצות התנהלות אותנטית ומותאמת להן. (בלי כל מה שצריך ומה שההוא חושב וכן הלאה..)
מה תמצאי שם? תרגיל שיעזור להבין מה נכון לנו, תרגילי ניהול מחשבה שעוזרים להבין למה אנחנו תקועות, איך להתנהל מאותנטיות, ועוד בנושא שלווה וביטחון בדרך שלנו.
התרגילים האלה באתר מיוחד לתקופה קצרה בלבד ובקרוב יירדו. התגובות כבר כ”כ עוצמתיות ומחבקות שאני באמת מתרגשת ומגשימה חלום!
אשמח לשמוע מכן מה זה עשה לכן. תהנו!