עדיין מאושפזת הריון שבוע 34 – חשש של לידת פג

2

עדיין מאושפזת הריון שבוע 34 – חשש של לידת פג

בקושי יצאתי מהמיטה בימים האחרונים בעיקר בגלל בדיקת מי שפיר שעשו לי .
היו לי קצת כאבי בטן והעדפתי לשכב במיטה ולנוח, בשישי שבת היו לי מלא אורחים והיום היינו בריצות מבדיקה לבדיקה, ועכשיו יצאתי קצת לקפיטריה בבית החולים כדי לנשום אויר ולעדכן.

קודם כל בדיקת הפיש יצאה תקינה – בדיקה שעשו במסגרת בדיקת מי השפיר כדי לבדוק אם אפשר ליילד את העובר שלי לפני הזמן.  הריאות בבשלות חלקית, מחכים עוד שבוע כדי לתת להן להבשיל עוד קצת.
היום היתה לי הערכת משקל או 2 הערכות משקל ליתר דיוק.
בבוקר טכנאית בדקה אותי, בצורה די חפיפניקית, לקח לה בדיוק 2 דקות לבדוק משקל, זרימות ותנועות עובר.
בדיקה שאמורה לקחת לפחות 10 דקות כי במיוחד במקרה כמו שלי צריכים לבדוק כמה פעמים כל דבר.
בקיצור ההערכת משקל שלה יצאה 1680 גרם.
(עד עכשיו בשלושת השבועות האחרונים זה בסביבות 1500).

בצהריים עשתה לי רופאה שגם היא לא יותר מדי דייקה לדעתי ולדעת בעלי.
היא מדדה כל דבר 15 פעם בערך וכל פעם יצאו לה תוצאות שונות. חלקן התאימו לגודל בטן מתאים לשבוע 29-28, וחלקן לשבוע 31 בכלל. הראש מתאים לשבוע 33 שזה בסדר יחסית, הוא די גדול ובדקו גם זרימות במוח ובחבל טבור ויצא בסדר גמור.

מה שכן, בהערכת משקל שלה, היא לקחה את הערכים הכי גבוהים ויצא לה בהתחלה 1950 גרם. אמרתי לה שתבדוק שוב כי אין סיכוי ש5 הערכות בחודש האחרון מעידות על 1500 ללא מגמת גדילה ופתאום יוצא לה 450 גרם בשבוע. היא סידרה קצת את הערכים , בדקה שוב, לקחה מדידות קצת יותר נמוכות אבל כאלה שמתאימות לגודל בטן של שבוע 30+ ויצא 1820.
היא התעקשה שיש סטייה במדידות של 10-15% וזה בסדר אם כי רואים שבאמת יש פער של כחודש בגודל הבטן.
קצת התעצבנתי כי לא יתכן ששומשום גדל ב150 גרם בשעתיים..

הלכתי אחכ לרופא שלי שהוא פה במחלקה, אמרתי לו את הדברים ושנראה לי ששתי המדידות לא מהימנות (גם בעלי הסכים והתעצבן על זה) והוא אמר לי שיכול להיות שיש סטייה אבל כן רואים מגמת עליה קלה בגדילה.
עם המשקל הזה הוא באחוזון 5 שזה עדיין נמוך , והרופא שלי אמר שנחכה עוד שבוע, ניתן לו לגדול עוד קצת, ואז בשבוע 36 בערך ינתחו והסיכוי של לידת פג יקטן. יחד עם זאת הוא אמר שבמידה והוא יוולד במשקל של פחות מ-1800 גרם נצטרך לבלות תקופה בפגיה אבל שננסה לשמור על אופטימיות.
בינתיים גם המוניטורים מאוד טובים (עושים לי 4 פעמים ביום) ואולטראסאונד כל בוקר ומעקב זרימות פעמיים בשבוע, והכל יוצא תקין כרגע אז הם לא מוצאים סיבה לקצר לו את השהות כרגע בבטן ומעדיפים לתת לו להבשיל כמה שיותר ולהמנע ממצב של לידה של פג.

קצת התבאסתי כי אני פה כבר שבוע, אבל מצד שני מנסה לחשוב חיובי בידיעה שעוד שבוע פה במיטה זה פחות שבוע בפגיה, ועדיף לו להגיע כמה שיותר קרוב ל-2 קילו.
מי יודע, אולי בסוף הוא יפתיע והם פספסו לו איזה 300-400 גרם ואז נשתחרר מהר..
מחר אני שבוע 35!!
לא להאמין ששבוע הבא אני מתחילה חודש תשיעי להריון והגעתי עד הלום..

סוף סוף הבטן התחילה גם לגדול קצת, לא בטוחה אם זה ממנו או מזה שאני טוחנת בלי הפסקה ואוכלת 4-5 ארוחות ביום, נהיה לי תיאבון של פיל, אבל אני מנסה שלא לחשבן.. עליתי 8 קילו מתחילת ההריון עד עכשיו אז אני עדיין בסדר.

ביום שישי בעלי הגניב אותי מהבית חולים בערב, הלכנו למסעדה יוקרתית, התפנקתי לי על סטייק אנטריקוט טוב וקרם ברולה לקינוח, אחכ נסענו חזרה לבית החולים.

ראבק, כבר חודש לא עשיתי סקס עם בעלי !!!!! ובחדר אין טיפת פרטיות לצערי..

תכלס לא הכי נורא פה במחלקה בתל השומר. אני מאושפזת במחלקת הריון בסיכון. 
כמו שאמרתי הצות מאוד נחמד, ויש הרבה בנות פה, ויש גם קניון קרוב שיש בו מסעדות ואפשר לצאת פה לנשום אויר מדי פעם .
ותכלס בהשואה ללשבת בבית 3 חודשים בשמירה מהבוקר עד הערב לבד בבית על הספה, ולרוץ כל פעם לרופאים ולהלחץ כל יומיים ופעם בשבוע התענוג של כמה שעות במיון בשביל שאחרי שיטרטרו אותי ישלחו אותי הביתה, אז זה די עדיף פה.
היום טס, עד הצהריים בד”כ אני עסוקה עם בדיקות, מוניטורים, רופאים וכל מיני, בצהריים ישנה שעה שעתיים, אחה”צ בד”כ באים לבקר אותי , בעלי מגיע בערב אחרי העבודה, וב9-10 אני מתישבת עם הלפטופ בחדר במיטה, בעלי צרב לי את 3 העונות של נמלטים ואני יושבת בכיף עם אוזניות ורואה.. (כבר באמצע העונה השניה!!). אתמול בעלי היה פה כמה שעות, ישבנו יחד לראות את שרק 3..
אז יחסית לא נורא לי פה.
בנוסף יש לי פה מלא מתוקים ושוקולדים ועוגיות ואני מנשנשת לי בכיף.. (ושמישהו יעיז להגיד לי משהו על זה!!)
אבל הכי חשוב זה זה שאני רגועה כי הם בודקים ועוקבים כל הזמן, והכל פה יחסית מתוקתק, אז אין את החשש של להיות בבית וחלילה משהו יקרה ..

מקוה שהקטנצ’יק יגדל ושלא נצטרך לבלות בפגיה. מחזיקה אצבעות..