נופש בארץ בחגים ? או נופש בחול בחגים ? להשאר או לברוח לחו”ל? – יתרונות וחסרונות לכל אפשרות

2

עונת החגים היא עונה מעולה לטיולים בכל העולם, מזג האויר חיוני, הגשמים ברוב המקומות כבר חדלו, גם גשמי הקיץ והמונסונים.

יש פחות תיירים מאשר ביולי אוגוסט ועומס החום לא מכביד כמו באמצע הקיץ. עכשיו חופשת הילדים מכריחה אותנו להיות גם בסוג של חופשה, גם בין כיפור לסוכות וגם בחול המועד.

בקיצור, אי אפשר לדבר עם אף אחד בעונת החגים. צריך לחכות שהם יגמרו ואז מתחדש הכל.

גם העבודה חוזרת לעצמה אחרי החגים, כי בזמן החגים הכל כמעט מושבת, גם מי שרוצה לעבוד כמעט ולא יכול, כאילו סגרו את השלטר.

בכל שנה בראש השנה אנו בודקים איך יראו החגים של שנה הבאה, האם החופשים נופלים על סוף שבוע או על אמצע שבוע, ואולי קצת מזה וקצת מזה.

במידה והחופשים נופלים על סופי שבוע, זה מצוין, זה אומר שמבחינת הילדים הקטנים יש יותר ימים בגן, יש פחות גשרים לעשות על ימים מהעבודה, ופחות ארוחות משפחתיות, כי החגים מתאחדים עם סופי השבוע.

במצב כזה כנראה שנשאר בארץ לחגוג את החגים עם המשפחות ונהיה כמה שיותר בשגרה.

יש שנים בהם החגים יוצאים באמצע השבוע, בצורה זו, אם תקחו בערך שמונה ימי חופש מהמלאי שלכם, זה אומר שיש לכם בערך שלושה שבועות חופש ושווה לנצל את זה לחופשה נהדרת בארץ או בחו”ל.

ככל שתקדימו לתכנן כן ייטב, כי אתם כנראה לא היחידים שרואים את הפוטנציאל העצום בלקחת מספר זעום של ימי חופש לכל התקופה הזו.

למה כדאי לנסוע לחו”ל בחגים?
כמו שנכתב, מזג האוויר הוא אידיאלי לרוב המקומות התיירותיים, ספטמבר ואוקטובר הוא זמן בו עדיין חם ונעים להיות באזורי החוף ולרחוץ.

מצד שני, זמן טוב לטרקים בהרים הגבוהים שם כבר נמס כל השלג במעברים הגבוהים.

עוד סיבה טובה לנסוע לחו”ל ולא להשאר בארץ, היא שבניגוד אלינו, לנוצרים, למוסלמים ולשאר החוגגים אין בדרך כלל חודש שלם של חגים בספטמבר אוקטובר (אלא אם נפלתם על הרמאדן). לרוב תתפסו את המקומיים כבר בתוך הנסיקה לעשייה שאחרי ההתאוששות מהקיץ (בחצי הכדור הצפוני).

וזה זמן טוב לבקר בשלל מקומות בחו”ל, מקומות שבדרך כלל עמוסים בתיירים אמריקאים ואירופאים בזמן החופשה הגדולה שלהם ביולי-אוגוסט.

למה עוד? כיוון שחברות התעופה וסוכני הנסיעות כולם יודעים שבתקופת החגים יש נהירה לחו”ל, תוכלו למצוא בתקופה זו טיסות ישירות ודילים מדהימים למגוון יעדים גדול הרבה יותר מאשר בימי חול רגילים ל שאר השנה. בין השאר ליעדים ביוון כמו סנטוריני, לאירופה הקלאסית ואפילו להודו. יש הרבה יותר היצע של אפשרויות טיסה ולינה, ושווה לקחת את זה בחשבון.

למה להשאר בארץ בחגים?
אם תסעו בחגים לחו”ל סביר שתתקעו עם כל עם ישראל בנתב”ג מפוצץ מנוסעים. מי שהיה שם במצב כזה יודע שזו לא חוויה נעימה, ועוד עלולה להתרחש שביתה חס וחלילה, בקיצור, סיכוי טוב לאבד את הראש או את המזוודה עוד לפני שהגעתם ליעדכם.

ואם בישראלים עסקינן, כיוון שכמו שדובר, כל התיירים הזרים האחרים כבר לא בחופשה, סביר שתפגשו בטיול שלכם, לא משנה היכן יהיה, הרבה הרבה ישראלים (לא תמיד זה מתאים).

דווקא עונת החגים היא אחת העונות הנהדרות לטיול בארץ, גם פה מזג האויר מושלם וחבל לוותר על תקופה מצויינת כזו.

בהרבה הרבה פחות כסף תוכלו לבלות שבועיים או שלושה ברחבי הארץ, להשיג דילים לראש השנה בארץ בשלל המלונות שבצפון ובדרום.

להנות מטבילת בפלגי המים שבצפון להפגת החום ומלילות צוננים ל מדבר בדרום, וכל זה במחצית מהסכום שתוציאו בחו”ל ובלי הטרטור ובזבוז הזמן שבטיסה.

שתהיה שנה טובה


Response (1)
  1. F
    Fly ספטמבר 15, 2012

    אפשר להזכיר את האופציה של תאילנד, לפי הסטטיסטיקה ולמרות שהתענוג לא זול, ואם כבר בחו”ל אז הישראלים מעדיפים להעביר את החגים בתאילנד.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *