יש מה לעשות: טיפול בפיגמנטציה אצל נשים

b

פיגמנטציה היא בעיה אסתטית משמעותית שמשפיעה באופן משמעותי על הדימוי והביטחון העצמי. כיום, בזכות טיפולים מתקדמים, ניתן לטפל בבעיה באופן נקודתי ועם שימת דגש על קבלת תוצאות מצוינות. כל מה שרצית לדעת על טיפולי פיגמנטציה – בסקירה הבאה.

פיגמנטציה אצל נשים: בעיה אסתטית נפוצה

פיגמנטציה היא תופעה נפוצה מאוד בקרב נשים, ובייחוד בישראל בשל החשיפה הממושכת לשמש. מראה שזוף נחשב למראה נחשק למדי, אולם יש לכך השלכות משמעותית על עור הפנים שמהווה את כרטיס הביקור של כל אחת מאיתנו. בעקבות החשיפה נוצרים כתמים בצבעים שונים מצבע העור, לרוב בגוון חום או אדמדם. למעשה, קיימים סוגים שונים של פיגמנטציה הנבדלים מהאחד מהשני, ועל כן שיטות הטיפול משתנות בהתאם לסוג הפיגמנטציה. מדובר בתופעה שמשפיעה מאוד על הביטחון והדימוי העצמי, ולכן חשוב להבין כי ניתן לקבל שורה של טיפולים אשר יכולים לסייע לצורך שיקום העור. חשיפה ממושכת לשמש עלולה להחמיר את הפיגמנטציה ועל כן שילוב של טיפולים ממוקדים לצד מריחה של קרם הגנה מהווה את הדרך הטובה ביותר להתמודדות. מהם הטיפולים אותם תוכלי לעבור לצורך התמודדות עם הבעיה? להלן סקירה מיוחדת: 

תוסף תזונה קולגן

קולגן הוא חלבון המצוי בריכוז של 30% בגוף האדם, ותפקידו הוא בין היתר לבנות את רקמות החיבור של העור. ככל שמתבגרים, ייצור הקולגן הולך ופוחת ועל כן נטילה של תוסף תזונה קולגן יכול לסייע לצורך מיצוק העור. אבקת קולגן מהווה דרך מצוינת לספק לגוף רכיב שיסייע נגד תופעת הפיגמנטציה. ניתן לקרוא מידע מפורט על אבקת קולגן וללמוד לעומק על הנושא, ובהתאם לכך לסגל לשגרת הטיפוח והתזונה נטילה של תוסף תזונה המאושר ע”י משרד הבריאות שלא מלווה בתופעות לוואי. 

טיפול פילינג

פילינג הוא טיפול שמבוצע ע”י קוסמטיקאית מוסמכת. כאשר אנו מדברים על פילינג ניתן לומר כי הוא מתבצע בשלוש שכבות: שטחי, בינוני ועמוק. פילינג שטחי מתבצע לצורך טיפול בבעיות בשכבות העליונות של העור, בינוני בחלק האמצעי ואילו עמוק מטפל בשורש הבעיה. בדרך כלל, בטיפול פילינג עמוק ניתן לקבל פתרון משמעותי לצורך טיפול בפיגמנטציה. ככל שהפילינג יותר עמוק כך ההחלמה יותר ממושכת, ולכן התייעצות עם קוסמטיקאית מוסמכת הינו חלק חשוב מאוד בתהליך של קביעת תהליך הטיפול המתבצע ע”י חומרים כימיים שחודרים לשכבות העור העמוקות. פילינג מתבצע באמצעות מריחה של חומר על העור, ולאחר מספר שניות העור מלבין – החלבונים בעור עוברים תהליך כימי, ובהתאם לכך מסיר את השכבות הפגומות של העור מתוך מטרה לחדש את השכבות העמוקות לצורך הסרת כתמי פיגמנטציה.

שימוש קבוע במסנני קרינה

טיפול מניעתי הוא חלק בלתי נפרד מהסרת כתמי פיגמנטציה. הקפידי למרוח בכל יום מקדם הגנה (SPA 30) אותו ניתן לרכוש דרך הקוסמטיקאית או דרך חברות מקצועיות. אם את בעלת עור בהיר, שימוש במסנן קרינה מהווה חלק בלתי נפרד משמירה על עור הפנים ללא קשר לפיגמנטציה, וזאת בשל הרגישות של העור לאור השמש. באופן כללי, כדאי לשלב הגנה מהשמש כחלק משגרת הטיפוח היומית והקבועה.

טיפול להבהרת עור

למרבה המזל, כיום תחום הקוסמטיקה עבר שינויים משמעותיים שבמסגרתם ניתן לבצע טיפולים לא פולשניים לצורך טיפול בפיגמנטציה, הן באמצעות קרן לייזר או דרך שימוש במכשור מתקדם, המאפשר לחדור לשכבה הבינונית של העור מבלי לבצע טיפול פילינג שזמן ההחלמה שלו הוא ארוך יותר. נוסף לכך, קוסמטיקאית מקצועית תדע להתאים את סוג הטיפול לגוון העור ובהתאם לכך להשתמש בחומרים פעילים שיכולים להשפיע על דיכוי המלנין (החומר בגוף שגורם לפיגמנטציה), כמו תכשיר רטינול אותן ניתן לקבל גם באמצעות מרשם דרך רופא עור. 

סרום ויטמין C

ויטמין C ידוע בתכונות האנטי-בקטריאליות שלו ועל כן הוא מהווה תכשיר מצוין לטיפול ביתי בפיגמנטציה. ניתן לבצע רכישה של סרום ויטמין C דרך הקוסמטיקאית או באתרים מתמחים, בעלות כספית של עשרות שקלים בודדים בלבד. את הסרום רצוי למרוח על עור הפנים באופן קבוע לצורך הבהרה של העור, ובהתאם לכך ליצור בבית מערך תומך לטיפול.

לסיכום, פיגמנטציה היא לא גזרת גורל וניתן לטפל הן באמצעות טיפולים קוסמטיים והן דרך שימוש בתוספי תזונה, סרומים וכמובן מסנני קרינה. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *