יוצאים מהבית: 3 טיפים חשובים לבחירת תאורת חוץ

b

השקעתם לא מעט זמן ומשאבים בעיצוב הבית, בחרתם בקפידה כל פריט ריהוט וגוף תאורה, ואתם נהנים מכל רגע שבו אתם מבלים בין ארבעת קירות. מצד שני, את החצר קצת שכחתם ולמרות שחלמתם על מרפסת מפנקת שבה תוכלו לבלות זמן איכות עם החבר’ה (או לגמרי לבד) התאורה הקיימת פשוט לא מאפשרת לכם לנצל את המרחב, או ליהנות ממנו כמו שצריך. הפתרון דווקא פשוט, אבל לפני שאתם בוחרים תאורת חוץ איכותית יש לנו כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטות.

לפני שבוחרים: מגדירים צרכים

זהו הצעד הראשון, הבסיסי והחשוב מכולם, ולפני שתבחנו קטלוגים או אולמות תצוגה, מומלץ לעצור ולהבין מה אתם באמת רוצים וצריכים. זה הזמן להגדיר את השימוש שלכם בחצר או במרפסת, למשל לצורך בילויים משפחתיים, ואילו פינות תרצו להאיר יותר או פחות – את השטח המרוצף שבו ניצבת פינת הישיבה, את שביל הגישה אל הבית או את הצמחיה והעצים? עם תאורה נכונה אפשר להאיר פינות שונות בחצר ובמרפסת, להעניק לכל אחת מהן תשומת לב ולאפשר לה לספק עבורכם את הפתרון האידאלי עבורכם. אתם רק צריכים לדעת מה באמת נכון עבורכם.

טיפ חסכוני: בחרו בתאורת לד

חשוב לזכור שתאורת החוץ פועלת זמן ממושך, ובמקרים רבים גם בזמן שאתם בבית וממשיכים ליהנות מיופייה של הגינה מבעד לדלת המרפסת. כדי לחסוך בעלויות וגם כדי להאריך את תוחלת החיים שלה, מומלץ לשלב תאורת לד שצורכת הרבה פחות חשמל. זהו לא היתרון היחיד שלה, כמובן, ובנוסף לשיקול הכלכלי יש לה עוד תרומה רבה לחצר שלכם: היא חזקה ועמידה יותר, היא פולט הרבה פחות חום מכל תאורה רגילה ובאופן כללי היא מאריכה חיים ויכולה לשרת אתכם נאמנה במשך אלפי שעות בלי לחשוש ש”תישרף” ותותיר אתכם באפלה.

עולם של אפשרויות: סוגי מנורות

אחרי שהגדרנו צרכים וזיהינו את הדרך לצמצם את העלויות וליהנות מהתאורה שלנו לאורך זמן, אנחנו מוכנים לבחור את גוף התאורה המנצח, ובמקרים רבים מדובר על מספר גופי תאורה – ולא על פתרון אחד ויחיד. זה הזמן לשלב בין ספוטים ומנורות קיר שישתלבו היטב בין הצמחייה העשירה וערוגות הפרחים, להציב מנורות דקורטיביות לאורך שביל הגישה או סביב המדשאה, ולהפיץ אור מרכזי ומשמעותי יותר בפינה שבה אתם מארחים או נשענים לאחור עם ספר טוב על הערסל המפנק. יש היום לא מעט חלופות נהדרות שיכולות להתאים לכל פינה בבית ובחצר, ואם אתם לא לגמרי בטוחים מה יתאים לכם או איך תאירו את המרחב כולו באופן הטוב ביותר, תמיד אפשר (ומומלץ) להתייעץ עם המומחים. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *