טיפים לצילום תינוקות, פעוטות וילדים לקראת החג

2
הורים יקרים, אני שמחה להציג בפניכם את סיון אסקיו, צלמת ילדים ומשפחה שחיה בניו יורק מזה 10 שנים. הצצה חטופה באתר שלה מספיקה בשביל לראות שמדובר בצלמת מקצועית בסטנדרטים מאוד גבוהים.
לרגל שהות בארץ למשך החודש הקרוב, סיון יוצאת במבצע לצילומי משפחה לקראת החג – צילום לחג
אין מתנה יותר מרגשת לסבא וסבתא מתמונות של הנכדים יחד איתכם או לבד וגם עבורכם, ההורים זו תהיה מזכרת קסומה מתקופת הילדות שחולפת כל כך מהר.
הייחודיות בתמונות של סיון היא שהיא מצליחה לתפוס אותם ברגעים הכי לא מבוימים שיש, מנקודת מבט קצת שונה שנותנת אופי וחיות לתמונה.
אין צורך להרחיב במילים, אתם יכולים פשוט להמשיך ולגלול את הפוסט עד למטה ולהבין על מה אני מדברת.
סיון מספרת על הגישה שלה בצילום: “בעוד שרובנו אוהבים לראות ולצלם תמונות של ילדים מחייכים או תמונות של ילדים יושבים יפה, משלבים ידיים ואומרים ‘ציז’, זה לא תמיד מה שאני מחפשת בתמונות שאני מצלמת. לילדים יש יכולת מדהימה לבטא את עצמם במצבים שונים ואין להם מתחרים כשזה בשינוי מצבי הרוח או הבעות הפנים; רגע אחד הם יכולים להתגלגל מצחוק ושנייה אחר כך הם יזילו דמעות, כאילו לא צחקו לפני רגע. כשאני מצלמת ילדים, המטרה שלי היא לתפוס את כל אותם הרגעים האלו, שמשקפים את מצבי הרוח ואת התכונות האמיתיות של הילד המצולם”.
  

לכבוד החגים, סיון משתפת אתכם בכמה טיפים נפלאים לצילום ילדים:

* יש הרבה ספרי צילום מצויינים בשוק, ויש גם כאלו ספציפיים לצילומי ילדים, אבל הדבר הראשון שצריך לקרוא זה את אותו ספרון שמגיע יחד עם המצלמה ויש בו הוראות הפעלה. חשוב מאוד להכיר את המצלמה בה אתם משתמשים, להכיר את הפונקציות שלה, וכדאי מאוד לעשות כמה טסטים לפני שמתחילים לצלם את הילדים. זה לא נעים לצלם סט שלם ואחר כך לגלות שהתמונות מטושטשות או חשוכות

* אם כבר הזכרתי תאורה, כמובן שיש עדיפות לצלם באור יום. אני אישית לא אוהבת תאורת סטודיו ומעדיפה לצלם ילדים בסביבה הטבעית שלהם. אם אני מצלמת במקום סגור, אני מעדיפה לצלם בחדר הכי מואר שיש (בתקווה שהחדר הכי מואר שיש הוא גם חדר הילדים) ואם אני מצלמת בחוץ, אני אף פעם לא אעמיד את הילדים חצי בשמש וחצי בצל. השעות הכי טובות ונעימות לצלם הן שעות הבוקר המוקדמות, כשהשמש לא מאוד חזקה והאור הוא יותר רך ונעים, וברוב המקרים הילדים עירניים ולא מותשים מהיום שעבר עליהם. (ואני לא מתכוונת שתעשו השכמה ב 6 בבוקר רק כדי לתפוס את קרני השמש הראשונות).

תודה לאל, לילדים יש ברכיים, כפות ידיים וכפות רגליים. אל תשאירו אותם מחוץ לפריים.

* אם אתם מצלמים את כל הראש של הילד, תשאירו קצת רווח למעלה. אם אתם מתמקדים יותר בפנים, אז אפשר ‘לחתוך’ קצת עד אמצע המצח. לא ‘לחתוך’ מעל העיניים, וכמובן להשאיר גבות בתמונה.

* אני לא אוהבת ‘לביים’ ילדים. אני לא אוהבת לבקש מהם לעשות משהו שהם לא רגילים לעשות. ילד ביישן לא יהפוך בן רגע לשובב וילדה שהיא דיוה קטנה, אני לא אבקש ממנה להיות בשקט. אין דבר יותר מוצלח מלתת לילד להיות ילד ולא לצפות ממנו לעשות פוזות כמו של בן אדם מבוגר. זה מלאכותי, לא אמיתי. על מי אנחנו עובדים?

כשההורים שואלים אותי מה להלביש לילד לפני הצילומים, אני תמיד ממליצה על בגדים נוחים, צבעים אחידים, בדים חלקים. אם זה לא פורים, לא מומלץ לצלם חולצה בצבע צהוב זרחני עם נקודות אדומות יחד עם מכנסי פסים. רצוי שמי שימשוך את תשומת הלב בתמונה זה הילד עצמו ופחות הבגדים שהוא לובש.
במצבים בהם הילד מתעקש ללבוש את גלימת הספיידרמן על פיג’מת הפלנל עם הדפסי תומאס הקטר או בוב הבנאי, והוא מתחיל לפתח סממני טנטרום אם אומרים לו ‘לא’, אז אני לא מתעקשת. (תמיד גם אפשר לעשות צילומים בשחור לבן)
סגנון הצילום שלי מושפע מאוד ממגזינים וקמפיינים בחו”ל.
 אני בארץ לתקופה של חודש ונותרו לי עוד מספר מקומות פנויים
 אני בונה חבילות צילום לפי דרישות וצרכי הלקוח
לאתר של סיון : צילום ילדים

Response (4)
  1. מיכל ספטמבר 10, 2011

    תפסה את הבייבי שלי ברגעים הכי טבעיים ויצאו תמונות מוצלחות ביותר. באמת אחת הצלמות הטובות אם לא ה…

  2. עדי ספטמבר 11, 2011

    איזה יופי של כתבה.
    חייבת לשתף שזו אחת הצלמות המוכשרות והנעימות ביותר שיצא לי לעבוד איתן, ואני ממליצה בחום לקבל את המתנה שבמפגש איתה ועם כישרונה של סיוון. חג שמח!!

  3. שרית ספטמבר 11, 2011

    סיון צלמה את אחת ממסיבות יום ההולדת של הילדים והתוצאה היתה מדהימה. שיתפתי את האלבום עם שאר הורי הגן וכולם הגיבו בהתלהבות על התמונות היפיפיות שישארו איתנו למזכרת תמיד. אני ממליצה בחום לנצל את שירותיה בזמן שהיא בארץ עכשיו….

  4. גילה ספטמבר 12, 2011

    צלמת מוכשרת
    צילמה את הבן שלי ויצאו תמונות מהממות ומיוחדות, לא תמונות מבויימות של סטודיו.
    אני ממליצה בחום
    גם המחיר שלה סביר ביותר לאיכות שמקבלים!

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *