טיפים לצילום מוצלח של ילדים בפורים

2


מאת דן קופל – בעל חנות פוטושופ – קניון G כפר סבא

חג פורים הוא לא רק חג של תחפושות ואוזני המן אלא גם חג של תמונות, והרבה!

הורים רבים מנציחים את ילדיהם מחופשים ומשתובבים בתחפושות, לכן חשוב להציע מספר טיפים לצילום נכון שיבטיח מזכרת לכול החיים

1. יש לצלם את הילד בגובה העיניים שלו: שימו לב, כאשר אתם מצלמים ילדים התכופפו לגובה שלהם וכך התמונה לא תראה מלמעלה.

2. שימו לב לרקע: לפעמים כאשר אנחנו מצלמים אנחנו מתמקדים רק בנושא העיקרי של התמונה (לדוגמא הילד) ולא שמים לב לרקע ואז, כשמפתחים את התמונה מגלים כל מיני דברים שמפריעים ברקע (עמוד וכו’…)

3. לא עוד “דן תחייך למצלמה”: תפסו רגעים ספונטאניים. אל תאמרו לילדים להסתכל או לחייך למצלמה, תנו להם זמן והם יצחקו ויחייכו ואז צלמו אותם.

4. תצלמו ילדים בזמן פעולה שלהם: תנו לילד לשחק בבוץ, לקלף תפוז, להתגלגל בדשא הוא ייהנה וגם התמונות יצאו מדהימות.

5. המבט:הילד קופץ לכם וזז לכם מהר מידי? ואתם בכל זאת רוצים לצלם מבט אמיתי? עמדו ליד הילד ולא ממש מולו, התכופפו ואז תקראו לו קריאה אחת. בשנייה שיסתכל עליכם- צלמו!.

6. ילד שמתבייש מהמצלמה: יש ילדים שכאשר הם רואים את המצלמה, הם נבוכים ולא מרגישים נוח. לכן, תנו זמן ואל תצלמו אותם “מהר” אם לא נעים להם. תשתפו אותם, למדו אותם איך אתם מצלמים, ורק שהילד “השתחרר” לנוכח המצלמה ומסכים תצלמו אותו.

7. מצלמה דיגיטלית  -איכות הצילום: נכון, לא עולה לנו כסף לצלם, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לצלם כל כך הרבה וכל כך הרבה תמונות, ללא מחשבה. ולכן הקדישו מחשבה נוספת לפני הלחיצה.

8. מצלמה דיגיטלית – ואין תמונות באלבום?: הנטייה לשמור את התמונות במחשב יכולה להוביל במקרים רבים לאובדן התמונות. צרבו את התמונות על דיסק והדפיסו אותן – סדרו באלבום וצרו לעצמכם מזכרת מדהימה לכול החיים.