טיפים לעיצוב חדרי ילדים

b

 

אין כמו עיצוב של חדר הילדים. יש משהו פשוט, תמים וטהור בארגון החדר של האנשים הקטנים במשפחה, עם צבעוניות ילדותית וחביבה וכמובן תוך כדי שילוב של ציורים, עיטורים או דמויות שאוהבים. אפשר לעצב את החדר בקונספט מסוים שהילדים אוהבים ומתחברים אליו ואפשר לבחור בגישה חופשית יותר של פרקטיות ונוחות מתוך ראייה לטווח ארוך בחדר שהילדים אמורים לגדול בו ולהמשיך לעשות בו שימוש במשך כמה וכמה שנים. כיום ישנם עקרונות כאלה ואחרים שקשורים בעיצוב חדרי ילדים שאפשר מצד אחד לדבוק בהם וכך להפוך את החדר לשמח ומעניין אך מצד שני – אפשר גם לבחור בעיצוב חופשי על פי הטעם וההעדפות האישיות של ההורים ואם הילד מספיק גדול – אפשר גם לשתף אותו בתהליך וכך הילדים יהיו שותפים לעיצוב חדר החלומות שלהם.

מה כדאי שיהיה בחדר ילדים מעוצב?

על מנת לעצב נכון את חדר הילדים צריך לקחת בחשבון כמה נושאים ונקודות למחשבה. ראשית – מה הגודל של החדר והיכן ממוקמים החלונות והדלת. מכיוון שאלה קבועים ולא ניתנים להזזה – חופש הפעולה של ההורים מתקיים בחללים והשטחים שבין הדלת והחלונות. חשוב לשים לב למידות של הקירות ולהתחשב בכך כאשר רוצים למקם את המיטה או ארון בגדים. במידה ומדובר בילדים שהם גם תלמידים צריך לבחון האם בוחרים להכניס לחדר שלהם גם שולחן כתיבה עם עמדת מחשב או שמא רוצים דווקא לתלות טלוויזיה עם מתקן על הקיר. כיום אפשר למצוא גם מגוון של תמונות שיתאימו לשלל חדרים, חללים או קירות והילדים אפילו יכולים לבחור בעצמם את התמונה האהובה עליהם ביותר. כך אט אט העיצוב של החדר יקרום עור וגידים ואפשר יהיה להתחיל לראות בדמיון את התוצאה הסופית.

עקרונות של עיצוב חדרי ילדים

העקרונות אמנם קשורים לגיל של הילדים ולרעיונות עיצוביים אך חשוב מאד לזכור שמה שבאמת קובע בסופו של דבר הוא מה ההורים רוצים עבור הילדים שלהם ואם הילדים גדולים יחסית – מה הם רוצים בחדר שלהם. חדר הילדים הוא הממלכה הקטנה והקסומה שלהם, זה המקום שבו הם יגדלו, יתפתחו ויהפכו לאנשים הבוגרים של המחר ולכן הם אלה שצריכים לקבוע ולהחליט מה נוח להם ומה הם רוצים או לא רוצים בתוך החדר שלהם. חשוב לבחור את הרהיטים והחפצים תוך כדי חשיבה על שיקולי בטיחות ונוחות, בעיקר אם בחדר אמור לישון גם תינוק או פעוט. לחדרי ילדים מתאימים מדפי אחסון פתוחים ולא ארונות סגורים, שכן כך הילדים רואים את המשחקים או צעצועים והם לא שוכחים את דבר קיומו של משחק זה או אחר בגלל שהוא מאוחסן במקום שפחות רואים. מה שהם משתמשים בו ביומיום צריך להיות נגיש בהישג יד ומומלץ לבצע תחלופה מדי פעם.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *