טיפים לטיפול בשריטות וחתכים

2

יוכי עזיז, נטורופתית ראשית בחברת סולגאר המשווקת ויטמינים מינראלים ותוספים

בחודשי הקיץ החמים, עם יציאת הילדים לחופש הגדול, סדר היום שלהם מתערער, ושעות הפנאי שלהם רבות. בעונה זו הם  מרבים בפעילות חוץ, ועקב כך נחשפים לפגיעות ומכות לסיכונים שונים, בחודשי הקיץ נרשמת עלייה של עשרות אחוזים בשיעור הילדים הפונים לבתי חולים, בגין היפגעות בתאונה ביחס לחודשי החורף. שריטות ושפשופים, בד”כ אינן דורשות ביקור בחדר המיון אך יש לוודא שלא יתפתח זיהום או סיבוכים אחרים, מצ”ב טיפים לטיפול במקרים אלה:

  1. הפסק את הדימום ע”י הפעלת לחץ על הפצע עם תחבושת או מטלית נקייה. אם הדימום ממשיך גם אחרי מספר דקות של הפעלת לחץ יש לפנות לקבלת עזרה רפואית.
  2. שטוף את הפצע עם מי ברז וקצת סבון על מנת להוציא לכלוך.
  3. על מנת למנוע התפתחות של זיהום השתמש בתכשיר מחטא. בשלב ראשון כשהפצע עדיין “רטוב”, ניתן להשתמש ביוד נוזלי או בתרסיס של מרפן (אינו שורף ואינו מלכלך). בשלב שני – למחרת – מומלץ להשתמש במשחה שמחטאת את הפצע ומסייעת לתהליך הריפוי – כדוגמת ויטה מרפן  משחה אנטיספטית לחיטוי הפצע וסיוע בריפויו  המכילה חומרים מחטאים וויטמין A.
  4. דרך אלטרנטיבת לטיפול יעיל, היא חליטה של “ציפורני חתול” (Calendula) לשטיפת המקום החבול.  קרמים צמחיים המכילים גם הם “ציפורני חתול” הם אפשרות נוספת.
  5. שימו לב, מריחת ג’ל “אלו ורה” יכולה לרפא פצעים קלים אך אינה מומלצת  לטיפול בפצעים עמוקים כירורגיים מאחר שבמקרים אלה הוכח כי היא מעכבת את הריפוי.