טיפים להתארגנות לקראת הלידה והגעת התינוק הביתה

2

את איפשהו בחודש שמיני – תשיעי, מצד אחד מצפה ומחכה ורוצה שההריון הזה כבר יסתיים, מצד שני את די מדחיקה את העובדה שממש בקרוב יהיה לך תינוק קטן בבית ואת כל המשמעות האמיתית שעומדת מאחורי זה.

אז רגע לפני שהחיים שלך הופכים לחודשיים שלושה של מרתון מסביב לשעון, ריכזנו עבורך כמה טיפים שיעזרו לך להתכונן קצת יותר טוב לבואו של התינוק החדש מעבר לקניית הציוד לתינוק והכנת תיק הלידה.

זמן איכות זוגי\משפחתי
רגע לפני שתינוק חדש מצטרף למשפחה שלכם והופך אתכם מזוג למשפחה או ממשפחה בת 3-4 נפשות למשפחה בת 5 נפשות, חשוב מאוד לנצל את הזמן הזה בשביל לבלות עם בן הזוג או הילדים האחרים. בקרוב מאוד תהיו עסוקים מסביב לשעון בטיפול בתינוק, תהיו עייפים, חסרי סבלנות, תשכחו קצת את השגרה הרגילה והאנשים שקרובים אליכם ויקרים כל כך לליבכם עלולים להרגיש מחסור בתשומת לב. דברו עם בן הזוג, תאמו ציפיות לתקופה שאחרי הלידה וגם עם הילדים.

להכין את חדר התינוקות
כן. להכין את החדר מראש. אני יודעת שזה נושא שהוא די שנוי במחלוקת בגלל אמונות טפלות למיניהן, ובגלל איזשהו חשש שחלילה יקרה משהו , אבל יש לזה יתרונות רבים. לאחר הלידה בעלך היקר יוכל לבלות איתך ועם התינוק החדש, לתמוך בך ולעזור פיזית במידת הצורך במקום להתרוצץ בין חנויות למוצרי תינוקות, לאבד את הידיים והרגליים שלו ולסדר את הדברים בבית… לא בדיוק כמו שרצית! אז יהיה לך יותר נוח אם הכל יהיה מוכן מראש. זה הזמן לכבס את כל הביגוד והמצעים, במידה ויש לך הרה בגדים ואין לך כח לכביסות, אפשר פשוט לההזמין שליח מהמכבסה שקרובה אליכם לבית. זה אמנם עולה מעט אבל שווה כל שקל! יקחו את הכביסה מהבית שלך, יכבסו, יקפלו ויחזירו אותה ריחנית ונקיה ולך יישאר רק לסדר אותה בארונות. עלות של כביסה לקילו נעה בין 5-10 ש”ח, תלוי במכבסה אבל שוב , זה שווה. בכל מקרה, אם אתם מאלו שלא מכינים את החדר לפני שהתינוק מגיע, דאגו מראש לפנות אותו וערכו רשימה מסודרת של מה צריך, כמה , איך ולמה ואיך אתן רוצות שהחדר יסודר בהיעדרכן.

מה עם אוכל?
דאגו מבעוד מועד לאוכל מוכן קפוא שאפשר להכין תוך 10 -15 דקות בתנור או לחמם במיקרו או בסיר לימים שאחרי הלידה  – שניצלים, קציצות, פיצה, פיתות, חטיפי ירקות של טבעול, אוכל מבושל, רטבים לפסטות פשטידות , עוגה ומומלץ לקנות קצת עוגיות שיהיו בארון כי רוב הסיכויים הם שיבואו אליכם אורחים בימים שאחרי הלידה , אז שיהיה כיבוד להוציא. לגבי הפשטידות והעוגה, אפשר להכין את שניהם ולשים את התערובת בתבנית סיליקון של קאפ קייקס, זה פתרון מעולה אם רוצים להקפיא אוכל – אתם מקבלים את האוכל מחולק למנות (למשל 2-3 יח’ יכולות להיות אחלה מנה כשאת רעבה ועסוקה עם התינוק  ולגבי העוגות, אין יותר נוח מלהוציא עוגות אישיות לאורחים ולחמם בתנור בדיוק כמה שאת צריכה.

דולה פוסט פרטום
לא לכולנו יש אמא או דודה או אחות שיכולה להגיע אלינו אחרי הלידה ולעזור. במיוחד בילד הראשון יש שוק רציני בכל הקשור לטיפול בתינוק והתנהלות של היום -יום ואת זקוקה לכמה שיותר עזרה והנחיה. דולה פוסט פארטום היא מישהי שעברה הכשרה מקצועית, לרוב גם הכשרה של אימהות לילדים כך שהיא יכולה לתת לך טיפים , כלים ועצות בהתנהלות שלך עם התינוק, להדריך אותך לגבי הטיפל, כל מה שצריך ולא צריך ואיך עושים ומטפלים. דולה פוסט פארטום מגיעה בד”כ למספר פגישות בהן היא מלווה אותך עם התינוק בביתך והופכת את החיים שלך לפשוטים וברורים יותר. מומלץ בחום.
יועצת הנקה
גם אם את לא מתכוונת להניק, מומלץ שבכל מקרה יהיה לך טלפון של יועצת הנקה מומלצת בשליפה. אני מכירה המון נשים שאמרו שהן לא מעונינות להניק לפני הלידה אבל ברגע שראו את היצור המתוק הזה שיצא מהן הן החליטו שהן מנסות להניק והסתדר להן טוב. מעבר לעובדה שחלב אם מאוד בריא לתינוק ועוזר משמעותית בחיזק המערכת החיסונית, הוא עוזר לשמור על הקשר עם התינוק ולחזק אותו. הוא נגיש, זמין ולא פחות חשוב, חוסך המון כסף! אז במקרה ותשני את דעתך וכן תחליטי בסוף להניק או אם מראש את שוקלת להניק, חשוב שתדעי שלא תמיד זה הולך חלק ולפעמים יש בעיות וקשיים שגורמים לנו לוותר מהר מדי על ההנקה. אז כשיש טלפון זמין של יועצת הנקה , היא תוכל להנחות אותך ולבוא לעזור. נכון, זה עולה כסף, אבל קחי בחשבון שתמ”ל בחודש עולה פי 2 בערך ולפעמים יותר ובפגישה אחת יועצת הנקה יכולה לפתור לך בעיות עם ההנקה ולתת לך טיפים להנקה נכונה שיעזרו לך להניק בכיף את תינוקך.  מומלץ אם יש לך זמן לעשות פגישה של הכנה להנקה כך שלאחר הלידה ההנקה תהיה לך יותר קלה.

 

טיפת חלב, רופא ילדים
במידה ואת לקראת לידה של ילד ראשון, בררי באזור מגורייך על מקום הימצאה של תחנת טיפת חלב הקרובה וגם על רופא ילדים מומלץ בקופת החולים שלך שאליו תוכלי ללכת במידת הצורך.

ברית, מוהל, מה עושים עם זה?
במידה ועתיד להיוולד לך בן, מומלץ להערך מראש ולהצטייד ברשימה של מוהלים מומלצים , אנחנו ממליצים ללכת על רופא מוהל מאחר ואז הברית נעשית בסביבה וכלים סטריליים ע”י רופא שהוא בעל מקצוע וגם עם הרדמה מקומית שחוסכת מהתינוק את הכאבים הקשים הנלווים לפעולת החיתוך. מאחר וברית נערכת לרוב 8 ימים לאחר הלידה, רצוי שיהיו לכם טלפונים ו2-3 רופאים מומלצים שבחרתם כדי לתאם איתם לברית. במידה ואתם מתכננים לעשות אירוע רצוי שתמצאו זמן לעשות סיור אולמות, לקבל הצעות מחיר ולהסגר על מקום. רגע אחרי הלידה לא יהיה לכם כוח לכלום ותהיו עסוקים עם התינוק ועם התאוששות. כמו כן, מומלץ לאחד את האירוע עם הברית על מנת לגמור מזה וזהו. לעשות ברית מצומצמת בבית גוררת איתה הוצאות די רבות גם אם זה רק 10-15 איש והרבה כאב ראש.

שלמו חשבונות ודוחות שנגררו
בחודשיים הראשונים אחרי הלידה , סביר להניח שהחיים שלכם יסובו סביב התינוק והטיפול בו וכל מה שלא קשור אליו יישכח. אז אם יש דוחות שצריך לשלם, חשבונות לסגור והוצאות שדורשות טיפול או אם את עצמאית ומנהלת עסק, דאגו מראש להסדיר את כל העניינים הללו. אחרת הם סתם נגררים ועלולים לעלות יותר.

ארון התרופות
הצטיידו מראש בתרופות לתינוק – אקמולי/נובימול, סימיקול / גרייפ ווטר ואוטריויני (תרסיס מי מלח מדודים, הפתרון הכי טוב לאף סתום או נזלת אצל תינוקות רכים) . עדיף שיהיה לכם את המוצרים הללו בבית כדי שאם חלילה התינוק מתעורר באמצע הלילה עם חום או אף סתום או נזלת או גזים קשים, יש לכם דרך לטפל בו במקום להתחיל לחפש בית מרקחת פנוי באמצע הלילה או סופשבוע. כנ”ל גם אם את מניקה, הצטיידי מראש בקופסת תמ”ל שתהיה בבית. פתאום לא תרגישי טוב, או יפסק לך החלב או שהתינוק לא ישבע, עדיף שיהיה בבית  למקרה ש..

אחים גדולים
אם יש אחים גדולים, הכינו אותם מבעוד מועד – הראו להם תינוקות, שתפו אותם בקניות ובהכנות, הסבירו להם מה עושים עם כל דבר וגם שהם היו פעם כאלה קטנים. הכינו אותם מראש לכך שתעדרו מהבית למספר ימים ותדגישו את זה שאתם חוזרים. במידה והסבתא\דודה תהיה עם הילדים, מומלץ להכין דף מסודר עם סדר היום של הילדים – מקלחות, אוכל, וכמו כן מה הם הכי אוהבים לאכול ופינוקים שינעימו את זמנם בתקופה הסוערת והמבלבלת הזו.

ניקיון הבית
דאגו מראש לעוזרת שתגיע לפני הלידה וכשבוע אחריה או לחילופין הנמיכו את הציפיות שלכם מניקיון הבית. אף אחד לא מצפה מכן בחודש או החודשיים הראשונים עם התינוק בבית שיהיה לכן בית מתוקתק ומצוחצח. חשוב שתתמקדו בעצמכן, בהחלמה מהלידה והתאוששות ובטיפול בתינוק.

תיק ללידה
הכינו תיק ללידה כבר משבוע 30, אי אפשר לדעת מתי יבוא רגע האמת וכשתגיעו למצב שפתאום יש צירים מוקדמים או צירי לידה או ירידת מים, הכל יהיה לכן מסודר ומוכן בזמן. אמנם התל”מ הוא רק לשבוע 40, אבל מרבית הלידות מתרחשות בין שבוע 36 לשבוע 42 ואי אפשר לדעת באיזה מקום תהיו על הסקאלה. לרשימה לתיק ללידה
צפו לתקופה לא קלה, בלי שינה , אבל עם המון אהבה ואושר והשתדלו לזכור שהכל זמני!


Response (1)
  1. כפיר ינואר 20, 2015

    כתבה יפה רק חבל שאתם משתמשים בראשי תיבות כשאתם פונים להורים לעתיד ללא ניסיון.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *