טיפים לארגון וסידור הבית לקראת פסח לפי תורת הפנג שואי / מאי בן פרין

2

סדר סדר תרדוף – במיוחד לפני חג הפסח!

אחרי שהשקעתם בבית את מיטב כספכם ואף עיצבתם אותו לטעמכם, הגיע הזמן שגם תיהנו בו מאנרגיות חיוביות של שפע, אהבה והצלחה.

כשם שחשובה כניסת אנרגיה חיובית לבית, כך חשובה גם הזרימה החופשית שלה. אחד המכשולים הגדולים ביותר לסביבה הרמונית הוא בלאגן ואי-סדר. התמונה די מוכרת: ערימת ניירת לא ממויינת, מדפי ספרים עמוסים לעייפה, בגדים מיותרים, שולחן עבודה מבולגן, וחפצים רבים לא מסודרים שפזורים בכל מקום מלבד המקום בו הם אמורים להימצא, ועוד היד נטויה.

.

מדוע זה כל כך בעייתי?

ברמה האנרגטית –  אגירה ואי-סדר יגרמו לבית לסבול מתקיעות אנרגטית. בנוסף לעבודה,  טיפול בילדים ואינספור המטלות בהם אתם טרודים, גם הבית עלול להיות מקור לעייפות וחוסר מוטיבציה לעשות דברים.

רמה נפשית ומנטלית – המרחב הפיזי משפיע על המרחב הנפשי הפנימי שלכם, ולכן עומס ויזואלי יוצר גם עומס רגשי וקוגניטיבי, כגון: מחשבות לא מסודרות, בלבול, קושי בהתמקדות ופגיעה בריכוז.

דחיית החלטות – סביבה השרויה באי סדר הינה ביטוי של החלטות שנדחות. ההחלטה החיונית אם להשליך חפץ או לשמור אותו לא מתקבלת אף פעם, למעשה.

.

אוקי, הבנתם את חשיבות הסדר והארגון. איך בכל זאת משתלטים על הבלאגן?

בין אם מדובר בשולחן העבודה, חדר או הבית כולו העקרונות די דומים.

הבעיה הגדולה ביותר בעשיית סדר היא מאיפה להתחיל. בגלל חוסר האונים אל מול הערימות אנו נוטים להתייאש מראש. אחד הפטנטים הוא להתחיל ממשהו – התחילו מחדר אחד, מארון, אפילו ממגירה בודדת. כאשר תתחילו לראות תוצאות – המוטיבציה תצטרף ותדחוף אותכם קדימה.

היעזרו בחברים ובקרובי משפחה. תמיד נחמד להפוך את המטלה הלא נעימה לאירוע חברתי. יש גם אנשים המתמחים בסידור ובארגון הבית, שווה לבדוק את האפשרות.

אל תקנו דברים רק כי הם במבצע. קנו פחות אך התמקדו במה שדרוש לכם.

הקטינו את שטחי האחסון בבית כדי שלא יהיה לכם היכן לאגור.

בכל פעם שתכניסו לבית חפץ חדש, פנו ממנו חפץ ישן דומה.

.

 

ולסיום, חומר למחשבה: אומנות הפנג שואי הוא יותר מאשר מיקום חפצים במרחב –  זוהי דרך חשיבה וסגנון חיים. אם הפנמתם את העובדה שכל עוד אין מפנים את הישן אין מקום לחדש, תוכלו ליישם את הרעיון גם במקומות אחרים בחייכם, כמו, למשל (ובעיקר) במערכות יחסים.

שיהיה בהצלחה, מאי.

לאתר MYCHI וטיפים נוספים של פנג שואי לעיצוב וסידור הבית

לפוסט המקור באתר MYCHI