חשיבותם של משחקים להתפתחות תקינה של ילדים

2

חשיבותם של משחקים להתפתחות תקינה של ילדים

שנות החיים הראשונות של הפעוט הן שנים מהותיות בהתפתחותו ביחס לכל שנות חייו. בשנים אלו עושה התינוק, כברת דרך משמעותית ביותר בכל תחומי ההתפתחות שלו.

נסו להיזכר כיצד נראה הילדון שלכם ביום הראשון להיוולדו – כמה הוא גדל מאז? באילו מישורים הוא כבר התפתח? מילוד רך וחסר ישע הוא הופך אט אט ליצור תקשורתי ומגיב, לתנועתי ולמכוון מטרה, לנע ולבעל רצונות. בתקופות אלו יש להורים יכולת מכריעה להשפיע על קצב ההתפתחות ולקדם אותו במכלול התחומים. כך שהתינוק ירכוש כלים ויכולות ויפתח מיומנויות – הללו יעמדו לצדו בהמשך החיים שלו.

אז אם עד כה ידענו כולנו שיש לעקוב אחר התפריט ושעות ההזנה של הפעוט, אם כולנו מודעים לחשיבות של הרחצה היומית ושמירת ההגיינה, הרי כולנו מפנימים, כי גם תחום הצעצועים הנו חשוב בדרגה ראשונה! כי המשחקים בשביל הפעוט הם לא סתם חפצים המיועדים להעביר את הזמן, אלו כלים לימודיים נחוצים שמועילים לפעוט לרכוש את היכולות ואת הידע, ולפתח כישורים ומיומנויות.

למה כדאי לבחור משחקי הרכבה לילדים?

אחת הקטגוריות הבולטות של ענף הצעצועים הוא משחקי הרכבה לילדים. אם בעבר הכרנו שניים שלושה סוגים של צעצועי הרכבה, הרי כיום קיימים סוגים רבים של צעצועים כאלו – סברס, מקליקונים, קליקס, פליי מגר, לגו ועוד. המטרה בכל הצעצועים הללו היא להרכיב את חלקי המשחק ולבנות דבר מה, ניתן לבנות על פי תרשים וכדאי אפילו יותר לבנות כיד הדמיון הטובה. משחק הרכבה מפתח את הדמיון של הילדים, מלמד אותם ליישם תכניות ולהתאים אותן למצב הקיים. במהלך ההרכבה רוכש הילד מיומנויות מוטוריות, וכמובן היכולת הקוגניטיבית משתפרת אף היא.

על משחקי קופסא לילדים

בכל חנות צעצועים תגלו את המחלקה הזו, קופסאות קרטון בגדלים ובצורות שונות נערמות זה על זה. כל קופסא כזו טומנת בחובה שעות של הנאה ובילוי לילדים שלכם. כל קופסא של פאזל, פיקולו, טאקי, משושים, רב משחק או טנגרם – מבטיחים לכם שעות של בילוי והתפתחות. כמובן שחשוב מאוד לבחור את הצעצוע המתאים ביותר לגיל הילד ויכולות שלו.

משחקים התפתחותיים – החשיבות שלהם בגיל הרך

עבור כל פעוט וכל תינוק יש להתאים את המשחק תואם השלב שלו. בשבועות הראשונים לחייו של התינוק יש להעמיד מולו צעצועים המשמיעים קולות ונעים הנה והנה. פעלולונים, קוביות פעילות, הך פטיש פאזל עץ ועוד. הצעצועים הללו מהווים גורם מגרה שמעודד את הילד להביט, להקשיב ולאחוז בידיו את הצעצועים.

התאמת הצעצוע המתאים

לפני בחירה של משחקי הרכבה לילדים וכל צעצוע אחר כדאי להתבונן על הצרכים של הילד, על מגוון הצעצועים הנוכחי שלו ועל האפשרויות המתאימות. באתר אנדנדינו תוכלו להתרשם ממבחר עצום של צעצועים, תיהנו משירות אישי של צוות מנוסה ומיומן. ותוכלו לבחור את הצעצוע המתאים לכם מתוך מבחר רחב של צעצועים. מוזמנים בחום!