חצויה. פוסט אישי על הטרדה מינית

2

פוסט קצת אישי בעקבות הפרשה שעוסקת בנושא הטרדה מינית של דולה

בשבוע האחרון אני נמצאת בטלטלה רגשית כבדה.

זה התחיל כבר לפני שבוע, כשעלתה ההודעה הראשונה בפורום הריון ולידה בתפוז, כאשר אחת ממנהלות הפורום דיווחה כי מישהי מהפורום הוטרדה מינית ע”י קולגה. לא היו פרטים מזהים כלשהם אבל תוך כמה דקות זה הפך לשרשור מפלצתי שגרם לי להבין היטב במי מדובר.

קולגה שלי, אדם שאני מכירה או לפחות חשבתי שאני מכירה, שנמצא במרכז הפרשה.

ביום הראשון עוד זעמתי על הבנות בפורום, איך ככה מלכלכים עליו על סמך עדות אחת ואז ביום למחרת התחילו לזרום עדויות נוספות ואני לא יודעת איך לעכל את זה ואיך להגיב. עוד סיפור ועוד סיפור ועוד סיפור ואני נקרעת מבפנים על כל סיפור ומרגישה את הכאב של כל אחת מהבנות מבעד למילים.

אדם שאני עובדת איתו, שהוא כל כך נחמד ונעים ועם רצון טוב שבתקופה האחרונה היינו בקשר די קרוב ופתאום הוא נמצא במרכז של פרשה לא פשוטה שכוללת עשרות תלונות עם האשמות די חמורות לצידן. האמת, אין לי שמץ של מושג איך לאכול את זה. אני בשוק, אני בהלם, מתקשה להאמין אבל משהו אומר לי שכנראה שיש דברים בגו.

אני אדם חזק בדרך כלל אבל פה כבר נשברתי.

אני מניחה שאולי אם זו היתה עוד פרשת הטרדה מינית הייתי מגיבה כמו שכולם מגיבים בשוק וזעזוע ושיפוטיות, אבל במקרה הזה מדובר במישהו שאני מכירה, פתאום זה קרוב. פתאום זה נוגע בי. גם אם לא באופן אישי, אבל אני מכירה רבות מהמשתתפות בפורום, אני שם מדי יום, גם בשל ההריון שלא הצליח וגם בשביל לייעץ באופן קבוע ולתמוך בבנות בנושאים שיש לי בהם ידע.

אני מרגישה חצויה.

חצויה בין הבנות הללו שנפגעו ואני יודעת ממקורות אמינים שהסיפורים הללו נכונים, וחצויה בין האמפתיה שלי לאדם שעד לפני שבוע היה חבר טוב. משהו בי מסרב לשכוח את זה, לא יכולה פשוט להתנתק למרות שכבר כמה ימים אנחנו לא בקשר. בשל כך אני מתקשה לנקוט עמדה.

נכון, מדובר במעשים איומים וקשים במידה והחשדות המיוחסים לו אכן בוצעו, אך עדיין, אולי מתוקף היותי רגישה מאוד לסביבה שלי, אני לא יכולה שלא לחשוב מה הלאה, מה עובר עליו, כמה בטח קשה לו. ואני חצויה. לא נוקטת עמדה לכאן או לכאן, כועסת עליו.

כועסת עליו על שעשה את הדברים הללו שהבנות טוענות שהוא עשה, כועסת שככה הוא ניצל את התמימות שלי, כועסת עליו על שהרס לעצמו את החיים ובשביל מה? כועסת עליו שניצל נשים במצב הכי רגיש שיש , פשוט כועסת. ומצד שני עדיין מוצאת מקום קטן לחמלה. כזו אני.

בימים האחרונים אני מקבלת לא מעט מיילים ופניות בפייסבוק מגולשים כדי “לעדכן” אותי על הפרשה וכבר כמה ימים שהטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. חברות, קולגות שעבדו איתו שגם שבורות, המומות וכואבות בדיוק כמוני, ועיתונאים איתם אני מסרבת בתוקף לשוחח. לא רוצה להיות מעורבת, אבל אני מעורבת. מאוד. לפחות בצורה רגשית. פרשה גדולה שמסעירה את המדינה ואת כל הכותרות, ואני שם, עמוק בפנים, אני והתחושות שלי וזה כל כך קרוב אלי!!

כבר כמה ימים שאני נמנעת מלהביע את דעתי שם בפורום שהוא מעין בית שני עבורי, כואבת את כאבן של הבנות ובאיזשהו מקום נסתר גם את כאבו. מתאפקת ומשתדלת לשתוק. וזה בכל מקום שאני מגיעה אליו , היום ישבתי בבית קפה ושמעתי אנשים מדברים על זה, בעבודה של בעלי דיברו על כך.. זה בכל מקום!

אני מנסה לחשוב כמה קשה לו. מנסה לחשוב מה היה קורה לי אם עכשיו היו מנתקים אותי מהחיים שלי, מהלפטופ, מהבית,מהמשפחה והחברים ותוקעים אותי בחדר עם עוד אדם זר, וזהו, החיים שלי נגמרו או נעצרו לכמה שנים.

פתאום אני מפנימה את המשמעות של בית כלא וזה כואב לי. אולי בגלל שזה קרוב אלי אני מתקשה שלא להזדהות, תמיד היתה לי בעיה של רגישות יתר והזדהות והתחשבות במה שהאחרים מרגישים, גם כשאני כועסת, אני תמיד “סופרת” את האחר, ואולי בגלל זה כל כך קשה לי..

לא יודעת מה לומר. לא יודעת איך להגיב, איך להתמודד או איך לאכול את הדברים הקשים הללו.

התלבטתי רבות אם לכתוב את הפוסט הזה אבל כבר כמה ימים שזה יושב לי בבטן. הרגשתי שמאחר והאתר עוסק בהריון ולידה ולאור הנגיעה האישית שלי לנושא, מן הראוי שאפרסם פוסט אישי שלי, בלי לנקוט עמדה, בלי שיפוטיות, רק לשתף אתכם, הגולשים במה שאני מרגישה בקשר לפרשה.

כבר כמה ימים שלא הצלחתי לתפקד כמו שצריך, עבדתי על אוטומט, עשיתי רק מה שבאמת דחוף וביתר הזמן ניסיתי להבין מה קורה איתי כשכל רגע משהו אחר מושך אותי בחזרה לשם.

היום בבוקר התעוררתי לSMS שבעלי שלח לי “זה הגיע לחדשות”.

מיד פתחתי את YNET, קראתי את הדברים שיצאו החוצה סוף סוף והתחלתי לבכות. הרגשתי מועקה קשה בבטן. ואז פתחתי את הפורום של הריון ולידה וראיתי את ההודעות של הבנות שם שהכריזו בחגיגיות שנראתה כמו ניצחון במערכה של מלחמה קשה על האויב . לי זה נורא צרם למרות שהיו שם הרבה בנות שנפגעו, משהו בניסוח של אותה הודעה היה קשה. אולי כי אני מכירה אותו ומשהו בי זוכר שעד לפני שבוע הוא עדיין היה בגדר חבר מבחינתי ואדם נורמלי לכל הדיעות וזה קשה פתאום לעשות את הסוויץ’ הזה.

הסתובבתי כל היום בתחושות קשות, החלטתי שאני לא עובדת. לא הצלחתי לעשות כלום.

ישבתי עם חברה ודיברנו, עשיתי עוד כמה סידורים שנדחו במהלך השבוע האחרון וניסיתי להעסיק את עצמי, אבל כל הזמן זה הדהד שם. בחדשות, בטלפונים, באסמסים, זה נשאר שם, ברקע.

מסיימת את הפוסט הזה בתחושות קשות של עצב, תסכול, כעס ובלבול, מקווה שיעשה צדק.


Response (10)
  1. מה את מזועזעת? דצמבר 28, 2010

    אני מכירה את האדם הזה ומהפן המקצועי שלו כעו”ד, ואפשר לומר שברגע שידעתי שהוא דולה היה ברור לי מה הסיבה שלשמה הוא הלך למקצוע הזה.
    תמוה בעיני איך נשים שפויות בדעתן לא ראו את המוזרות/ אי שפיות שבו והצורך העמוק שלו למגע, הוא נה גלחפש חברות להכיר דרך קולגות למקצוע והתקרב יתר על המידה לכל אחת.
    היום בדיעבד אני יודעת שאני שמחה שלא הקשבתי לכל הדולות הממליצות שלו בפורום, וכואב לי על כל הנשים התמימות שהלכו שבי אחרי הגבר ה”כאילו”רגיש, שרק חיפש דרך עקיפה לקרבה נשית.

  2. ליאור גל-כהן דצמבר 28, 2010

    אכן כשזה מגיע אלינו “הביתה”, קשה להאמין, לעכל אפשרות כזאת. היינו רוצים לחשוב שהנצלנים הם ‘בני סלע’ כאלה ופתאום הם גם חברים, בני משפחה, קולגות ועוד.
    אכן התמודדות קשה.
    מחזקת ידייך על השיתוף בקושי.
    לניצול מיני ישנן השפעות פוגעניות לא רק על הנפגעות בפועל, אלא גם על הרבה אחרים מסביב, שנתנו אמון.

  3. עינב דצמבר 28, 2010

    את לא היית מגיעה לניתוק כזה מהבית, הלפטופ וכו’. מה לעשות שכשעושים פשעים- מוענשים…
    לא ברור לי על מה הזעזוע- אולי כי הוא היה קרוב אלייך וקשה לך לקבל שלא ראית את הטירוף שבו? את הסטייה שבו?

  4. מיכל דצמבר 29, 2010

    זה לא פוסט על הטרדה מינית, זה פוסט על חשיבות עצמית שאת סובלת ממנה. אם לא שמת לב, יש קורבנות בסיפור, הרבה קורבנות. אף אחד מהם זה לא מיכאל. הייתי מצפה ממישהי שמארגנת ומתהדרת בכינוסים נשיים “על רמה” שתבין ותפנים מהי הטרדה מינית, מהו אונס, ומה ההשפעה שלהם על נפש האישה. על אחת כמה וכמה הייתי מצפה ממך להביע דעה פחות חלבית, כיון שעמדת בראש חבורת המעודדות של מיכאל “הקולגה המדהימה שלך” – אולי כי האמנת לזיוף, או כי האינטרס הכלכלי קודם לכל.
    תפנימי – את לא הקורבן העיקרי, והייתי מצפה ממך לכתוב פוסט נוקב. כנראה שטעיתי, כי לא כל מי שיש לה מקלדת, יש לה גם דיעה. תמשיכי לסקר עגלות ולכתוב על הרם הורד. בהצלחה.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *